سبک زندگی

۱۷ روش خلاقانه برای پر کردن گوشه‌های خالی خانه

چه در یک آپارتمان کوچک زندگی کنید، چه در یک خانه‌ی ویلایی بزرگ، احتمالا در جایی از خانه‌‌ی خود، با گوشه‌ای خالی و بدون استفاده روبه‌رو خواهید شد. فضاهایی که امکان قرار دادن لوازم و مبلمان در آن‌ها وجود ندارد و از طرفی، اگر خالی و بدون استفاده رها شوند، ظاهری نامناسب خواهند داشت. اگر شما هم همچین فضاهایی در خانه‌ی خود دارید، لازم است بدانید که راه‌‌های خلاقانه و ترفندهای متنوعی برای پر کردن این بخش از خانه وجود دارد. در ادامه‌ی این مطلب از دیجی‌کالا مگ همراه ما باشید، به شما ۱۷ راه ساده و زیبا برای پر کردن گوشه‌های خالی خانه خواهیم گفت.

۱. فضا را با گیاهان پر کنید

اگر گوشه‌ای نامناسب و خالی در کنار پنجره‌ی بزرگ خانه‌ی شما وجود دارد، برای پر کردن آن از گیاهان کمک بگیرید. انواع مختلفی از گیاهان را در ارتفاعات مختلف قرار دهید، از گیاهان بزرگ برگ‌دار گرفته تا پیچک‌های آویزان و کاکتوس‌ها. از گلدان‌های متناسب با سبک دکوراسیون منزل‌تان استفاده کنید و آن‌ها را روی پایه‌ قرار دهید تا یک چشم‌انداز بصری زیبا ایجاد شود.

حتی می‌توانید از چندین گیاه استفاده نکنید و تنها یک گیاه بلند با گلدان زیبا قرار دهید و کنج خانه‌ی خود را زیباتر جلوه دهید.

۲. یک کنج هنری ایجاد کنید

با آویزان کردن آثار هنری روی هر دو دیوار، یک نمای گالری مانند در گوشه‌ای کوچک از فضای خود ایجاد کنید. به هر تعداد و هر ارتفاعی که دوست دارید تابلو قرار دهید ولی توجه کنید که تعداد تابلوها روی هر دو دیوار یکسان باشد. می‌توانید برای اینکه ظاهر این کنج را خاص‌تر جلوه دهید، از کاغذ دیواری خط‌‌‌دار یا طرح‌دار برای دیوار خود استفاده کنید یا آن را به رنگی که جلب توجه کند، رنگ‌آمیزی کنید یا تنها یک رنگ خنثی و ساده برای دیوار خود انتخاب کنید. انتخاب هر کدام، بستگی به سلیقه‌ و سبک خانه‌ی شما دارد.

۳. فضای ذخیره‌سازی را به حداکثر برسانید

یک گوشه‌ی خالی همیشه می‌تواند انتخابی مناسب برای قراردادن فضاهای متنوع ذخیره‌‌سازی باشد. ترکیبی از سبدهایی روی زمین، قلاب‌هایی برای آویزان کردن لباس، قفسه‌های دیواری و… همگی فضاهای ذخیره‌ی بسیار زیبایی می‌توانند برای پر کردن یک گوشه‌ی خالی باشند. این ایده همچنین یک راه‌حل عالی برای فضای زیر راه پله یا نزدیک ورودی است.

۴. یک فضای پذیرایی ایجاد کنید

گوشه‌های نامناسب و خالی در فضای نشیمن را می‌توان به‌راحتی به یک محل نشستن و فضای پذیرایی کوچک و ساده تبدیل کرد. در این فضا یک جفت صندلی یا مبل راحتی قرار دهید، سپس یک میز کنسول یا گاری بار را نیز در کنار مبلمان قرار دهید. می‌توانید روی آن را با لوازم پذیرایی، نوشیدنی‌ها، قاب عکس، لوازم دکوری و… تزئین کنید.

۵. فضای کار یا مطالعه ایجاد کنید

فضای کار در گوشه‌ی خانه

کنج‌های خالی اگر این امکان را به شما بدهند که بتوانید در آن یک میز قرار دهید، فضایی بسیار عالی برای کار و مطالعه خواهد بود. یک میز ساده، یک صندلی و یک چراغ مطالعه زیبا، فضای کار شما را تکمیل خواهند کرد.

۶. یک فضای ورزشی فراهم کنید

اگر در خانه ورزش می‌کنید و رویای یک باشگاه خانگی را در سر می‌پرورانید، این جایگزین را در نظر بگیرید؛ یک گوشه‌ی خالی را به یک فضای تمرین اختصاصی تبدیل کنید. این فضا را می‌توانید با دستگاه‌های ورزشی خانگی و سایر لوازم ورزشی پر کنید و از تمرینات خود لذت ببرید.

۷. یک فضای بازی برای کودکان طراحی کنید

اگر فرزند کوچکی در خانه دارید، گوشه‌های خالی خانه بهترین فضای اختصاصی برای بازی کودکان هستند. می‌توانید در این کنج یک فرش کوچک قرار دهید و مبلمان و اسباب‌بازی‌های دلخواه کودکان را بچینید تا دید مناسبی هم نسبت به کودکتان داشته باشید.

۸. یک کنج اختصاصی برای مطالعه ایجاد کنید

گوشه‌های خالی خانه بهترین فضا برای تبدیل شدن به فضای دنج و اختصاصی شما هستند. در این فضاها می‌توانید یک صندلی یا مبل راحتی قرار دهید تا بتوانید در طول روز در آن نقطه‌ی امن و دنج خود به مطالعه بپردازید. به کمک کمی خلاقیت و سلیقه‌ می‌توانید آن را با لوازم دکوری و تزئینی محبوب خود دکور کنید و از نقطه‌ی اختصاصی خود لذت ببرید.

به جای یک مبل یا صندلی می‌توانید از صندلی‌های آویز یا صندلی راک استفاده کنید تا فضای شما متفاوت‌تر و دلنشین‌تر شود.

۹. فضا را با یک قفسه‌ی کتاب پر کنید

استفاده از قفسه‌ی کتاب یکی از بهترین راه‌ها برای پر کردن هر نوع گوشه‌ی نامناسب و خالی است. از آنجایی که قفسه‌های کتاب در اندازه‌های مختلفی وجود دارند، مطمئنا قفسه‌ای را پیدا خواهید کرد که متناسب با گوشه‌ی فضای شما باشد. حتی می‌توانید در ابعاد و نوع دلخواه خود سفارش دهید تا متناسب با فضای شما ساخته شود. همچنین می‌توانید قفسه‌ای را انتخاب کنید که فضای زیادی را اشغال نکند و آن را به گونه‌ای با کتاب‌ها و سایر لوازم دکوری تزئین کنید که ظاهری شیک و زیبا پیدا کند.

۱۰. آثار هنری را در امتداد دیوار قرار دهید

آثار هنری در امتداد دیوار

زمانی که گوشه‌ی خالی فضای شما امکان قرار دادن کنسول یا قفسه‌ی کتاب را به شما نمی‌دهد، چند اثر هنری یا تابلو را در امتداد دیوار قرار دهید. کافی است یک بار به جای آویزن کردن تابلوها، آن‌ها را به دیوار تکیه دهید تا ببینید که این تغییر متفاوت چقدر در خاص‌تر وزیباتر جلوه دادن فضای شما مؤثر خواهد بود.

۱۱. یک فضای تعویض کفش ایجاد کنید

اگر این کنج خالی نزدیک به درب ورودی است، می‌توانید در آن یک پاف یا مبل راحتی و یک آینه‌ی قدی با نورپردازی زیبا ایجاد کنید تا بتوانید کفش‌های خود را در آن نقطه تعویض کنید و در عین حال یک فضای شیک و زیبا به‌وجود آورید.

۱۲. نورپردازی زیبا و چشم‌نواز ایجاد کنید

یک آباژور بلند و زیبا یا یک آباژور رومیزی، هر یک بسته به سلیقه و فضای در اختیار شما، می‌توانند برای پر کردن یک کنج به بهترین و زیباترین شکل ممکن استفاده شوند. با قرار دادن یک آباژور، علاوه بر اینکه دکوراسیون فضای خود را کامل می‌کنید، نور کافی برای مطالعه در شب را هم برای خود فراهم خواهید کرد.

۱۳. یک کنج برای صرف غذا فراهم کنید

غذاخوری در گوشه‌ی خانه

گوشه‌های خالی خانه که به فضای نشیمن یا آشپزخانه نزدیکند، بهترین امکان را برای ایجاد یک فضای غذاخوری کوچک، دوستانه و صمیمی فراهم می‌کنند. در کنار دیوار می‌توانید یک نیمکت سرتاسری قرار دهید و آن را با میز غذاخوری و چند صندلی ترکیب و کامل کنید.

۱۴. یک رگال لباس قرار دهید

کنج‌های خالی اتاق خواب و حتی وروی خانه، بهترین فضا برای جایگزینی رگال لباس با آویزهای لباس هستند. یک رگال سبک که امکان جابه‌جایی هم داشته باشد، هم فضای شما را به زیباترین شکل پر خواهد کرد و هم بسیار کاربردی خواهد بود و فضای بیشتری برای آویزان کردن لباس‌ها در اختیار شما قرار خواهد داد.

۱۵. سبدهای حصیری را برای ذخیره کردن لوازم قرار دهید

سبدهای حصیری در اندازه و ارتفاع‌های مختلف، در کنج یک فضای خالی می‌توانند انتخاب مناسبی به‌عنوان یک فضای ذخیره‌ سازی باشد. علاوه بر اینکه می‌توانید خرده‌ریزهای خود را در آن قرار دهید، به‌عنوان یک سبد رخت چرک یا فضایی برای قرار دادن بالش‌ها و ملحفه‌های اضافی هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

۱۶. چند قلاب آویز به دیوار نصب کنید

برای پوشش دادن کنج‌های باریک و بدون استفاده می‌توان چند قلاب آویز در نظر گرفت. شما روی این قلاب می‌توانید کوله‌پشتی، تعداد کمی لباس، کلاه یا هر وسیله‌ی دیگری را با خلاقیت خود آویزان کنید و فضای خالی را به شکلی زیبا و ساده پر کنید.

۱۷. فضای گوشه‌ی بین دیوار و مبل را با آینه پر کنید

مبلمان را نباید به دیوار بچسبانید و باید حتما کمی از دیوار فاصله داشته باشند تا ظاهر زیباتر و متناسب‌تری داشته باشند. حال اگر کنج دیواری که مبلمان را از آن فاصله داده‌اید، خیلی خالی به نظر می‌رسد، می‌توانید آن را با قرار دادن یک آینه‌ی زیبا و بزرگ روی زمین پر کنید. استفاده از آینه‌ی بزرگ علاوه بر اینکه جلوه‌ی زیبایی خواهد داشت، انعکاس آن باعث می‌شود که فضای خانه‌ی شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

کلام آخر

همیشه راه‌های جذاب و متنوعی برای پر کردن گوشه‌های خالی خانه وجود دارد. تنها کافی است روش‌های مختلف را امتحان کنید تا به بهترین ترکیب ممکن برسید. در راه انجام این کار، خلاقیت خود را فراموش نکنید و به ذهن خلاق خود اجازه دهید تا ایده‌ها و نظرات خود را پیاده کند. شک نکنید که به بهترین ترکیب ممکن برای پر کردن کنج‌های خالی فضای خود خواهید رسید.

منبع: modsy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا