آموزشی

مبل راحتی برای خانه های کوچک

مبل راحتی برای خانه‌ های کوچک مسئله‌ای است که امروزه شاید برای خیلی از افراد که در آپارتمان زندگی می کنند مهم باشد. مبل راحتی مهم‌‎ترین بخش دکوراسیون یک خانه را تشکیل می‌دهد که به همین علت ضمن داشتن ابعاد متناسب با خانه، دارای چینشی مناسب و تکمیل کننده دکوراسیون منزل باشد.

مبلمان امروزه در ابعاد و طراحی‌های گوناگون ساخته می‌شود که به خریدار حق انتخاب بیشتری را می‌دهد تا بتواند مناسب‌ترین مبل را برای منزل خود انتخاب کنند. یکی از مهم‌ترین مسائل که در خرید مبلمان باید رعایت شود سنجش سایز مبل راحتی با فضای آزاد در سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن است. این نکته بسیار حائز اهمیت است چرا که تهیه یک مبلمان بزرگ مساوی با اشغال شده فضای زیادی از سالن و محدودیت دسترسی به مسیر های تردد در منزل است. همچنین تهیه مبلمان کوچک برای خانه بزرگ باعث می شود تا دکوراسیون خانه ناقص بنظر برسد.

مهم‌ترین اصلی که برای داشتن یک دکوراسیون عالی باید به آن دقت شود اندازه فضای آزاد داخلی در منزل است که در چیدمان مبل  و انتخاب سایز آن نیز تاثیر گذار است.

تناسب فضای آزاد منزل با سایز مبل راحتی برای خانه‌ های کوچک

مهم‌ترین اصلی که برای داشتن یک دکوراسیون عالی باید به آن دقت شود اندازه فضای آزاد در منزل است که در چیدمان و انتخاب سایز مبل تاثیر گذار است.

یک سالن کوچک مستطیلی بهتر از یک سالن بزرگ اما بدقلق به لحاظ چیدمان است. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا قبل از تهیه مبلمان حتما ابعاد سالن خود را متر کرده و در صورتیکه به لحاظ طراحی منزل، سالن شما دارای زوایای کور، تیغه دیوار بیرون آمده ، ستون و یا غیره است شکل آن را روی کاغذ بکشید و در زمان خرید مبلمان با فروشنده درمیان بگذارید.

چیدمان مبل راحتی برای خانه‌ های کوچک

در خانه‌های کوچک برای داشتن یک دکوراسیون مناسب و همچنین داشتن فضای مناسب چیدمان مبلمان راحتی نکته بسیار با اهمیتی است. برای خانه‌های کوچک تنها تهیه مبلمان راحتی در ابعاد کوچک‌تر کافی نیست بلکه چیدمان صحیح و دقیق و متناسب با طراحی خانه لازم است.

چیدمان مناسب همیشه باید با طراحی داخلی خانه و به خصوص اتاق نشیمن هماهنگ باشد. در خانه‌های کوچک باید مبلمان به صورتی چیده شود که جلوی فضای رفت و آمد گرفته نشود و مشکل برای خروجی به وجود نیاورد. این چیدمان نیاز به دقت فراوان و همچنین داشتن یک نقشه ذهنی مناسب از خود خانه باشد. به عبارتی دیگر است تا مبلمان را به گونه ای بچینید که راهروها را مسدود نکند. جلوی درب ورودی و یا درب اتاق  ها نباشد.

اندازه مبل راحتی برای خانه‌ های کوچک

مبلمان مناسب برای منازل کوچک باید متناسب با خود ابعاد خانه باشد. از این نظر تهیه مبلمان با سایز بزرگ باعث می‌شود که فضای خانه کوچک‌تر از حد معمول دیده شود و همچنین مشکلاتی در رفت و آمد پدید می‌آورد که باعث ایجاد مزاحمت برای اعضای خانواده و یا مهمانان می‌گردد.

ولی اگر مبلمان با سایز بسیار کوچک هم تهیه شود باعث مشکلات دیگری می‌گردد که از آنها می‌توان به این مورد اشاره کرد که فضای نشیمن که مخصوص قرار دادن مبلمان راحتی می‌باشد به طور مناسب پوشش داده نمی‌شود و فضای بسیار خالی در اتاق نشیمن پدید می‌آید. در این صورت دکوراسیون داخلی منزل نمی تواند زیبایی خود را به صورت کامل نشان دهد.

توجه داشته باشید که مبلمان بزرگ و زمخت در هر صورت چیدمان خوبی نخواهند داشت و تنها بدرد سالن های بزرگ می خورند. برای خانه‌های کوچک بهتر است از مبلمان در ابعاد کوچک‌تر و با طراحی ظریف تر استفاده گردد.

معمولا نیم ست ها و یا کاناپه با چند عدد پاف گزینه های ایده الی برای آپارتمان های کوچک هستند که در عین حال سبک دکوراسیون منزل شما را کاملا امروزی و شیک نشان می دهد.

 

سبک مناسب مبل راحتی برای خانه‌ کوچک

مبلمان مناسب منازل کوچک باید از همه نظر عالی و بی‌نقص باشند زیرا به علت فضای کوچک نشیمن این مبلمان بسیار در چشم می‌باشند  از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

مبلمان برای خانه‌های کوچک نه تنها باید دارای سایز مناسب باشند بلکه باید از نظر طراحی و شکل مبلمان با طراحی داخلی منزل نیز همخوانی داشته باشند.

در این مورد مبلمان با تاج‌های تزیینی و یا دسته‌های بزرگ و پهن اصلا گزینه های مناسبی نیستند. همچنین مبل های ال مانند بزرگ و تختخواب شو گزینه های مناسبی برای آپارتمان های کوچک نیستند. مبلمان  با طراحی و رنگ های شلوغ فضای منزل را نامنظم جلوه می دهد و به لحاظ روانی آزار دهنده است.

بهتر است به دنبال مبلمان ظریف با رنگ های روشن خنثی باشید تا فضای منزل شما بزرگتر بنظر برسد. معمولا نیم ست ها و یا کاناپه با چند عدد پاف گزینه های ایده الی برای آپارتمان های کوچک هستند که در عین حال سبک دکوراسیون منزل شما را کاملا امروزی و شیک نشان می دهد.

نتیجه گیری

انتخاب مبلمان برای منازل کوچک بسیار مشکل‌تر و سخت‌تر برای خانه‌های بزرگتر است. برای تهیه مبلمان برای منازل کوچک باید به سایز مبلمان بسیار دقت فراوان شود تا مبلمانی با سایز غیر متناسب برای منزل تهیه شود. این مبلمان نه باید بسیار بزرگ باشند که باعث به وجود آمدن مشکلات در رفت و آمد شود و نه باید بسیار کوچک باشد که نتواند فضای مورد انتظار اتاق نشیمن را پوشش دهد. این مبلمان باید دارای سایز و طراحی مناسب با خانه‌های دارای سایز کوچک متناسب باشند.

مجموعه فروشگاهی آقای جهیزیه در تلاش است با ارائه انواع مبلمان در انواع سایزهای متفاوت بتواند بهترین مبلمان را برای انواع خانه‌ها تهیه و ارائه کند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا