آموزشی

دکوراسیون آرایشگاه زنانه

برای طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه موارد زیادی هست که باید مورد توجه قرار بگیرد. آیا محیط سالن برای مشتریان راحت است؟ نورپردازی برای کار با رنگ مناسب است؟ آیا کارکنان می توانند به خوبی کار خود را انجام دهند؟

استفاده بهینه از فضا و طراحی صحیح و مناسب برای بهتر به نظر رسیدن محیط، در زمان مشخص و با بودجه مورد نظر، می تواند یک درخواست بزرگ برای طراحی سالن زیبایی کاربردی و جذاب به نظر برسد. برای موفقیت سالن زیبایی تان باید به عناصر طراحی داخلی مثل : لوازم کار ، مبلمان ، ارتباط بخش های سالن با یکدیگر و فضای مورد نیاز هر قسمت  اهمیت بدهید. در این مطلب خواهیم فهمید برای طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه با ویژگی های بالا چه کارهایی باید انجام شود، چقدر هزینه لازم است و در نهایت چگونه به نظر خواهد رسید.

انتخاب محل مناسب برای آرایشگاه

انتخاب محل مناسب برای افتتاح سالن زیبایی یکی از کلیدهای موفقیت است. اگر می خواهید شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید ، زمانی را به پیدا کردن مکان مناسب اختصاص دهید. محلی را پیدا کنید که رفت و آمد در آنجا زیاد است، ترافیک ندارد و دسترسی به آن آسان است. و  حالت ایده آل این است که پارکینگ هم در آن نزدیکی وجود داشته باشد. با این فکر که بعدا جای بهتری پیدا خواهید کرد جایی را انتخاب نکنید ، چون از این کار پشیمان خواهید شد. بله، ممکن است مجبور باشید برای شروع کسب و کار جدید خود صبر کنید و حتی ممکن است  اجاره بیشتری پرداخت کنید اما سالن جدید شما بیشتر در معرض دید قرار می گیرد و مثل آهنربا مشتریان و عابران پیاده را جذب می کند.

 

طراحی نقشه مناسب در دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه

خواندن مجلات و جستجو در اینترنت برای پیدا کردن ایده های طراحی، می تواند یک نقطه شروع خوب باشد. اما سالن ها درابعاد و اندازه ها متفاوتند، بنابراین آنچه در یک سالن عالی به نظر می رسد، لزوما برای سالنی دیگر مناسب نیست. مبلمان، نحوه استفاده از رنگ ها و نوع نورپردازی از عوامل بسیار مهم در طراحی دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه هستند. همه ی محوطه ها برای طراحی باز به اندازه کافی بزرگ نیستند اما برای یک فضای بزرگ هم مزایا و مشکلات به اندازه یک فضای کوچک وجود دارد. میز کار های بیشتر، درآمد بالقوه بیشتری را برای سالن شما به ارمغان می آورد اما نباید با افزایش تعداد میز کار در فضا ازدحام ایجاد کنید.برای جدا کردن فضا ها می توانید اختلاف ارتفاع ایجاد کنید.

طراحی عملکردی و فضای کافی در طراحی دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه

وقتی برای فضای داخلی سالن زیبایی برنامه ریزی می کنید، اطمینان حاصل کنید که فضا را با تعداد زیادی صندلی شستشو، میز کوتاهی مو و اتاق های درمانی بیش از حد پر نکنید. در هنگام طراحی نقشه ممکن است شما فکر کنید فضای کافی برای همه ی این ها را دارید، اما زمانی که مبلمان را در جایشان قرار می دهید ، فضای شما کاملا محدود می شود. آیا کارکنان شما بدون برخورد کردن به مشتریان یا دیگر همکاران می توانند حرکت کنند؟ آیا فضای کافی برای قرار دادن وسایل کارشان دارند؟ آیا فضای کافی برای حرکت دادن چرخ دستی ها، صندلی یا چهارپایه ها در اطراف طبقه اصلی وجود دارد؟ چند نکته برای طراحی نقشه سالن زیبایی:

-میز های کار باید از مرکز یکدیگر حداقل ۱٫۲متر فاصله داشته باشند.

-در جلوی میز کار برای آرایشگر ۱٫۵ متر فضا لازم است.

-در فضاهای کوچک از میز های یکسره استفاده کنید تا همزمان مشتریان بیشتری پشت آن جا بشوند.

درطراحی یک سالن زیبایی باید راحتی و سرعت عمل پرسنل رعایت شود

 

نقش نور پردازی در دکوراسیون آرایشگاه زنانه

روشنایی سالن زیبایی باید برای آرایشگران و کارکنان مناسب باشد.شما باید اطمینان حاصل کنید که فضا برای آرایشگرها و درمانگران به اندازه کافی روشن باشد تا هنگام کوتاه کردن، رنگ کردن و حالت دادن موهای مشتریان، بتوانند به خوبی ببینند. برای ایجاد فضای مناسب، از شیوه های مختلف نورپردازی استفاده کنید. در بالای هر میز کار روشنایی مناسب قرار دهید و نور محیطی را با چراغ های دیواری تکمیل کنید. مثلا  در محل کاشت یا طراحی ناخن باید روشنایی به مقدار کافی تامین شود اما در اتاق ماساژ انتظار چراغ های کم نور و شمع ها را داریم.

استفاده از رنگ در طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه

از رنگ ها به طور موثر استفاده کنید زیرا بدون کاهش دادن فضا قسمت های مختلف را از هم تفکیک می کند. از ۲ یا ۳ رنگ به عنوان رنگ غالب استفاده کنید و آن را در تمام سالن زیبایی مثلا در مبلمان، تجهیزات آرایشگاه، قاب ها و دیوار ها تکرار کنید. استفاده از مبلمانی با رنگ های درخشان مثل صندلی های قرمز در ترکیب با دیوار های سفید جلوه ای چشمگیر و جذاب  ایجاد می کند و، طراوت و سرزندگی را به سالن زیبایی شما می آورند.

گل و گیاهان

می توانید از گلهایی که با این ترکیب رنگ همخوانی دارند در فضا استفاده کنید. اگر در سالن نور کافی برای رشد گیاهان را دارید از گلدان های طبیعی و در غیر این صورت از گل مصنوعی استفاده کنید.گل های شاخه ای طبیعی هزینه زیادی برای شما در برخواهند داشت.

نقش مبلمان در طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه

مبلمانی بخرید که با تم رنگی و طراحی سالن همخوانی داشته باشد.به عنوان مثال اگر تم رنگی شما صورتی و قهوه ای باشد می توانید در قسمت انتظار یک مبل راحتی صورتی و یک صندلی قهوه ای قرار دهید.

سبک طراحی

دوباره اطمینان حاصل کنید که تم و مبلمانی که انتخاب می کنید برای مشتریان تاثیر گذار باشد. برای مثال، سلیقه یک مشتری جوان در یک شهر بزرگ با سلیقه یک خانم مسن روستایی متفاوت خواهد بود. بر اساس کاری که در سالن انجام می دهید، دکور مناسبی انتخاب کنید. باید در نظر بگیرید که چه نوع کفپوش و نورپردازی برای سالن شما بهتر است و باید در طراحی سالن اصلی و اتاق های کوچک تر از یک سبک پیروی کنید تا طراحی داخلی در همه جا یکپارچگی خود را حفظ کند.

برای مثال استفاده از سبک آسیای شرقی در دکوراسیون آرایشگاه زنانه به شما اجازه می دهد با استفاده از عناصر آرامش بخش مانند چوب طبیعی،گیاهان بامبو، چشمه های مصنوعی کوچک و پارتیشن هایی با طرح های آسیایی فضایی آرامش بخش برای اتاق ماساژ و استراحت ایجاد کنید.

طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه و سالن زیبایی به سبک آسیای جنوب شرقی

در بخش های تاریخی شهر می توانید از سبک های قدیمی استفاده کنید. ظاهر سنتی برای دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه می تواند ایده خوبی باشد مثل استفاده از میز و صندلی هایی از جنس فلز براق و چوب گیلاس.

طراحی داخلی آرایشگاه زنانه و سالن زیبایی با سبک سنتی و خاورمیانه

در سبک مدرن، سنگ مرمر، سرامیک های زیبا، مبلمان براق و تمیز و رایحه ای از بهترین محصولات آرایشی همان چیزی است که به شما کمک می کند مشتریان سطح بالا را جذب سالن زیبایی تان کنید.

طراحی داخلی آرایشگاه زنانه و سالن زیبایی به سبک مدرن

 

جلب توجه

به فضای بیرون از سالن نیز توجه کنید. با استفاده از یک تابلوی زیبا برای معرفی سالن زیبایی و طراحی پنجره های جذاب ، باعث می شوید مردم شما را بیشتر بشناسند و مهم تر از همه ، مشتری شما بشوند.

نظم

یک سالن زیبایی نامرتب و به هم ریخته، غیر حرفه ای و آشفته به نظر می رسد. دقیقا همان چیزی که شما نمی خواهید مشتری در مورد شما و کارتان تصور کند. استفاده از گیاهان ناخوشایند وخشک کنار پنجره، مجله های پنج سال قبل و تزئینات بی استفاده در دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه به شدت ممنوع است.

استفاده از کارهای هنری در طراحی دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه

شما ممکن است بودجه خرید یک تابلوی نقاشی ارزشمند را نداشتته باشید اما کاغذهای دیواری، نقاشی های دیواری و پوستر ها ، راه حلی ارزان برای ایجاد حال و هوا و شخصیت در سالن زیبایی شما هستند.

 

استفاده از لوازم تیره رنگ

بوجود آمدن در انواع لکه و آلودگی ها در آرایشگاه موضوعی اجتناب ناپذیر است و از این جهت استفاده از لوازم تیره تر، برای سالن زیبایی مو کارآمد تر به نظر می رسند. اگر شما واقعا رنگ روشن تری می خواهید می توانید از کاورهای شفاف صندلی استفاده کنید.

فضا

فضای شما کوچک به نظر می رسد؟ یک دیوار را با آینه بپوشانید و با ایجاد خطای دید فضای خود را دو برابر کنید. اگر سالن شما سقف بلندی دارد از پرده های بلنداستفاده کنید تا کمی رنگ روی دیوارها بیاورید.

سرگرمی

یک تلویزیون در سالنتان قرار دهید. برنامه هایی را نمایش دهید که برای مشتریانتان جذاب باشد. برای مثال، شما ممکن است بخواهید یک شبکه که برای زنان برنامه می سازد را نمایش دهید.

خلاق باشید

از نشان دادن خلاقیت خود خجالت نکشید. چرا دوباره از لوازم قدیمی سالن های زیبای استفاده نکنیم؟ مانند این تصویر، با کمی خلاقیت، تجهیزات و لوازم قدیمی شما می توانند دوباره به عنوان نقاط جذاب و جلب توجه کننده در طراحی دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه مورد استفاده قرار گیرند.

در طراحی دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه به تمام فضاها توجه کنید

هر جایی که مشتریان می بینند یک بازتاب از کار شماست و لازم است آن را در نظر گرفته و به آن فکر کنید. شما هنوز هم می توانید با قرار دادن یک میز بار قهوه و چای  بهترین سالن زیبایی دنیا را داشته باشید. بر اساس تم طراحی در تمامی فضاها زیبایی و هماهنگی را حفظ کنید.

ورودی آرایشگاه زنانه

تاثیر گذاری کلید موفقیت است. ممکن است مشتری برای اولین بار و یا برای چندمین بار واردسالن شما شود، اما همیشه اطمینان حاصل کنید که ورودی شما دعوت کننده و تمیز باشد. یادتان باشد شمابرای تاثیر گذاری و ایجاد تصور اولیه تنها یک شانس دارید، پس آن را از دست ندهید. پیشنهاد ما قرار دادن یک میز پذیرش شیک در نزدیکی ورودی سالن زیبایی شما است. هنگامی که مشتریان وارد می شوند، باید برایشان مشخص باشد در کدام قسمت  باید وقت قبلی خود را پیگیری کنند. مطمئن شوید میز پذیرش مرتب و خالی از نامه ها، اطلاعات مشتریان و هرگونه به هم ریختگی است. در غیر اینصورت  ممکن است سالن شما برای مشتریان، غیر حرفه ای و نامرتب به نظر برسد. در صورت امکان، پذیرش و محل انجام کارهای آرایشی از یکدیگر فاصله داشته باشند تا مشتریان به حریم خصوصی یکدیگر  وارد نشوند. همچنین می توانید از فضای ورودی به عنوان محل انتظار استفاده کنید. تعدادی مجله در یک قفسه یا طبقه قرار دهید تا مشتریان هنگامی که منتظر شما هستند استراحت کنند. در این محل، محصولاتی که مشتریان می توانند خریداری کنند مثل شامپو و ست های هدیه را قرار دهید. حواستان باشد این محصولات را پشت میز پذیرش قرار ندهید زیرا مسئول پذیرش و میز مانع دیده شدن آنها توسط مشتریان می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا