آموزشی

خریدفرش جهیزیه عروس ایرانی

فرش از دیرباز به عنوان عنصری مهم در دکوراسیون خانه های ایرانی شناخته شده است.

انتخاب فرش مناسب برای هر خانه یک موضوع حساس است ، زیرا اکثر فرش ها گران هستند و بنابراین کالایی نیستند که بتوانند خیلی سریع تعویض شوند.

این امر باعث شد توجه زیادی به راهنمای خرید فرش برای جهیزیه عروس شود. در این راستا می توان از این متن به عنوان راهنمای خرید فرش جهیزیه استفاده کنید. 

راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس


از آنجایی که اکثر زوج های جوان می توانند در ابتدای زندگی مشترک ، خانه و آپارتمان های کوچک انتخاب کنند ، بنابراین هنگام انتخاب فرش برای جهیزیه ، باید به اندازه فرش متناسب با فضای خانه توجه کند.

یکی از عناصر قابل توجه در راهنمای خرید فرش برای عروس ، رنگ فرش است. برای خانه هایی که نور کافی ندارند ، انتخاب فرش های روشن به افزایش روشنایی خانه کمک می کند. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که فرش با زمینه روشن برای قسمت های شلوغ خانه مناسب نیستند زیرا به سرعت کثیف می شوند.

در راهنمای خرید فرش عروس ، شکل فرش نیز تا حدودی در نظر گرفته شده است و البته این موضوع بستگی کامل به دکوراسیون خانه دارد. برای مثال ، استفاده از فرش های گرد بیشتر برای فضاهای کوچک مناسب است.

لازم به ذکر است که زیبایی یک خانه لزوماً در استفاده از فرش های بزرگ نیست ، در برخی موارد بسته به اندازه و شکل فضای خانه می توان از چند فرش کوچک استفاده کرد.

یکی دیگر از گزینه های موجود در راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس ، توجه به طرح فرش است که کاملاً به سلیقه فرد و نوع دکوراسیون خانه بستگی دارد. طرح های اصلی قابل انتخاب برای فرش عبارتند از خشتی ، افشان و ترنج است.

سایر موارد قابل توجه در راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس ، بافت ، جنس و دوام فرش است. به همین دلیل ، هنگام خرید فرش ، باید به تراکم و شانه آن توجه زیادی داشته باشید. هرچه شانه های فرش ضخیم تر باشد ، دوام بیشتری دارد.

بهترین گزینه برای خرید فرش جهیزیه


امروزه نوع انتخاب خانه ، دکوراسیون و شیوه زندگی به شدت تحت تأثیر سبک زندگی شهری مدرن است. توجه به این عناصر در راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس بسیار مهم است. با توجه به این موارد می توان به طور مختصر گفت که انتخاب بهترین فرش ، چه دستباف و چه ماشینی ، بستگی به نوع کاربرد آن در خانه دارد.

قیمت مناسب ، در کنار کیفیت بالا ، هنگام انتخاب و خرید فرش جهیزیه عروس نیز بسیار مهم است.توجه به طرح و رنگ فرش یکی از موارد مهم در راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس است و به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را برای خرید فرش جهیزیه انتخاب کنید. امروزه به دلیل تزئینات مدرن ، استفاده از فرش های شیک افزایش یافته است. قیمت مناسب فرش دلیل دیگری برای انتخاب این نوع است.

انتخاب فرش برای فضاهایی مانند اتاق خواب ، راهرو گزینه بسیار خوبی است. در نهایت لازم به ذکر است که توجه به تمام نکات ذکر شده در راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس می تواند منجر به انتخاب و خرید مناسبی شود.

 

فرش جهیزیه با کیفیت


یکی از قدیمی ترین سنتهای ازدواج در ایران و برخی کشورها تهیه جهیزیه برای عروس است. سنت جهیزیه قدیمی در اقوام مختلف متفاوت است. اما در همه مناطق ، فرش یکی از اشیایی است که در جهیزیه دیده می شود.

خرید فرش، احتمالاً یکی از مهمترین موارد برای عروس و داماد است. در این راستا ، در این مقاله به طور خاص به فرش و نحوه انتخاب آن و نوع فرش در جهیزیه می پردازیم.

یکی از مهمترین موارد هنگام خرید جهیزیه ، در نظر گرفتن اندازه و سبک معماری خانه ای است که عروس و داماد زندگی مشترک خود را در آن آغاز می کنند. هرچه خانه بزرگتر باشد ، فرصت خرید فرش بزرگتر بیشتر می شود.


فرش های ماشینی قیمت های متفاوتی در بازار دارند و البته هرچه اندازه فرش بزرگتر باشد ، قیمت آن نیز بیشتر می شود. همچنین تعداد تخته های فرش مورد نیاز خانه تازه عروس با مساحت خانه ارتباط مستقیم دارد.

می دانیم که فرش یکی از مهمترین و پرکاربردترین اقلام در هر خانه ایرانی است و علی رغم وجود تنوع گسترده ای از فرش های مدرن و سنتی در بازار بسیار است، اما مردم همچنان تمایل به تهیه فرش جهیزیه دارند. فرش هایی در اندازه های 6 ، 9 و 12 متر در بازار موجود است.

هر یک از زوج می توانند با توجه به قیمت فرش خرید خود را انجام دهند.

در مورد فرش های دستباف ، قیمت بر اساس نقش ، میزان ابریشم به کار رفته در فرش و تعداد گره ها تعیین می شود. فرش دستباف هنر بافندگان ایرانی است و به عنوان یک اثر هنری بسیار گران قیمت است و تولید آن باید نسبتاً گران باشد.

در مورد فرش های ماشینی ، تنوع نقش بزرگتری را ایفا می کند و هرچه اندازه بزرگتر یا متراکم تر باشد ، قیمت آن بیشتر می شود.

برای این حساب فرش های ماشینی از نظر هزینه و گزینه بهتری خواهند بود. در فرشهای ماشینی هرچه تراکم بیشتر باشد ظاهر فرش بهتر است و بیشتر شبیه فرش دستباف خواهد بود.

فرش هایی که انتخاب می کنیم باید متناسب با اندازه اتاق پذیرایی و اتاق ناهار خوری انتخاب شوند و اتاق خواب معمولاً نیازی به فرش ندارد و انداختن یک فرش کوچک در کنار تخت کافی است.

فرش باید متناسب با مکانی باشد که از آن استفاده می کنیم. هر فرش زیبایی خاص خود را دارد و وقتی با وسایل دیگر خانه چیده می شود باید زیبا به نظر برسد و مکان را جذاب کند.

اگر از فرش ابریشم سنتی در کنار مبلمان فانتزی یا فرش و قالیچه مدرن در کنار مبلمان استیل استفاده کنیم ، اصلا زیبا نیست. همچنین برای خرید فرش جهیزیه باید رنگ کفپوش و مبلمان خود را در نظر بگیرید و با توجه به هماهنگی رنگها ، فرشی را متناسب با این مکان تهیه کنید و برای انتخاب باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید.

فرش خانه را جذاب تر و صمیمی تر می کند. در خانه هایی که از دکوراسیون داخلی مدرن نیز استفاده می کنند ، باید از چند تخته فرش در چیدمان خانه استفاده کنند ، زیرا باعث جذابیت و گرمای خاصی در فضای خانه عروس و داماد می شود.

قبل از خرید فرش جهیزیه ، بهتر است اطلاعات خود را پر کرده و با اطلاعات خرید کنید ، زیرا در غیر این صورت فرشی که خریداری می کنید برای شما کار نمی کند و باید آن را عوض کنید. بیشتر عروس و دامادها به دلیل هزینه بالای فرش دستباف و تنوع بیشتر طرح های فرش ماشینی ، برای جهیزیه خود فرش ماشینی خریداری میکنن.

 ابعاد و اندازه دقیق فرش


ابتدا باید اندازه خانه را در نظر بگیریم ، شما باید دقیقاً بدانید چه نوع فرشی نیاز دارید ، چه اندازه ای است ، اگر هنگام خرید فرش جهیزیه نتوانید خوب عمل کنید ، به اندازه دلخواه نمی رسید و می تواند زیبایی خانه خود را زیر سوال ببرید، تصور کنید از فرش های 9 متری یا 12 متری در قسمت پذیرایی با ابعاد کوچک استفاده کنید که کل فضای سالن را پر می کند.

آیا این باعث کوچک شدن اتاق شما می شود؟ به نظر شما این سالن زیبا به نظر می رسد؟ یا این فرش در این اتاق 4 متر به نظر می رسد؟

یکی دیگر از عوامل مهم که باید مورد توجه قرار گیرد ، اندازه و ویژگی های فضایی خانه است ، پس از اندازه گیری ابعاد ، ستون ها ، شومینه ها و یا حتی دهانه ها را در نظر بگیرید ، فرش را نمی توان برش داد و باید دقیقاً در این مکان قرار گیرد.

بنابراین هنگام خرید فرش جهیزیه، حتماً به اندازه دلخواه برسید.حال و هوایی دنج به فضا ببخشید و اگر یک اتاق پذیرایی کوچک دارید، از فرش های سبک استفاده کنید تا بزرگتر به نظر برسد.

mrdowry.ir

هنگام خرید فرش جهیزیه عروس به نکات زیر توجه کنید:

فرش های سبک را انتخاب نکنید


احساسی و با توجه به رنگی که مد روز است خرید نکنید ، زیرا پس از مدتی خسته کننده می شود. در سال های اخیر ، عروس ها دکوراسیون داخلی خانه خود را به سبک اروپایی انتخاب کرده اند و بر این اساس جهیزیه خود را آماده کرده و معمولاً با فرش ، پرده و مبلمان سفید یا صورتی و آبی کل فضای خانه را نرم می کنند.

اگرچه رنگ ها بسیار چشم نواز و آرامش بخش هستند و باعث باز شدن خانه می شوند ، اما تمام مدت فرش شماکثیف می شود و در نظافت آن با مشکل مواجه می شوید.


هنگام خرید فرش جهیزیه ، اگر انتخاب شما فرش روشن است ، تا حد امکان رنگهای خاکستری روشن با گلهای نفیس تهیه کنید. فرشهای تک رنگ ، به ویژه ملایم ، خیلی زود کثیف می شوند و در تمیز کردن آنها با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد و شستن فرش قطعاً دشوار است ، چه با شامپو فرش در خانه و چه با شستشوی فرش. توصیه من به شما این است که به جای فرش های تک رنگ و روشن ، فرشهای طرح دار را انتخاب کنید.


با توجه به تراکم و دوام فرش


هنگام خرید فرش جهیزیه ، بهتر است فرش را لمس کنید. هرچه فرش متراکم تر باشد ، حجم فرش بیشتر است ، که باعث دوام بیشتر می شود. در عوض ، هرچه تراکم فرش کمتر باشد ، فرش کوتاه تر به نظر می رسد و فرش شبیه موکت می شود ، بنابراین شما مجبور خواهید بود دوباره فرش را در خانه خود تغییر دهید.

در صورت امکان ، خرج عروس و داماد از ابتدا کمی بیشتر خواهد بود و شما مجبور نخواهید بود فرشی را که خریداری می کنید عوض کنید. هنگام خرید فرش ، حتماً از فروشنده بخواهید که اطلاعات بیشتری در مورد شانه و تراکم فرش به شما بدهد و شما را با مشخصات فنی فرش ماشینی قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا