آموزشی

روش تمیز کردن لکه آبمیوه

تمیز کردن لکه آبمیوه از جمله مهارت‌هایی است که به شما توصیه می‌کنیم در هر زمان و هر مکانی که هستید به خوبی آن را فرا بگیرد. چرا که ریختن آبمیوه بر روی لباس فرش یا سایر لوازم منزل امری اجتناب ناپذیر است، خصوصا اگر کودکی خردسال در خانه خود داشته باشید. اما خبر خوب این است که تمیز کردن لکه آب میوه اصلاً کار سختی نیست.

شما می‌توانید با آگاهی از چند ترفند تمیز کردن لکه آبمیوه به سادگی و تنها با چند وسیله ساده که در هر خانه‌ای موجود است به از بین بردن تمامی لکه‌های موجود بپردازید. اگر شما به دنبال راهکاری جهت چگونگی تمیز کردن لکه آبمیوه از فرش هستید، باید به شما بگوییم که خواندن این مطلب از وبلاگ آقای جهیزیه کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد پس اصلا آن را از دست ندهید.

 چند ترفند تمیز کردن لکه آبمیوه

 دیگر نگران ریختن آبمیوه بر روی لباس و فرش یا حتی مبلمان خود نباشید. چرا که می‌توانید به سادگی و در مدت زمان بسیار کوتاهی تمامی لکه‌ها را نیست و نابود سازید. اما توصیه ما به شما اقدام به تمیز کردن لکه آبمیوه به محض ایجاد آن می‌باشد؛ زیرا هر چه زمان بیشتری از ایجاد لکه بگذرد، تمیز کردن آن سخت تر و زمان برتر خواهد شد.

استفاده از نمک

نمک از جمله موادی است که در هر خانه‌ای موجود است و به سادگی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. استفاده از نمک  به عنوان ترفند تمیز کردن لکه آبمیوه بسیار مشهور میباشد که شما میتوانید در چند روش از آن استفاده کنید. در موثرترین روش آن بهتر است قبل از خشک شدن لکه روی آن را کاملا با نمک بپوشانید تا نمک بتوانند رطوبت و خیسی آبمیوه ریخته شده را به خوبی به خود جذب کند. پس از آن شما می‌توانید نمک را پاک کنید.

 در صورتی که لکه با قدرت خود باقی مانده بود، بار دیگر بر روی آن نمک بریزید و آن را درون آب سرد قرار دهید. پس از آن شما شاهد پاک شدن لکه خواهید بود. برای اطمینان از نبود جای لکه بر روی لباس لازم است آن را با آب گرم و شوینده مناسب به خوبی بشویید.

 استفاده از آبلیمو و سرکه

 آبلیمو و سرکه دو پاک کننده طبیعی بسیار قوی می‌باشند که اکثر  لکه‌ها را می‌توانید به سادگی به وسیله این دو ماده به خوبی تمیز کنید. در ترفند تمیز کردن لکه آبمیوه به وسیله آبلیمو و سرکه می‌توانید پنبه را به یکی از این دو مواد آغشته کنید و آن را به مدت چند دقیقه بر روی لکه قرار دهید. دقت داشته باشید که کشیدن پنبه بر روی لکه ممکن است موجب پخش شدن لکه شود.

 در صورتی که روش گفته شده پاسخگو نبود می‌توانید یکی از این مواد را با ماده شوینده یا شیر ترکیب کنید تا یک پاک کننده قوی‌تر به دست آید. سپس آن قسمت از لکه را درون این محلول فرو کنید و پس از گذشت مدت زمانی به خوبی آن قسمت از لباس یا فرش خود را به وسیله آب گرم و شوینده مناسب بشویید.

 استفاده از الکل

هنگامی که قصد دارید از الکل جهت تمیز کردن لکه آبمیوه استفاده کنید لازم است ابتدا کمی الکل را رقیق کنید. بنابراین محلولی از مقدار مساوی الکل و آب به دست آورید. سپس آن قسمت از لباس خود را که به لکه آغشته شده است را در آن محلول به مدت چند دقیقه قرار دهید.

 اگر عجله داشتید و زمان کافی جهت قرار دادن لباس در محلول گفته شده را در اختیار ندارید، می‌توانید پنبه‌ای را به الکل آغشته کنید و آن را چند مرتبه بر روی لکه ضربه بزنید تا شاهد از بین رفتن لکه باشید. توصیه می‌شود حتماً پس از دو روش گفته شده لباس خود را به خوبی به وسیله آب گرم و شوینده مناسب بشوید تا هیچ اثری از جای لکه بر روی لباس باقی نماند.

 چگونگی تمیز کردن لکه آبمیوه از فرش

حتما شما نیز تا به حال تجربه لکه شدن فرش‌تان را توسط آبمیوه‌ها را داشته‌اید. اگر تاکنون نتوانسته این لکه‌ها را به خوبی پاک کنید پس حتماً لازم است این ترفند را جهت چگونگی تمیز کردن لکه آبمیوه از فرش به خوبی یاد بگیرید. به شما توصیه می‌کنیم که قبل از خشک شدن لکه به سرعت جهت تمیز کردن آن اقدام کنید.

 تکه دستمال تمیز آغشته به سرکه می‌تواند شما را در تمیز کردن لکه آبمیوه یاری رساند. تنها کافی است دستمال آغشته به سرکه را بر روی لکه قرار دهید. در صورتی که لکه  ایجاد شده بر روی فرش شما قوی‌تر از آن باشد که تنها به وسیله سرکه پاک شود، می‌توانید به جای سرکه از مقداری آمونیاک نیز استفاده کنید.

اما هنگام استفاده از آمونیاک لازم است بسیار دقت کنید چرا که استفاده از آمونیاک بر روی فرش مقداری ریسک را به همراه دارد .بنابراین توصیه می شود ابتدا در گوشه غیر قابل دید از فرش خودتان آن را تست کنید. در صورت عدم مشاهده هیچ گونه واکنشی دستمال خود را به آن آغشته کرده و بر روی لکه قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا