آموزشی

مبلمان راحتی دست دوم بخریم یا نه

مبلمان راحتی دست دوم بخریم یا نه ممکن است سوال بسیاری از افراد در هنگام خرید مبلمان باشد. مبلمان مهمترین بخش دیزاین یک خانه می‌باشند که تاثیر مستقیمی در زیبایی یک خانه دارند. انتخاب یک مبل راحتی مناسب می‌تواند مهم‌ترین کار برای داشتن یک دکوراسیون بی‌ نقص در پذیرایی را ایفا کند. 

امروزه از متریال مختلفی برای ساخت مبلمان استفاده می شود، به همین علت اناوع مختلف مبل دارای رنج قیمتی بسیار متنوع هستند. با این حال هنوز هم برای برخی از افراد ممکن است خرید مبلمان نو بصرفه نباشد. از سویی دیگر نداشتن مبلمان امروزه یک نقص بسیار بزرگ در طراحی داخلی خانه است از این رو خرید مبلمان دست دوم ممکن است گزینه مناسب بنظر آید.

مبلمان دست دوم کلا به مبلمانی گفته می‌شود که از قبل مورد استفاده قرار گرفته‌اند و از صورت نویی خود خارج شده‌اند و در بعضی شرایط ممکن است جلوه خود را به کلی از دست داده باشند. ولی در بیشتر موارد مبلمان دست دوم هنوز سویی از زیبایی اولیه خود را دارند.

در خرید مبلمان دست دوم باید به چندین نکته دقت شود مانند مدت زمان استفاده از مبل، قیمت، دوام و شکل ظاهری و همچنین آسیب وارد شده به بدنه و چوب مبلمان.

نکات هنگام خرید مبلمان راحتی دست دوم

اگر قصد خرید مبل دست دوم را دارید با صرف مقدار زمان کمی می‌توانید از بین آگهی‌ها به راحتی مبل مورد نظر خود را پیدا کنید. ولی باید از سالم بودن مبل اطمینان حاصل شود پس باید حتما باید به صورت حضوری مبل را با دقت مشاهده کنید زیرا در بعضی از مواقع ممکن است که مبل نیازمند تعمیر بوده ولی فروشنده آن را بدون تعمیر به شما گفته باشد و یا اینکه ممکنه است مبل آسیب دیگری و با رنگ رفتگی داشته باشد که از قبل به آن توجه نشده است.

پس از بازدید حضوری اگر رنگ و طراحی مبل مورد قبول بود حتماً کل بدنه مبل را به خوبی بررسی کنید و از نبودن هیچ گونه شکستگی و رنگ‌پریدگی در بدنه اصلی مبل و پایه‌های آن اطمینان حاصل کنید در زمانی که مبلمان دارای آسیب دیدگی است، می‌توانید با نشان دادن آنن به یک متخصص تعمیر مبلمان هزینه آن را از قیمت اصلی مبل کم کنید. در هنگام خرید مبل دست دوم توجه به سالم بودن فنر، فوم و پارچه رویه بسیار با اهمیت می‌باشد.

به همین دلیل قبل از خرید، حتماً به رویه مبل توجه کنید تا پارچه روکش آن هیچگونه پارگی و جای تعمیری نداشته باشد. اگر روکش آن از جنس چرم است، از نوع خشک نباشد زیرا این مدل از چرم‌ها به‌راحتی ترک می‌خورند و پوسته ‌پوسته می‌شوند پس دقت به بدنه و جنس مبلمان مهم‌ترین قسمت در خرید مبلمان دست دوم است.

مزایای خرید مبلمان راحتی دست دوم

خرید مبلمان دست دوم  از مزایا بالایی برخوردار می‌باشد مانند قیمت پایین و اینکه مبل دارای کیفیت مورد انتظار می‌باشد. مبلمان دست دوم به طور کلی از مبلمان نو قیمت پایین تری  دارند.

اگر از لحاظ محیط زیست نیز بخواهیم به خرید مبلمان دست دوم نگاه کنیم متوجه می‌شویم که خرید این مبلمان بسیار به سود و باعث حفظ محیط زیست می‌شود زیرا در هنگام تولید مبلمان جدید تعداد بسیار فراوانی از درختان قطع می‌گردند و خرید مبلمان دست دوم به نوعی صرفه جویی در قطع  و از بین بردن درختان نیز می‌باشد.

مبلمان دست دوم برای افرادی که به تغییر دکوراسیون به دفعات زیاد علاقه‌مند هستند، انتخاب بسیار مناسبی نیز هست. زیرا مقدار هزینه کمتری را صرف تغییر دکوراسیون می‌کنند و در عین حال یک دکوراسیون جدید و جلوه‌ای تازه در خانه مشاهده می‌کنند.

همچنین خرید مبلمان دست دوم به کماهش قیمت کالا‌ها و مبلمان نویی که به تازگی وارد بازار می شوند نیز کمک می‌کند. خرید این نوع مبلمان از این نظر حائز اهمیت است که قیمت کالاهای جدید براساس عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌گردد و زمانی که تقاضا برای مبلمان جدید کم باشد قیمت آنهایی که به تازگی تولید شده‌اند پایین می آید. 

معایب خرید مبلمان راحتی دست دوم

این مبلمان درحالی که مزایای بسیاری دارند در عین حال دارای معایبی نیز می‌باشند که می‌تواند خریداران را از خرید خود منصرف نمایند. از مهمترین معایب این نوع مبلمان می‌توان به این مورد اشاره کرد که این مبلمان عمر مفید خود را تمام کرده‌اند و بزودی شکل اصلی خود را از دست می‌دهند و دیگر حتی قابل استفاده نیز نمی‌باشند.

این مبلمان در بیشتر مواقع ظاهر اصلی خود را از دست داده‌اند و دیگر آن زیبایی اولیه خود را ندارند. همچنین از نظر اقتصادی و تولید داخلی خرید و فروش این نوع کالاها باعث کاهش تولید مبلمان نو می‌شود و از این نظر ممکن است که به صنایع تولید مبلمان سازی لطمه وارد کند.

خرید مبلمان دست دوم توام با ریسک بسیار است. این کالا قیمت بالایی دارد و تنها عده کمی به دلیل تغییر دکوراسیون منزل اقدام به فروش مبلمان خود می کنند. بدین معنی که در اغلب موارد مبلمان دست دوم دارای مشکلات اساسی از جمله ضربه خوردگی، شکستگی، پارگی رویه مبل، لک گرفتن، دفرمه شدن تشک و غیره است. به همین دلیل امکان آنکه یک مبلمان سالم نصیب شما شود بسیار کم است.

گاها ممکن است در هنگام خرید متوجه آسیب دیدگی های مبلمان خود نشوید و فروشنده هم در این باره به شما چیزی نگوید اما پس از تحویل مبلمان دست دوم و چیدمان درمنزل متوجه نامناسب بودن آن شوید. لذا توصیه می شود تا جای ممکن از خرید مبل راحتی دست دوم منصرف شوید.

نتیجه گیری

خرید مبلمان دست دوم  هم دارای مزایا و هم دارای معایب فراوانی نیز می‌باشد که انجام این کار بستگی به نظر خود خریداران دارد. این مبلمان با این که قیمت پایین‌تری نسبت به مبلمان نو دارند ولی ظاهر و عمر خود را از دست داده‌اند و ممکن است که بزودی غیر قابل استفاده گردند.

از آنجاییکه احتمال خرید مبلمان دست دوم با اسیب دیدگی و خرابی زیاد است ما به شما توصیه میکنیم تا بجای خرید مبلمان دست دوم، مبل مطابق سلیقه خود را از کارگاه ها و مراکز تولیدی میل راحتی بخرید.

در تولیدی ها به دلیل حذف شدن واسطه گران، قیمت های بسیار مناسب تری نسبت به بازار به شما پیشنهاد می شود. ضمن آننکه استحکام، سلامت مبل و کیفیت متریال مصرفی به شما تضمین می شود. از طرفی دیگر امکان سفارش مبلمان با رنگ دلخواه و هماهنگ با دکوراسیون منزل شما وجود دارد. از همه مهمتر مبلمان با گارانتی به شما ارائه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا