آموزشی

بازسازی ساختمان

خانه های مسکونی و مکان های تجاری هرچقدر هم که با مصالح با کیفیت ساخته شده باشند، باز هم بعد از مدتی نیاز به بازسازی و تعمیر دارند و این بازسازی یا می‌تواند به علت نگهداری و تعمیر ساختمان باشد و یا برای بخشیدن ظاهر زیبا و جدیدتر به بنا باشد؛ که در هر حالت باید با برنامه‌ریزی مشخصی این بازسازی صورت گیرد تا هزینه‌ای که صرف خرید مصالح و گروه بازسازی و کارگر و غیره می‌شود به هدر نرود و نتیجه کار آن چیزی باشد که صاحب ملک توقع داشته است.

 بازسازی یا می تواند به صورت کلی شامل دیوارها، کف پوش، سقف، نما و وسایل خانه باشد و یا اگر بودجه در اختیار شما محدود است، می تواند مربوط به وسایل خانه باشد. اما در هر صورت باید قبل از هر کاری بودجه خود برای بازسازی را تعیین کنید و مشخص کنید که چه هدفی از بازسازی دارید و تا چه میزان نیاز دارید که این کار انجام شود؛ زیرا وقتی که به خوبی بدانید که چه می خواهید و بتوانید آن را برای معمار یا طراح یا دکوراتور توضیح دهید، آنها هم به خوبی می توانند یک برنامه ریزی منسجم برای کار شما انجام دهند تا کار سریعتر پیش برود و از هدر رفتن هزینه های اضافی هم جلوگیری می شود.

بازسازی ساختمان

بازسازی خانه

بازسازی پذیرایی ساختمان

بازسازی نشیمن خانه

بازسازی خانه 

برای بازسازی خانه ها باید جنس مصالح را مشخص کنید و بدانید که می‌خواهید کدام قسمت ها تعمیر و بازسازی شوند و چه مصالحی جایگزین آن شود. به طور مثال اگر می خواهید که کفپوش خانه یا آشپزخانه و قسمت‌های مختلف را تغییر دهید و یا بافت دیوارها یا سقف تغییر کند، باید نوع بافت جایگزین و متراژ آن مشخص شود تا هزینه‌ها برآورد شود .

معمولاً برای جنس های مختلف افراد متفاوتی متخصص هستند و این طور نیست که یک فرد به تنهایی برای انجام کارهای تمامی قسمت ها آمادگی داشته باشد. بهتر است برای بازسازی، خانه خود را به دست تیمی بسپارید که از کیفیت کار آنها مطمئن باشید و نمونه کارهای آنها را مشاهده کرده باشید؛ زیرا هزینه کردن در این مورد جای دوری نمی رود.

برعکس اگر به علت صرفه جویی در هزینه ها از گروه‌ های آماتور استفاده کنید، در خلال کار بازسازی باید هزینه‌ های بیشتری پرداخت کنید تا کار به سمت درستی حرکت کند و در نهایت متوجه می شوید که همین هزینه ها می توانست بابت به کار گرفتن یک گروه از متخصصان بهتر مصرف شود.

بازسازی ساختمان مسکونی

هدف بازسازی ساختمان

همیشه هدف از بازسازی ساختمان تعمیر و نگهداری آن نیست، گاهی صاحبخانه بعد از مدت کوتاهی علاقمند است که تغییرات جزئی و کلی در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کند و گاهی هم دقیقا به علت تعمیر ساختمان یا خرابی ها مجبور به این کار می‌شود. حتی خرابی در لوله کشی ساختمان و برق کشی و غیره می‌تواند باعث بازسازی ساختمان در قسمتهای مختلف مثل سقف، کف اتاق خواب، آشپزخانه و غیره شود. برای اینکه این تغییرات به زیبا سازی هرچه بیشتر ساختمان شما کمک کنند و نتیجه مطلوب تری به دست آورید، باید مراحل بازسازی ساختمان را به خوبی انجام دهید و این کار جز به دست افراد متخصص و مهندسین این زمینه حاصل نمی‌شود. در ادامه با مراحل بازسازی ساختمان آشنا خواهید شد.

هدف بازسازی ساختمان

 مراحل بازسازی ساختمان

بازدید اولیه از قسمت های مختلف ساختمان و نوع سازه (فلزی،بتنی،آجری بادیوارهای باربرو غیره).

آماده سازی طرح 3 بعدی متناسب با فضاهای موجود و جدیدترین ایده های روز

تخریب قسمت های اضافی وایجاد فضاسازی مناسب بر اساس طرح.

تکمیل کلیه کارهای بازسازی و در انتها پاکسازی محل از نخاله ها .

مراحل بازسازی ساختمان

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

همانطور که می دانید اطلاع از هزینه ها اهمیت بسیار زیادی در انجام پروژه‌های مختلف دارد و برای تخمین قیمت باید به این نکته توجه داشته باشید که قرار است کدام یکی از موارد و قسمت ها تغییر کنند و کدام یک از بخش ها هم نیاز به بازسازی دارند و برای این اعمال باید از چه مصالحی و با چه کیفیتی استفاده شود؟

 تعیین تمامی این موارد کمک می‌کند که تخمین درستی از هزینه ها داشته باشید. شما می توانید به راحتی هزینه مواد اولیه که قسمت مهمی از هزینه بازسازی خانه می‌شود را تعیین کنید. بهتر است قبل از انجام هر کاری برای جلوگیری از مشکلات احتمالی یک چک لیست تهیه کنید و نکات مورد نظر خود را در آن قید کرده و هزینه احتمالی هرکدام را مشخص کنید تا در نهایت هزینه بازسازی آپارتمان یا منزل خود را بدانید و سپس دست به طراحی و بازسازی ساختمان بزنید.

معمولاً تعیین قیمت برای هر مترمربع تعیین می شود و نوع مصالح مانند لوله کاشی، سرامیک، کابینت و همچنین کفپوش و کاغذ دیواری تعیین کننده قیمت نهایی خواهند بود.

هزینه بازسازی ساختمان

قوانین بازسازی ساختمان

 قوانین بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان قوانینی دارد که باید به آن توجه داشته باشید و موظفید آنها را رعایت کنید. البته همه عملیاتی که در رابطه با نوسازی و بازسازی ساختمان انجام می شود نیاز به مجوز ندارد و فقط بعضی از اصلاحات نیاز به مجوز از طرف شهرداری دارد. در ادامه با برخی از اقداماتی که نیازی به مجوز از سمت شهرداری ندارند آشنا می شوید و این گونه می توانید راحت تر و سریعتر کارهای بازسازی و نوسازی ساختمان خود را با خیال راحت انجام دهید.

  • تمامی اقدامات مربوط به تعمیر و تعویض کف‌سازی طبقات و زیرزمین
  • سیمان‌کاری و سفیدکاری
  • نقاشی
  • کلیه اقدامات مربوط به تعمیر و تعویض نمای ساختمان
  • تغییرات مربوط به محوطه و حیاط ساختمان (مثل ساخت باغچه)
  • احداث حوض یا استخر به شرط آن که منجر به از بین رفتن فضای پارکینگ نشود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا