آموزشی

مبل راحتی تخت خواب شومزایا و معایب آن

امروزه در بازار مبل شاهد دسته جدیدی از انواع مبل راحتی با نام مبل راحتی تختخواب شو هستیم. اما این نوع مبلمان چه کاربردی دارد؟ استفاده از آن مختص چه نوع محیط هایی است؟ چه مزایا و معایبی دارد؟ برای روشن شدن این مسیله بهتر است تا سوالات دیگری را مطرح کنیم: اگر منزل شما متراژ کمی دارد، تا به حال از بابت محدودیت فضا به دلیل وجود مبل و تخت خواب به ستوه آمده اید؟ آیا زمانی که مهمان دارید به دنبال این نیستید که اتاق های خود را از شلوغی نجات دهید؟ آیا برای ویلای خود به جای تشک زمینی به دنبال تختخوابی کم جا نیستید؟

راهکار تمامی این مشکلات استفاده از لوازم چند منظوره است. یکی از این وسایل مبل راحتی تختخواب شو است که در فضای کوچک اتاق می تواند نقش مبل و تخت را یک جا داشته باشد. مبل تختخواب شو در اندازه های مختلفی طراحی می شود. با استفاده از این نوع مبلمان می توانید از فضای اطراف خود استفاده بهینه داشته باشید. در ادامه این مطلب مزایا و معایب مبل راحتی تختخواب شو و مواردی را که در هنگام خرید باید بدانید آورده شده است.

مبل راحتی تخت خواب شو به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون بصرفه است، زیرا دیگر مجبور به صرف هزینه مضاعف برای مبلمان و تخت خواب نخواهید بود، ضمن آنکه فضای آزاد بیشتری در خانه شما فراهم می شود.

اندازه مبل راحتی تختخواب شو

اندازه مبلمان باید با فضایی که انتخاب کرده اید همخوانی داشته باشد. برای اتاق یک نفره کودک یا نوجوان باید از مبل کوچکی استفاده کنید که در حالت تختخواب نیز تخت یک نفره را ارائه می دهد. سالن پذیرایی در منازل امروزی بیشترین متراژ خانه را در بر می گیرد. برای این فضا مبلمانی را انتخاب کنید که تخت دو نفره و یا بیشتر را ارائه دهد. در این صورت می توانید از آن بجای تشک برای مهمانانی که قصد شب ماندن را دارند، استفاده کنید.

دوام و استحکام مبلمان

استحکام کناف یا اسکلت مبل مورد بسیار مهمی است که در هنگام خرید حتما باید به آن دقت کنید. یک اسکلت بندی محکم سبب افزایش دوام و طول عمر مبلمان می شود. بهترین اسکلت بندی برای مبل تختخواب شو، اسکلت فلزی است. اما پایه ها با توجه به جنس روکش انتخاب می شود و ممکن است چوبی باشد. در این صورت بهتر است تا پایه ها با چسب به بدنه وصل  شوند. اتصالات میخی خیلی زود باز می شوند.

پارچه مبل راحتی تختخواب شو

در هنگام خرید به جنس پارچه، طرح پارچه و تمیزی دوخت آن دقت نمایید. این موارد به خصوص برای مبلمانی که قرار است از آن به عنوان تختخواب نیز استفاده کنید بسیار اهمیت دارد. زیرا استفاده زیاد و تماس مداوم باعث سایش و پوسیدگی پارچه می شود. استفاده از پارچه های ارزان و بی کیفیت باعث پارگی زودهنگام روکش مبل می شود. در زمان انتخاب پارچه به تراکم آن دقت کنید. هرچه تراکم بافت پارچه بیشتر باشد وزن آن نیز سنگین تر می شود.

جنس تشک مبلمان

جنس تشک استفاده شده نیز از دیگر عوامل موثر بر دوام و استحکام مبلمان است. قبل از خرید در نقاط مختلف مبل نشسته و از راحتی آن مطمئن شوید. برای ساخت تشک مبل راحتی تختخواب شو از سه جنس استفاده می شود: تشک پنبه و پلی استر، تشک فومی و تشک فنری. از میان این سه نوع متریال، تشک فومی به علت داشتن خاصیت ارتجاعی، یکی از متداول ترین تشک ها است که در صنعت ساخت مبلمان استفاده می شود.

مزایا و معایب مبل راحتی تختخواب شو

این نوع مبلمان نیز مانند هر وسیله دیگری دارای مزایا و معایب خاص خود است که شامل موراد زیر است:

  • بهترین مزیت این نوع مبلمان چند منظوره بودن آن است که برای خانواده های پرجمعیت و خانه های کوچک بسیار مقرون به صرفه است. کاربرد این نوع مبلمان باعث می شود تا بستر لازم هم برای فعالیت و هم برای استراحت را طی روز در اختیار داشته باشید.
  • دومین مزیت مبل تختخواب بشو آن است تنوع در طرح و سبک است. این خصوصیت باعث می شود که به راحتی با چیدمان خانه شما ست شود و نمایی مدرن و امروزی را به خانه بدهد.
  • این نوع مبلمان درواقع جایگزین بسیار مناسبی برای تشک زمینی است که در این صورت برای میهمان دیگر نیازی به تهیه تشک نیست.

اما از معایب مبل راحتی تختخواب شو آن است که:

  • به راحتی تختخواب نیست، اگر بخواهید تا حدودی راحت باشد می توانید تشک آن را عوض کنید.
  • مکانیسم تغییر حالت مبل به تخت در دراز مدت می تواند باعث آسیب رساندن به مبل شود و فرسایش سریع آن را فراهم کند.
  • این نوع مبلمان معمولا سنگین و بزرگ است که باعث می شود تا حمل و جابجایی آن را در اسباب کشی و یا تغییر دکوراسیون خانه با سختی مواجه کند.

یکی از نکات مهمی که قبل از انتخاب مبل راحتی تخت خواب شو باید به آن دقت کنید آن است که به دلیل استفاده زیادی که از آن هم برای نشستن و هم برای خوابیدن می شود، دوام و ماندگاری آن از دیگر انواع مبلمان کمتر است.

نتیجه گیری

توسعه زندگی شهرنشینی و کمبود فضا باعث شده است تا فضای خانه ها و آپارتمان ها بسیار کوچک شود. به همین دلیل است که اغلب افراد به دنبال وسایل کم حجم و چند منظوره هستند. یکی از بهترین و سودمندترین لوازم چند منظوره استفاده از مبل راحتی تختخواب شو است که هم از لحاظ کاربردی برای منازل کوچک و هم از نظر اقتصادی گزینه مناسبی است. اما قبل از خرید تختخواب شو باید معایب و محاسن آن را در نظر بگیرید و با توجه به نکات گفته شده در این مقاله اقدام به خریداری آن کنید.

مجموعه فروشگاهی آقای جهیزیه یکی از بهترین مراکز عرضه کننده مبلمان راحتی است که در کیفیت و طراح های پیشرفته وجدید قابل تمجیداست. برای کسب اطلاعت بیشتر با شماره های درج شده در وب سایت آقای جهیزیه تماس حال فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا