سبک زندگی

موثرترین راهکارهای خوشبو کردن خانه

خوشبو کردن خانه از جمله مواردی است که یادگیری آن برای هر خانه داری امری ضروری و واجب می‌باشد. از آنجایی که وجود بوی بد در هر خانه‌ای بسیار آزار دهنده می‌باشد لازم است از ترفندها و روش‌های طبیعی جهت از بین بردن بوی بد و خوشبو کردن خانه استفاده شود. پس اگر شما نیز به دنبال یافتن راهی هستید تا بدون استفاده از مواد شیمیایی که گاهی اوقات ممکن است باعث آلرژی نیز در ساکنین خانه شود، به خوشبو سازی خانه بپردازید؛ این مطلب از مجله اینترنتی “آقای جهیزیه” را از دست ندهید.

7 راهکار موثر خوشبو کردن خانه

 همانطور که گفته شد جهت خوشبو کردن خانه همیشه لازم نیست از مواد شیمیایی استفاده کرد. بلکه شما می‌توانید با در دسترس‌ترین موادی که در هر خانه‌ای وجود دارد که به سادگی به از بین بردن بوی بد خانه خود بپردازید و با ایجاد بوی دلنشین آرامش را به منزل خود بازگردانید.

 راهکارهایی که در ادامه گفته می‌شوند جزء پرکاربردترین و موثرترین راهکار های خوشبو سازی منزل می‌باشند. تنها به این  نکته دقت داشته باشید که میزان استفاده از مواد گفته شده رعایت شود، تا بوی مطبوعی را در فضا ایجاد کند.

استفاده از فر

 اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که عاشق بوی انواع شیرینی‌های پخته شده در فر هستند؛ این راهکار می‌تواند برای شما بسیار دلپذیر باشد. شما می‌توانید جهت خوشبو کردن خانه خود از فر بدون پختن هیچ ماده‌ای استفاده کنید. تنها کافی است به میزان مساوی از دو ادویه دارچین و میخک در ظرف مخصوص به فر بریزید.

سپس آن را به‌ مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ سانتی گراد قرار دهید. پس از گذشت تنها ۱۵ دقیقه شما شاهد پخش شدن بوی ۲ ماده گفته شده در فضای خانه خواهید بود. پس از آن می‌توانید در فر را باز بگذارید تا بو با سرعت و شدت بیشتری در خانه پخش شود.

 استفاده از گل های معطر

 از ساده‌ترین روش‌های خوشبو سازی منزل می‌توان به استفاده از گل‌های معطر و متناسب با هر فصل اشاره کرد. قرار دادن تنها چند شاخه از گل معطر مطابق با سلیقه شما در قسمت‌های مختلف، می‌تواند موجب بوی بسیار مطبوعی در کل فضای خانه شود.

خوشبو کردن یخچال

 یخچال از جمله پراستفاده‌ترین وسایل در هر خانه می‌باشد که وجود بوی بد آن می‌تواند باعث آزار تمامی ساکنین خانه شود. از این شما می‌توانید تنها با چند ماده ساده به خوشبو سازی یخچال خود بپردازید. اگر می‌خواهید از شر بوی بد یخچال خود خلاص شوید، در اولین مرحله به شما جوش شیرین را پیشنهاد می‌کنیم. برای استفاده از آن تنها کافی است مقداری جوش شیرین را در طبقات مختلف یخچال خود قرار دهید.

عصاره وانیل و لیمو از جمله موادی هستند که به دلیل بوی خاص خود، برای مطبوع سازی بوی هر وسیله‌ای از آن استفاده می‌شود. شما نیز می‌توانید با آغشته کردن چند تکه دستمال تمیز به این دو ماده و قرار دادن آن‌ها در قسمت‌های مختلف یخچال، موجب خوشبو شدن آن شوید.

 استفاده از شمع‌های عطری

 یکی دیگر از راه‌هایی که امروزه برای از بین بردن بوی بد و ایجاد بوی خوش در منزل بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، استفاده از انواع شمع‌های عطری می‌باشد. برای آن تنها کافی است در قسمت‌های مختلف منزل آن‌ها را قرار دهید. پس از تنها گذشت مدت کوتاهی از سوختن شمع می‌توانید بوی مطبوع را در کل فضای خانه خود احساس کنید.

استفاده از پوست میوه ها

اگر بوی بد زباله‌ها در آشپزخانه شما موجب شما می‌توانید تنها با ترفندی ساده آشپزخانه و سایر فضای خانه خود را خوشبو سازید. برای آن تنها کافی است از دور ریختن پوست یا میوه باقی مانده پرتقال، لیموشیرین یا حتی برخی از سبزیجات مانند رزماری بپرهیزید؛ چرا که قرار دادن این مواد در آب می‌تواند علاوه بر از بین بردن بوی بد، باعث خوشبو سازی خانه در مدت زمان بسیار کوتاهی شود.

 استفاده از عود

 یکی از موثرترین و رایج‌ترین روش‌های خوشبو کردن خانه، با استفاده از انواع عودهای دست ساز و صنعتی می‌باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر تا به حال تجربه استفاده از عود را نداشتید، حتما از عدم حساسیت خود و سایر ساکنین خانه به آن اطمینان حاصل کنید و سپس به استفاده از آن بپردازید.

عودها در تمامی فروشگاه‌های سراسر کشور در انواع رایحه‌های مختلف به فروش می‌رسند؛ که شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود آن را انتخاب کنید و از بوی آن در فضای خانه نهایت لذت را ببرید. 

استفاده از انواع اسپری یا عطر

 استفاده از این روش می‌تواند به شما کمک کند تا تنها به وسیله چند قطره از عطر یا اسپری مورد علاقه خود بوی آن را در فضای خانه پخش کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که گرم شدن می‌تواند موجب پخش شدن سریع‌تر ذره‌های عطر یا اسپری شود. بنابراین تنها کافی است چند قطره از آن را به حباب لامپ اتاق، سالن یا آشپزخانه خود تماس دهید تا پس از روشن شدن شاهد پخش شدن بوی آن در تمامی فضای منزل باشید.

نکات مهم خوشبو سازی خانه

 علاوه بر موارد گفته شده لازم است نکاتی را جهت خوشبو سازی خانه خود به یاد داشته باشید؛ که در ادامه به ذکر مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

  •  فراموش نکنید که جهت داشتن منزلی با بوی خوب، لازم است نظافت  آن را به طور مرتب جدی بگیرید.
  • ریختن چند قطره از اسانس مورد علاقه شما در دستگاه رطوبت ساز یا ظرفی پر از آب که بر روی گاز قرار دارد، می‌تواند به خوشبو کردن خانه کمک بسیاری کند.
  • اسپری لیمو و آب می‌تواند به از بین بردن بوی بد هر وسیله یا قسمت از خانه کمک کننده باشد.
  •  قبل از استفاده از هر یک از موارد گفته شده جهت خوشبو سازی خانه حتماً از حساسیت نداشتن تمامی ساکنین منزل، خصوصا کودکان و حیوانات خانگی اطمینان حاصل کنید تا از احتمال بروز هر مشکلی جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا