آموزشی

رویه کوبی مبل چستر

اگر مبل چستر شما آسیب جدی دیده است و نیاز به تعمیر اساسی دارد، خواندن مقاله رویه کوبی مبل چستر را به شما پیشنهاد میکنیم. مبلمان چستر فیلد تنها بخشی از اسباب اثاثیه خانه نیست، بلکه بخشی از تاریخ است. در اینجا راجع به، معرفی بهترین مدل مبل راحتی لاکچری صحبت خواهیم کرد.

اگر تاریخ را ورق بزنیم ،شاهد اسمی به نام لرد فیلیپ هوپ خواهیم بود که به نام مبل چستر گره خورده است. بیشتر افراد مبل چستر را حاصل از مبلی می دانند که طرح اولیه آن را لرد فیلیپ برای اولین بار ابداع کرد.

رویه کوبی مبل چستر: مبل چستر چیست؟

تعریف این مبل در دیکشنری آکسفورد به این صورت است : مبلی با دسته و پشتی پهن، دارای ارتفاع کم که به سمت عقب متمایل شده است. از دیگر ویژگی های قابل ذکر در مبل چستر فیلد، همان لمسه کوبی آن است. یعنی تمام پشتی ها و دسته ها نیز با دکمه طراحی شده اند.

ژن کلاسیک این مبلمان از جنس چرم بوده است. اما امروزه این سبک مبل را در انواع پارچه های متنوع می توان پیدا کرد. مبل های چستر از دیر باز به عنوان مبلمان سلطنتی و اشرافی استفاده می شده است. اما در حال حاضر و با کاهش قیمت مبل چستر، این مبلمان در رده مبلمان راحتی هم نیز قرار می گیرد.

این استایل در عصر ویکتوریا دارای بیشترین اهمیت بود و به همین دلیل با توجه به استایل و طراحی خاصی که داشت در دربار از آن استفاده می شد. اما امروزه مبل چستر دیگر مختص به قشر خاصی از جامعه نیست. بلکه به صورت گسترده و در انواع استایل ها در بازار عرضه می گردد.

رویه کوبی مبل چستر چیست؟

مبلمان پس از گذر سال‌ها استفاده، نیازمند تعمیر و نوسازی است. مبلمانی که تحت شرایط ایده‌آل تهیه و در بهترین و مناسب‌ترین نقطه خانه قرار داده می‌شود، زمانی فرسوده خواهد شد.

یا با توجه به شرایط زندگی ساکنان منزل یا تصمیم‌گیری‌ های جدید، آماده تغییر شکل‌های کامل یا جزئی می‌شود، در این صورت باید به فکر تعمیر مبلمان باشید. حتی شاید بعد از مدت کوتاهی از شکل و سبک مبلمانتان خسته شوید و بخواهید آن را عوض کنید.

روش های رویه کوبی مبل چستر با دیگر مبل ها کمی تفاوت دارد به عبارت دیگر رویه کوبی مبل چستر دشوار تر از دیگر مبل ها است. پس بهتر است تا قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی، خوب تمام جوانب را بسنجید.

رویه کوبی مبل چستر: انواع پارچه

معمولا تنها چیزی که در این گونه مواقع یاد افراد می‌ماند، توجه به رنگ و طرح و جنس پارچه است. در حالی‌که تعویض رویه کوبی مبلمان از جمله کارهایی است که هر چند سال یک بار در خانه‌ها انجام می‌شود.

در نتیجه نگهداری از رویه کوبی در طول سال‌های استفاده اهمیت پیدا می‌کند. انتخاب پارچه مبل برای رویه کوبی مبل یکی از مهم‌ترین مراحل تصمیم گیری محسوب می‌شود.

علاوه بر زیبایی پارچه باید به کاربرد مبلمان و جنس پارچه نیز دقت کنید. مثلا پارچه‌های ظریف بیشتر برای مبلمان مهمان که در روز کمتر از آن استفاده می‌شود، کاربرد دارند.

در کل پارچه‌های با دوام‌تر و ضخیم‌تر برای مبلمان نشیمن خانه‌ و رویه کوبی مبل راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  پارچه‌هایی که از نظر ظاهری شاید زیباتر باشند، ولی در کل دوام چندانی ندارند.

رویه کوبی مبل با پارچه کتان

این پارچه برای رویه کوبی مبل های راحتی و ال بسیار مناسب است. زیرا قابلیت شستشو و عدم تغییر رنگ دارند. پارچه مبلی کتان طرح‌های منحصر به فردی دارند. این نوع پارچه‌ها در کشور خودمان با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شوند. پارچه کتان کیفیت خود را بعد از شستشو از دست نمی‌دهند، ولی نسبت به پارچه‌های دیگر کمی خشک هستند.

رویه کوبی مبل با پارچه مبلی مخمل

یکی از پراستفاده‌ترین پارچه مبلی برای رویه کوبی مبل، پارچه مخمل است. زیرا هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و رنگ و طرح متنوعی دارد. همچنین تراکم پارچه مخمل بسیار مهم است. هرچه تراکم و فشردگی پارچه بیشتر باشد، کیفیت پارچه مخمل بیشتر است. اما نباید فراموش شود که قیمت پارچه مخمل و چرم از سایر پارچه ها گران تر است.

رویه کوبی مبل با پارچه مبل مازراتی

پارچه مبل مازراتی رنگ‌های متنوعی دارد. برای کسانی که می‌خواهند رویه کوبی مبل را با یک رنگ خاص و شاد انجام دهند بهترین گزینه برای آن‌ها پارچه مبل مازراتی است.
معایب این نوع پارچه مبل: هنگام نشستن و یا استراحت بر روی مبل گرما زیادی ایجاد می‌کند و در فصل تابستان آزار دهنده است. همچنین ریختن آب و یا هرگونه مایعات بر روی این نوع پارچه رومبلی، مایع به تمام بافت پارچه نفوذ می‌کند.

رویه کوبی مبل با پارچه مبل ساتن

کمتر کسی را می‌بینیم که از پارچه‌های ساتن به عنوان پارچه مبلی استفاده کند. تنها مزیتی که پارچه‌های ساتن دارند، تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ آن است. از معایب پارچه ساتن نیز می‌توان به چروک شدن و لک شدن سریع پارچه اشاره کرد.

سخت پاک شدن لکه‌ها از روی پارچه‌های ساتن کار دردسر سازی است که در صورت بروز همچین مشکلی حتما پارچه رومبلی خود را تعویض کنید. پس سعی کنید پارچه ساتن را به عنوان آخرین گزینه در انتخاب پارچه رومبلی در نظر بگیرید.

علت گران بودن مبل چستر

محصولات چستر به عمود و استوار بودن، استفاده از دکمه، دسته های استوانه ای و پشتی های تر و تمیز و برابر مشهور بوده و معمولا از جنس چرم و مخمل هستند که هر دو آن ها به مرور زمان ظاهری بی نظیر ساخته و به مبلمان شما شخصیتی خاص می بخشند.

استفاده از هر کدام این متریال ها برای مبل چستر به سبک دکوراسیونی شما بستگی دارد. معمولا مبل چرم چستر در دکوراسیون کلاسیک و آمریکایی مورد استفاده قرار می گیرد اما در سبک های مدرن تر و حتی با فرش های ایرانی نیز ست می شود.

آیا رویه کوبی مبل چستر مقرون به صرفه است؟

مبل های راحتی به دلیل حالتی که دارند در مدت کوتاهی دچار مشکل در قسمت پشتی یا فنر بندی می شوند که نشستن روی آن ها را دشوار می کند. رویه کوبی یکی از مراحل تعمیر مبل است که به کمک آن تمامی مشکلات مبل ها از بین خواهد رفت.

در واقع به انجام فرایند تکمیل سازی مبل رویه کوبی گفته می شود که طی این فرایند تمامی محتویات داخل مبل خارج شده و وسایل جدید و مناسب جایگزین آن می شود که مبل را به حالت اولیه و تازه ی خود بر می گرداند البته این کار نیاز به آموزش داد و توسط افراد متخصص انجام می شود.

با توجه به گران بودن پارچه های چرم و مخمل به کار رفته در این نوع از مبل ها، لمسه کوبی های کار شده روی مبل و ظرافت و دقت بکار برده در ساخت آن، رویه کوبی مبل چستر مقرون به صرفه نیست و هزینه تمام شده آن تقریبا نزدیک به یک دست مبل نو می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا