آموزشی

قیمت مبلمان راحتی تمام پارچه

 مبلمان راحتی تمام پارچه جز محبوب ترین و پرفروشترین تولیدات کارخانه های فعال در حوزه صنایع مبلمان سازی است. علت این محبوبیت در درجه اول راحتی و در درجه دوم قیمت مناسب این نوع از مبلمان است. بطور کلی اگرچه قیمت مبلمان هر روزه در حال افزایش است با این وجود مبلمان راحتی تمام پارچه نسبت به دیگر انواع مبلمان دارای قیمت پایین‌تری است.

از طرفی همانند دیگر انواع مبلمان نظیر استیل، کلاسیک، سلطنتی، ال و غیره، مبلمان راحتی تمام پارچه نیز به دلیل طرح ها و مدل های مختلف دارای قیمت های متفاوت است که می تواند کار انتخاب را برای شما سخت تر کند. اما حتی برای این مسیله هم راهکار ساده ای وجود دارد و آن توجه به نکات خرید است.

این نکات درواقع همان ویژگی های یک مبل باکیفیت است که همانند فیلتر انتخاب را برای شما محدودتر می کند. از آنجایی که کیفیت مهمترین شاخص خرید هر محصول است منطق حکم می کند تا در هنگام خرید ابتدا به بودجه خرید خود و سپس به کیفیت محصول دقت کنید. قیمت نیز تا حد زیادی وابسته به کیفیت محصول و متریال بکار رفته در آن است. در مورد قیمت مبلمان راحتی تمام پارچه فاکتورهای خاصی موثر هستند که در این مطلب قصد داریم به تفصیل آنها را شرح دهیم.

مبلمان راحتی تمام پارچه

این مبلمان همانطور که از اسمشان پیداست دارای پارچه نسبتا بیشتری نسبت به سایر انواع مبلمان است. به این دلیل که کار چوب کمتری در آنها صرف شده، زمان و هزینه تولید کمتری نسبت به دیگر مبلمان دارد و به همین دلیل قیمت تمام شده آنها نیز پایین تر است.

بخش عمده قیمت این مبلمان مربوط به جنس پارچه و مقدار پارچه‌ای است که در این مبل مصرف شده است. این مبلمان به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع مبلمان راحتی در بازار جا افتاده است. از دیگر ویژگی این مبلمان می‌توان به این نکته اشاره کرد که بسیار گزینه مناسبی برای دفاتر شرکت ها و منازل هستند.

تاثیر نوع چوب مصرفی در ساخت کلاف مبلمان راحتی تمام پارچه

انواع چوب‌هایی که در ساخت کلاف مبلمان راحتی استفاده می‌گردد در قیمت مبل راحتی تأثیر مستقیم و بالایی دارد. می‌توان اینگونه بیان کرد که امروزه بیشترین مبلغی که برای مبلمان پرداخت می‌گردد درواقع برای نوع چوب آن و مقدار کاری که بر روی آن چوب صرف شده است می‌باشد. 

رایجترین انواع چوبی که در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد چوب گردو، کاج، افرا، بلوط، ماهون و … است. این چوب‌ها هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آنها را برای ساخت انواع بخصوصی از مبلمان مناسب می‌ سازد. اما بطور کلی هرچقدر کیفیت چوب مصرفی بهتر باشد مبلمان تهیه شده از آن نیز قیمت تمام شده بالاتری پیدا خواهد کرد.

برای مثال مبلمان ساخته شده از چوب گردو معمولا قیمت بسیار بالایی دارند که اغلب در تهیه مبل استیل و سلطنتی مصرف می شود. درصد چوب بکار رفته در این نوع مبلمان بیشتر است و از آنجاییکه بخش زیادی از نمای مبل را به خود اختصاص می دهد سعی می شود تا از چوب هاتی باکیفیت و گران قیمت استفاده شود. چوب های گران قیمتی چون گردو نمای بزیباتری نیز دارند. اما در تهیه مبلمان راحتی تمام پارچه مقدار چوب مصرف از سایر انواع مبلمان کمتر است به همین دلیل حساسیت زیادی برای نمای ظاهری چوب وجود ندارد و تنها بحث کیفیت مطرح است. معمولا در ساخت مبلمان راحتی از چوب روسی یا نراد استفاده می شود که در عین داشتن کیفیت مناسب از زیبایی ظاهری نیز برخوردار است.

تاثیر جنس پارچه در قیمت مبلمان راحتی تمام پارچه

یکی از بخش های مبلمان راحتی که توجه افراد را به زیبایی مبل جلب می‌کند، جنس و طرح پارچه های استفاده شده در ساخت مبلمان راحتی است. بدون شک کیفیت و طراحی خاص پارچه باعث می‌گردد تا مبلمان دارای درجه کیفی بالاتری نیز باشند و همچنین دارای قیمت بیشتری. ممکن است مبلمانی که دارای پارچه‌های نامرغوب و کیفیت پایین می‌باشند قیمت کمتری داشته باشند ولی باید به این نکته توجه کرد که این نوع از پارچه‌ها دارای دوام کمی بوده و در بیشتر موارد باید مقدار قابل توجه‌ای صرف ترمیم آنها گردد.

یکی از دلایلی که قیمت مبلمان دارای تفاوت بسیار زیادی از یکدیگر هستند جنس پارچه و نوع پارچه استفاده شده در مبل است که از نظر درجه کیفی و همچنین قیمت با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. پارچه‌های مبلمان دارای انواع گوناگونی هستند مانند مخمل، جیر، چرم، مازراتی و بسیاری دیگر. استفاده از پارچه های جیر، مخمل و چرم قیمت تمام شده مبل را افزایش می دهد.

در مورد مبل راحتی تمام پارچه می توان گفت که پس از چوب پارچه دومین عامل مهم در قیمت تمام شده مبلمان است زیرا تقریبا تمام قسمت های مبلمان با پارچه مقاوم روکش می شود.

تاثیر طراحی در قیمت مبلمان راحتی تمام پارچه

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیر گذار در قیمت مبل راحتی تمام پارچه ظراحی و شکل ظاهری آن است. مبلمان دارای طراحی و اشکال گوناگون امروزه تولید می‌گردند که باعث می‌گردد برای هرکدام از این طرح‌ها دارای قیمت و ارزش گوناگونی باشند. از انواع مدل مبلمان راحتی میتوان به تک نفره، دونفره، سه نفره و همچنین مبل ال اشاره کرد جز متداول‌ترین مدل‌های مبل راحتی می‌باشند.

مبلمان ال به دلیل طراحی خاص و شیکی که دارند باعث می‌گردد که کار روی چوب و همچنین میزان استفاده از پارچه برای ساخت این مبل بسیار بیشتر از مبلمان با طراحی معمولی باشد. مبلمان ال جز مبلمانی حساب می‌گردنند که دارای قیمت نسبتا بالایی می‌باشد ولی در عین حال این مبلمان به دلیل طراحی خاصشان بسیار پرطرفدار می‌باشند و به بسیار از دکوراسیون‌های داخلی جلوه خاصی می‌دهند. از طرفی اغلب برای مناز کوچک و خانه هیا با محدودیت فضا کاربرد دارد.

تاثیر استفاده از پلی استر رزین به جای چوب در قیمت 

برخی از تولیدکنندگان مبلمان در عوض استفاده از چوب مرغوب و باکیفیت از پلی استر رزین برای ساخت مبلمان استفاده می کنند که با این کار تولید نیاز به وقت و هزینه صرف شده کمتر خواهد شد و طبیعتا قیمت مبل نیز ارزان تر خواهد شد. اما لازم به تذکر می‌باشد که این مبلمان دارای کیفیت مورد انتظار نمی‌باشد و عمر کافی ندارند و تنها به دلیل شکل ظاهری آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نتیجه گیری

اگر سری به بازار مبلمان زده باشید حتما متوجه تنوع قیمت‌ها و در مواردی گران بودن قیمت این کالا شده باشید. باید بگوییم که که دلیل این قیمت گذاری به کیفیت و نوع چوب مصرفی، نوع و طرح پارچه و طراحی مبلمان دارد. مبلمانی که دارای درجه کیفی بالاتری می‌باشند و از چوب و پارچه درجه یک در آنها استفاده شده است و همچنین کار چوب بیشتری داشته‌اند دارای قیمت نسبتا بالاتری می‌باشند.

از دیگر دلایل نوسان بازار و همچنین اختلاف شدید میان قیمت‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که برخی از سودجویان برای سود شخصی خود قیمت مبلمان را افزایش می‌دهند و باعث به وجود آمدن قیمت‌هایی سرسام آور می‌گردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا