آموزشی

چیدمان مبل استیل و راحتی در کنار هم

افرادی که خانه های بزرگی دارند و یک دست مبل برای پر کردن فضای سالن پذیرایی آن ها کافی نیست، تمایل به استفاده از دو دست مبل در منزل خود دارند. برای استفاده از مبل های سلطنتی یا استیل در کنار مبلمان راحتی، باید به قوانین خاصی توجه نمود. برخی از این قوانین، نحوه‌ی چینش این دو دست مبل در کنار یکدیگر، هماهنگی رنگ مبلمان، توجه به فضای موجود و ست کردن تمام وسایل پذیرایی با رنگ و سبک مبلمان است.

عدم آگاهی از این قوانین ممکن است افراد را در انتخاب مبل دچار سردرگمی کرده و در نهایت مانع زیبا جلوه کردن دکوراسیون منزل بشود. رعایت قوانین دکوراسیون در چیدمان مبل ضروری نیست و شما می‌توانید بر اساس سلیقه‌ای که دارید و میزان خلاقیتی که به خرج می‌دهید، از چینش ها و سبک های متفاتی برای زیبا کردن هارمونی منزل خود استفاده کنید. 

به این نکته هم توجه کنید که عدم رعایت برخی قوانین چینش مبلمان با سبک متفاوت، باعث به هم ریختگی فضا و به وجود آمدن احساس ناراحتی در افراد می‌شود. علاوه بر این ها، پیروی نکردن از اصول کلی چیدمان از سلیقه ای به سلیقه ی دیگر متفاوت بوده و احتمال اینکه منزل شما فقط مورد پسند افراد کمی قرار بگیرد، بسیار زیاد است.

چیدمان دو دست مبل استیل و راحتی در کنار هم

ما در این مقاله سعی بر این داریم که انواع اصلی در چینش مبلمان به نحوی که بهترین استفاده از فضای موجود صورت بگیرد و دکوراسیون کلی منزل بسیار زیبا جلوه کند، را بررسی کنیم. اگر شما هم به دانستن این موارد که در انتخاب و چینش مبلمان تان کمک می‌کند علاقه مند شدید، در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

چرا استفاده از دو دست مبل استیل و راحتی در کنار هم توصیه می‌شود؟

مبلمان استیل که با نام سلطنتی هم شناخته می‌شوند، بیشتر در مهمانی های خاص و رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند و جلوه‌ای لوکس را به دکوراسیون منزل می‌بخشند. اما برای استفاده های روزانه مثل استراحت و تماشای تلویزیون و حتی دورهمی های دوستانه، پیشنهاد خوبی نیستند. به همین دلیل است که استفاده از مبلمان استیل و راحتی در کنار هم توصیه می‌شود. معمولا مبلمان استیل و راحتی در کنار هم جلوه‌ای زیبا را به ارمغان می‌آورد.

برای رسیدن به فضایی مطلوب با کنار هم قرار دادن این دو دست مبل، رعایت برخی نکات اصلی ضروری است. استفاده از دو سرویس مبل در یک محیط معمولا به این شکل است که قسمتی از فضا را برای نشیمن روزمره در نظر گرفته و قسمت دیگر هم برای مهمانی های خاص و مجالس رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چیدمان مبل استیل با مبل راحتی در کنار یکدیگر

اگر می‌خواهید در سالن پذیرایی خود از دو دست مبل استیل و راحتی استفاده کنید، به رنگ و جنس پارچه مبل ها توجه داشته باشید که تا اندازه ای شبیه هم باشد، این کار باعث می‌شود تا ترکیبی جذاب و خلاقانه را در منزل خود داشته باشید. مبلمان استیل و راحتی از نظر سبک و کاربرد کاملا با یکدیگر متفاوت است و به همین علت پیشنهاد می‌شود که مبلمان استیل را در قسمت بالاتر سالن پذیرایی قرار داده و مبلمان راحتی در قسمت پایین تر باشند. قبل از بیان کامل چگونگی چیدمان دو دست مبل در پذیرایی، به این نکته توجه کنید که مبل های راحتی انواع مختلفی داشته و تمام مدل ها را می‌توان در چند گروه کلی دسته بندی کرد. مبل های راحتی از لحاظ چینش تقسیم می‌شوند به مبل راحتی گرد، ال، مستطیل. هر کدام از این ها برای قرار گرفتن در کنار مبلمان سلطنتی قواعد خاص خود را دارند.

چیدمان مبل استیل در کنار مبل راحتی ال: مبل راحتی ال مانند در کنار دیوار قرار گرفته و فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهد. در این حالت مبلمان استیل می‌توانند دقیقا روبه روی مبل ال قرار بگیرند.

چیدمان مبل استیل در کنار مبل راحتی مستطیلی: برای این ترکیب می‌توانید مبلمان راحتی را به صورت مربع در مقابل تلوزیون بچینید و مبل استیل را در فضای باقی مانده قرار دهید. این چیدمان باعث می‌شود دو فضای به هم نزدیک اما در عین حال جدا داشته باشید و برای مهمانی‌هایی که خانم ها و آقایان می‌خواهند به گفت و گوی مجزا بپردازند کاملا کاربردی است. این ترکیب برای فضاهای بزرگ بسیار مناسب است.

چیدمان مبل استیل در کنار مبل راحتی گرد: مبل های گرد را می‌توانید در قسمتی از پذیرایی مانند روبه روی شومینه، قرار دهید و در کنار آن از مبل استیل هم استفاده کنید. این کار علاوه بر ایجاد زیبایی، فضایی صمیمی برای دورهمی های دوستانه به وجود می‌آورد. پیشنهاد می‌شود برای چیدمان مبل گرد از فرش گرد استفاده کرده و برای مبل استیل هم از فرش مستطیل استفاده کنید. بهتر است چیدمان مبل را به صورت نیم دایره رو به مبل استیل قرار دهید، که در صورت تعداد بالای مهمان ها، ارتباط جمع از بین نرود.

چیدمان مبل استیل در کنار مبل راحتی به صورت خطی: این سبک راحت‌ترین مدل چینش محسوب می‌شود و مناسب سالن‌های پذیرایی کشیده و مستطیل است. به این صورت که مبل استیل در بالای خانه قرار داده شده و مبل راحتی به صورت خطی تا پایین خانه ادامه دارد. اگر می‌خواهید جلوه‌ی دکوراسیون بهتر شود، از یک پرده‌ی سرتاسری در پشت مبلمان استفاده کنید.

چیدمان تلفیقی مبل استیل و راحتی: اگر می‌خواهید پا را از قوانین فراتر گذاشته و مبل استیل و راحتی را بصورت تلفیقی به کار ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که رنگ مبل ها باهم هماهنگ بوده و از یک تناژ رنگی باشند. در این مدل شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود چیدمان را انجام دهید.

ترکیب رنگ مبلمان استیل و راحتی

 انتخاب رنگ در مبل ها و چینش آن ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. استفاده از مبل های یک رنگ با وجود اینکه زیبایی خاصی دارد اما موضوع مورد قبولی در طراحی داخلی محسوب نمی‌شود و سبب یکنواختی دکوراسیون منزل می‌شود. استفاده از رنگ های متضاد برای مبلمان عامه پسند نبوده و فقط افراد محدودی آن را می‌پسندند. بهتر است به جای انتخاب یک رنگ یا رنگ های متضاد، از رنگ های هم تناژ برای مبلمان استیل و راحتی استفاده کنید. رنگ هایی مانند آبی و سرمه‌ای، خاکستری و نقره‌ای، کرم و قهوه‌ای رنگ های مناسبی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا