آموزشی

معرفی بهترین مدل مبل راحتی لاکچری

اگر درصدد خرید مبل راحتی لاکچری هستید باید بگوییم که جای درستی آمده اید. در این مقاله قصد داریم تا بهترین انتخاب مبل راحتی برای خانه های مجلل و لوکس را به شما معرفی کنیم.

از مبلمان لاکچری اصولا برای سالن های پذیرایی بزرگ و مجلل استفاده می شود. در این حالت اولین چیزی که به ذهن همگان خطور می کند، مبلمان استیل سلطنتی است و به عقیده خیلی از افراد مبلمان راحتی جایگاهی ندارد. اما باید بگویی که این فرمت تنها مختص گذشته بوده و امروزه با تغییر قوانین طراحی داخلی بسیاری از محدودیت ها برداشته شده است. یک دلیل آن می تواند به پیوسته بودن سالن پذیرایی و سالن نشیمن خانه ها در معماری جدید اشاره کرد. ضمن آنکه مبلمان دیگر تنها وسیله برای پذیرایی از مهمان نیست و افراد منزل نیز برای استراحت خود نیاز به یک دست مبلمان راحتی دارند.

امروزه برای دیزاین زیبای اتاق پذیرایی از مدل مبل های مختلفی می توان استفاده کرد. در اغلب سالن های بزرگ دو دست مبلمان استیل و راحتی قرار داده می شود که مبلمان استیل برای پذیرایی از مهمان ها مناسب هستند و شما می توانید از مدل مبل مدرن برای نشستن روزمره و تماشای تلویزیون و دورهمی خانوادگی استفاده کنید.

اما اگر به دنبال مبلمانی هستید که تضاد زیادی با مبلمان سلطنتی شما نداشته باشد بهترین انتخاب برای شما مبل راحتی چستر است. در ادامه مطلب با لزوم انتخاب مبل چستر به عنوان مبل شیک برای خانه های مجلل و لاکچری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مبل چستر چیست؟

مبل چستر با طراحی خاص خود هم زیبایی و هم راحتی را فراهم می آورد. توصیفی که اغلب از این نوع مبلمان یاد میشود مبلمانی با دسته های نیم دایره و گرد، پشتی کوتاه دارای ارتفاع یکسان پشتی و دسته است که دارای قوس به قسمت پشتی و حاوی زیادی از لمسه ها می باشد که در قسمت پشت نیز همچنان لمسه بندی وجود دارد. این لمسه ها یا همان فرورفتگی های دکمه ها ظرافت و زیبایی منحصر بفردی به مبلمان چستر کلاسیک می دهد که از حالت تمام راحتی بیرون آید. حتی این لمسه ها در دسته های گرد نیز وجود دارد.

دلیل انتخاب مبل چستر به عنوان مبل راحتی لاکچری

مبلمان، مهم‌ترین عنصر طراحی و دکوراسیون داخلی منازل به شمار می‌رود. به جرات می‌توان گفت، همانقدر که مبل نقش موثری در بهینه سازی فضا و طراحی داخلی را دارد، همانقدر قادر به تخریب کلیت دکوراسیون فضای داخلی است. بنابراین، انتخاب صحیح مبل می‌تواند روی هم فضایتان را زیبا نمود دهد. با این حال، برخی نمونه‌های مبل به عنوان مبل لاکچری تولید و عرضه گردیده‌اند تا بتوانید جدا از مبحث زیبایی شناسی، رفاه حال خود و خانواده‌تان را تضمین کنید. مبل چستر نمونه ای از این دسته است که در عین حال که ظاهری لاکچری و سلطنتی دارد اما استاندارد های یک مبل راحتی نیز دارا می باشد.

مدل مبلمان امروزه به یکی از اجزای جدایی ناپذیر دکوراسیون سالن پذیرایی و اتاق نشیمن تبدیل شده است، زیرا هم با ابعاد بزرگ خود برای سالن های بزرگ مناسب است و هم اینکه وسیله مناسبی برای تماشای تلویزیون و استراحت روزمره ساکنین منزل است.

راهنمای خرید مبل راحتی لاکچری چستر

اولین نکته توجه به سبک دکوراسیون منزل شما است. مبل چستر تنها در سبک کلاسیک تولید نمی شود و انواع مدرن آن نیز وجود دارد. یک مبلمان چستر کلاسیک پر زرق و برق در منزل با طراحی لاکچری اما مدرن نه تنها زیبا نخواهد بود بلکه جلوه ناخوشایندی خواهد داشت. پس حتما تطابق میان این دو را رعایت کنید.

سعی کنید قبل از انتخاب پارچه برای مبلمان چستر لاکچری رنگ پرده، کفپوش و دیوار را مدنظر قرار دهید. چون ناهماهنگی بین این لوازم از زیبایی این نقطه کانونی خواهد کاست.

قیمت مبل چستر

اگر قیمت مبلمان چستر برای شما اهمیت دارد مبل چستر پارچه ای قیمت های پایین تری نسبت به مخمل و چرم دارد. در هر صورت برای سبک کلاسیک مجبور به پرداخت هزینه های بالاتری هستید اما سبک مدرن خرج کمتری در پی دارد. در مورد مبلمان چستر پارچه ای تنوع رنگ بیشتری فراهم می شود که برای سبک مدرن گزینه بسیار مناسبی است. ضمن آنکه قیمت آن نیز مناسب تر خواهد بود.

رنگ مبل راحتی لاکچری چستر

مبلمان چستر مدل های مختلفی دارند و در رنگ های متنوع تولید می شوند که شما باید بر اساس رنگ دکوراسیون منزل تان دست به انتخاب بزنید.

برای سبک های فانتزی رنگ های قرمز، زرد نارنجی، لیمویی، فسفری و سفید و کرمی زیبایی فانتزی خاصی به مدل مبلمان چستر می دهند. جتی می توانید به صورت ترکیبی نیز انتخاب کنید. مثلا اگر شما رنگ خنثی چون سفید را برای کاناپه چستر انتخاب کرده اید، می توانید برای مبلمان چستر تک نفره رنگ قرمز یا زرد را انتخاب کنید.

برای سبک مدرن نیز از رنگ های خنثی و ملایمی چون خاکستری، بژ، کرمی، فیلی، رنگ های پاستلی و سفید استفاده کنید. برای سبک کلاسیک نیز رنگ های ارغوانی، زرشکی، شکلاتی، آبی تیره و سبز زمردی و بنفش بهترین انتخاب هستند.

کوسن مبل راحتی چستر

مورد دیگری که باعث جذابیت بیشتر مبلمان چستر می شود، کوسن های این مبلمان است. بطوری که برای کاناپه سفید رنگ می توان کوسن با رنگ متضاد قرمز یا سبز برگزید یا برای کاناپه قرمز کوسن زرد سفارش داد.

پارچه مبل چستر

در انتخاب پارچه برای مبل چستر گزینه های زیادی وجود دارند. از قبیل چرم پارچه، چرم، مخمل. هر سه این پارچه ها زیبایی خودش را دارد که با دیدن هر یک مجذوب آن خواهیم شد. اما کیفیت، نحوه تمیز کردن و ماندگاری این سه نوع یکسان نیست.
اگر از مبل چستر کلاسیک می خواهید برای سال های متمادی استفاده کنید و دارای خانواده پرجمعیت و فرزند هستید پیشنهاد می کنیم چرم پارچه مثل مایا، ملیتا، ماریو و اروس را انتخاب کنید. چون این پارچه ها نسبت به چرم قیمت مناسب تری داشته و در هنگام نشستن و استراحت بر روی مبل چستر خواص راحتی بودن آن را حس خواهید کرد.

اما اصالت مبلمان چستر مرتبط با پارچه مخمل و چرم است که به خصوص در مورد چرم براقیت آن نیز جلای خاصی به دکوراسیون خانه می داد. چرمی اصلی که در مبلمان چستر کلاسیک استفاده می شده است چرم طبیعی گاو بوده نه چرم مصنوعی امروزه.

ابعاد مبل چستر

بطورکلی مبل چستر ابعاد بزرگی داشته و به همین دلیل برای خانه های لاکچری و بزرگ مناسب است. اما به لحاظ تعداد نفرات معمولاً ست این مدل مبل ۷ نفره است. برای این ست هفت نفره از کاناپه های دو نفره، تک نفره و یا سه نفره استفاده می شود.اگر منزلتان از متراژ کافی برخوردار باشد میتوانید از مبلمان کلاسیک و پر منبت در کنار این مبلمان چستر استفاده کنید و زیبایی دو چندان به دکوراسیون منزل بدهید.

کلام آخر

مدل مبلمان راحتی در انواع طرح ها و رنگ های متنوع موجود است. اگر متراژ منزل شما بالا و سبک سالن پذیرایی و یا اتاق نشیمن شما از نوع لاکچری و مجلل است، در این حالت بهترین انتخاب برای قرار دادن مبلمان راحتی، مدل مبل چستر فیلد است.

در انتخاب این نوع مبلمان اولین نکته ای که بایدبه آن توجه کنید سبک کلی دکوراسیون منزلتان است. سبک منزل شما مدرن است یا کلاسیک؟ با پاسخ به این سوال آنگاه می توانید در مورد رنگ مبلمان و حتی نوع پارچه آن تصمیم گیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا