آموزشی

دوام مبل چستر

چنانچه بخواهید اقدام به خرید مبل چستر با دوام کنید باید بدانیم که چه مبلی ارزش خرید را خواهد داشت؟  بی شک شما نیز از جمله افرادی هستید که علاوه بر زیبایی از مبلمان خود انتظار دوام بالایی را دارید تا بتوانید به مدت طولانی و به عنوان مبل راحتی  از آن استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی ویژگی های مبل چستر با دوام بپردازیم با ما همراه باشید.

علت طراحی مبل های چستر

تاریخچه مبل های چستر به زمانی برمی گردد که اشراف و اشرافیت وجود داشت و ارزش فراوانی در جامعه داشتند. در آن سال های دهه ۱۸ میلادی بود که شخصی به نام فلیپ استون هوپ به این فکر افتاد که مبل های جدیدی طراحی کند. مبل هایی که تا آن زمان استفاده می شد مشکلاتی را برای اشراف زادگان ایجاد می کرد، به عنوان مثال با نشستن بر روی مبل ها لباس آن ها چروک می شد .

فلیپ بعد از مدت ها مبلی طراحی کرد که علاوه بر راحتی بسیار بالا موجب می شد که لباس اشراف زادگان چروک نشود. با خواندن این مطلب شاید برای شما سوال پیش آید که چروک لباس اشراف زادگان انقدر اهمیت دارد که برای آن مبل طراحی شود. در پاسخ باید بگوییم که بله در دهه ۱۸ میلادی مرتب بودن لباس اشراف اهمیت بالایی داشت و مبل های چستر با توجه به این که هم راحت بودند و هم لباس را چروک نمی کردند طرفداران زیادی در بین اشراف زادگان پیدا کرد.

جنس مبل چستر

 یک ویژگی که در مبل های چستر شاخص است و لازم می دانیم که به آن اشاره کنیم لمسه کوبی می باشد. تعداد لمسه ها در مبل های چستر بسیار بالا است، به صورتی که سراسر مبل می توان لمسه ها را دید. به این موضوع توجه کنید که در حال حاضر از مبل های چستر به عنوان مبل راحتی هم استفاده می شود و اگر چه لمسه برای زیبایی در مبل های راحتی به کار می رود اما تعداد زیادی از آن در مبل های چستر به چشم می خورد.ویژگی دیگری که در مبل های چستر وجود دارد، چرم در کنار لمسه و دکمه است. البته استفاده از چرم سبب می شود که مبل های چستر برای دکوراسیون کلاسیک مناسب باشند. می توان گفت که پیاده سازی لمسه بر روی چرم زیبایی خاصی دارد که در مبل های چستر می توان به خوبی آن را دید.

یکی از مهمترین مواردی که قبل از خرید باید به آن توجه داشته باشید را می توان جنس محصول دانست. چرا که این مرغوبیت جنس محصول است که به آن کارایی بخشیده و دوام بیشتری به مبلمان خواهد داد. در رابطه با این موضوع می توان گفت: مبلمان چستر را می توانید در انواع جنس های مختلف مشاهده کنید اما آیا تمامی آنها جنس مرغوبی خواهند داشت؟ این مبلمان اغلب به سه جنس چرم و پارچه، تمام چرم و تمام پارچه عرضه شده است که باید مرغوبیت جنس آنها را نیز تشخیص دهید.

ویژگی های مبل با دوام چستر

پارچه

حتما این جمله را شنیده اید که یک مبل خوب پارچه خوبی هم دارد.  در ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که پارچه مبل باید تراکم بالایی داشته باشد. تراکم بالا سبب می شود که در گذر زمان پارچه خراب نشود. مبل محلی برای نشستن است وطبیعی است که پارچه به کار رفته شده در آن باید جنس بسیار خوبی داشته باشد تا در مدت زمان کمی فرسوده نشود. اگر چه پارچه های مبلی معمولا تراکم بالایی دارند و طرح و رنگ آن هم متناسب با سلیقه مشتری تغییر می کند، اما توصیه ما به شما این است که از مبل هایی که پارچه مخمل براق دارند استفاده کنید. پارچه های مخمل براق تراکم بالایی دارند و در کنار کیفیت، زیبایی خاصی هم دارند. البته لازم به ذکر است که این مدل از پارچه بیشتر برای مبل های استیل به کار برده می شود.  هر چه تراکم مبل های چستر  بیشتر باشد می‌توانیم بگوییم که مبل های بهتر و با دوام تری  هستند و معمولا برای پارچه روکش آنها از پارچه های مخمل و کتان استفاده می کنند که زیبایی خیره کننده ای به آنها می بخشد.

چوب 

مهم ترین عاملی که می تواند کیفیت یک مبل ترک را تضمین کند استفاده از چوب های مرغوب در ساخت آن است. در صنعت مبل سازی چوب راش و گردو بهترین و مرغوب ترین چوب می باشند.

فوم 

فوم ها به طور کلی به دو دسته فوم سرد و فوم گرم تقسیم می شوند. فوم های سرد دوام بیشتری دارند و قیمت بیشتری را هم دارند. عمر مفید یک فوم گرم معمولا ۳ ماه است و طبیعتا قیمت کمتری هم دارد. توجه داشته باشید که برای تشخیص فرم سرد می توان آن را با دست فشار داد، فوم سرد در مدت زمان بسیار کوتاهی به حالت اولیه برمی گردد، اما فوم گرم این گونه نیست .

فنر

نکته دیگری که باید به آن توجه خاصی داشته باشید، فنرهایی است که در داخل یک مبل به کار برده می شود. فنرهای مبل برای راحتی بیشتر استفاده می شود، اما به این نکته دقت کنید که نباید هیچ گونه سر و صدایی ایجاد کنند. البته اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم فنرهای مبل اصلا نباید احساس شوند.

در هنگامی که برای خرید مبل می روید و مدل را گوناگون را می بینید به این موضوع دقت کنید که یک مبل با دوام باید به صورتی طراحی شده باشد که اشیاء مختلف در قسمت های مختلف آن جای نگیرید. شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که وسیله ای را بر روی مبل گذاشته اید و بعد از مدتی آن را پیدا نکرده اید و زمانی که مبل را برای تعمیر باز کرده اید وسیله خود را در قسمتی از مبل دیده اید. در هنگام خرید مبل به این نکات ریز و کاربردی هم دقت کنید.

زمانی که قصد خرید یک مبل را دارید چند دقیقه ای بر روی آن بنشینید. با این کار هم می توانید از راحتی مبل مطمئن شوید، هم می توانید فنرهای آن را امتحان کنید که احساس نشوند و هم می توانید از کیفیت فوم به کار رفته شده در آن مطمئن شوید. یک مبل خوب با فوم با کیفیت در مدت زمان بسیار کمی به حالت اولیه خود برمی گردد و هیچ اثری از فرورفتگی در آن مشاهده نخواهد شد.

نحوه تشخیص مبل چستر با دوام

تمایل زیاد افراد برای خرید مبل های چستر  باعث شده که بعضی از سودجویان در صدد تولید جنس های بی کیفیت تر با قیمت های پایین تر کنند ولی ظاهرا این مبل‌ها را طوری طراحی می کنند که به نمونه های اصلی بسیار نزدیک است و تشخیص آن برای افراد معمولی که اطلاعی از مبلمان ندارند بسیار دشوار است. یکی از راه‌های این تشخیص قیمت مبلمان است که اگر قیمت پیشنهادی یک قیمت ارزان و پایین باشد یعنی موادی که در ساخت آن استفاده شده کیفیت لازم را نداشته و شما نمی توانید انتظار کیفیت مطلوب در حد مبل های چستر با دوام  را داشته باشید.

با نگاه دقیق و نزدیک به مبل می توانید متوجه شوید که موادی که در ساخت مبل بکار رفته است زمخت و بی کیفیت نباشد حتی پارچه و نوع دوخت هم می‌تواند گویای این قضیه باشد که مبل جزو دسته ارزان قیمت ها است یا جز مبل های با دوام  با قیمت بالاتر است.

اگر مبل چستر شما با دوام  باشد از چوب های فصلی درست شده و ریل‌های مقاوم محکمی دارد و به علت استفاده از چوب مقاوم و سخت در ساخت کلاف این مبل ها طول عمر مبل های چستر بالاست و کیفیت بی نظیری دارد و اگر در ساخت قاب های این مبل ها از پنل های ارزان و چوب های مخلوط استفاده شده باشد و یا ریل های آن بسیار ضخیم باشد یعنی اینکه دوام مورد نیاز را ندارد و می توان گفت که یک مبل بی کیفیت  است که با مرور زمان از حالت شکل اصلی خود خارج می شود و برای وصل کردن قطعات کنار هم به جای اینکه از مفاصل دندانه دار استفاده کنند از چسب قلاب استفاده می کنند و اگر وزن سنگین روی آن قرار بگیرد یا روی آن بپرند خیلی راحت مبل میشکند.

پر کردن کوسن ها برای پر کردن مبل های چستر با دوام  از الیاف پلی استر و پر استفاده می کنند و هنگام لمس کوسن ها و مبل های چستر فیلد اصلی هم شما احساس کیفیت و راحتی مورد نظر را دارید. اما اگر این مبل بی کیفیت و تقلبی باشد شما متوجه می‌شوید که صرفاً از یک سری محصولات بی کیفیت برای حجم دادن و پر کردن مبل و کوسن استفاده شده و طول عمر و راحتی که شما از آن انتظار دارید را نخواهد داشت .

یکی از راه‌های تشخیص این است که چرم اصلی یک ناخالصی هایی در یک قسمت هایی از خود دارد و مثل چرم مصنوعی یکدست نیست و شما می توانید با برانداز کردن همه قسمت های روکش متوجه این تفاوت بشوید.

نکات مهم و کاربردی را که در هنگام خرید یک مبل باید به آن توجه کنید را شرح دادیم  تا بدانید که در زمان خرید کردن علاوه بر زیبایی به چه نکات مهمی باید دقت داشته باشید.  جنس پارچه ، نوع چوب ، فوم ، فنر و  بسیاری از این نکات می تواننند تاثیر مستقیمی هم بر روی کیفیت و قیمت محصول داشته باشند و انتخاب یک مبل چستر با دوام می تواند به شما کمک کند تا سالهای سال علاوه بر زیبایی و کیفیت کالای خود از دوام مبل چستر خود رضایت داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا