آموزشی

فرش ماشینی برای دکوراسیون مدرن

فرش ماشینی مناسب برای دکوراسیون مدرن از جمله مسائلی است که امروزه ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول ساخته است. اضافه نمودن یک فرش ماشینی در دکوراسیون مدرن می تواند حال و هوای فضای داخلی منزل شما را به کل تغییر دهد. فرش ماشینی به نظر می رسند در محیط هایی که رنگ های ساده همچون فرش خاکستری ، سفید، بژ یا آبی در آن غالب است، به تقویت زیبایی فضا و آن محیط کمک شایانی می کند.
با وجود این که انواع متفاوتی از فرش های ماشینی جهت انتخاب نمودن وجود دارند، اما برای چیدمان دکوراسیون مدرن منزل خود بایستی بعضی از قوانین و نکات اصولی را در زمینه چیدمان و استفاده از فرش ماشینی، هموراه مدنظر داشته باشید. پس توصیه می شود که سلیقه تان را در این مورد به کار بگیرید و به نکاتی که در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم توجه فرمایید تا بتوانید دکوراسیون مدرن منزل خود را زینت ببخشید.

چیدمان فرش ماشینی در دکوراسیون مدرن

به طور معمول افراد حس خوب و خوشایندی نسبت به محیط هایی که برای آن ها چند فرش یا گلیم در نظر گرفته است، ندارند به این دلیل که این نوع چیدمان ما را به‌ یاد خانه‌ هایی قدیمی می ‌اندازد به طور سراسری پوشیده از فرش بودند. در این نوع فضای ها گویی که احساس خفه ای جریان داشت که منجر می شد حس راحتی و خوشایندی نداشته باشیم.
امروزه با توجه به تنوع بیش از اندازه ای که در زمینه‌ کفپوش‌ ها به‌وجود آمده،  افراد به‌ سمت استفاده از فرش ‌های ماشینی کوچک‌ کشیده شده اند. به ‌همین علت است که شاید موردی که قصد بیانش را داریم کمی به‌ نظر شما عجیب بیاید اما باید بدانید که با وجود انواع سایز فرش ماشینی همچون فرش 6 متری ، فرش 9 متری ، فرش 12 متری و … شما قادر خواهید بود از چند فرش با سایز کوچک، گلیم و یا حتی چند قالیچه در یک اتاق به کار ببرید و به ‌جای آن که فضای اتاق را خفه کنید، از دکوراسیونی مدرن و زیبایی برخوردار شوید.

شما جهت اجرایی کردن این ‌کار می‌ توانید از فرش ماشینی بسیار ساده به‌عنوان زمینه استفاده کنید و سپس فرشی کوچک ‌تر و پر نقش تر‌ را به صورت صاف و یا حتی زاویه‌ دار بر روی آن‌ فرش زمینه پهن نمایید. علاوه بر این شما قادر خواهید بود دو عدد فرش ماشینی کوچک را به یکدیگر متصل نموده و یک فرش بزرگتر را ایجاد کنید.
فرش‌ های ماشینی موردنظر شما می‌توانند رنگ‌ و نقش هم را کامل کرده و یا این کاملا متضاد باشند تا این گونه بتوانند در فضا کنتراست ایجاد نمایند. مورد مهم دیگر در دکوراسیون مدرن، مبلمانی است که استفاده کرده اید. این مورد را همواره مدنظر داشته باشید که سادگی مبلمان عنصری می باشد که موجب می‌شود تا تفاوت نقش این دو فرش، چشمان شما را نیازارد و باعث شلوغی فضا نشود و حتی یک ظاهر بی‌ عیب و نقص را در اختیار شما قرار دهند.

رنگ فرش ماشینی به عنوان راهنما

تنوع طرح و نقش‌ فرش‌ های ماشینی آن چنان چشم‌نواز هستند که به طور معمول در هنگام خرید فرش ، از توجه نمودن به رنگ فرش غافل می‌شویم در صورتی که که توجه کردن به رنگ زمینه‌ فرش ماشینی موجب می شود تا آن‌ را بهتر و زیباتر با دکوراسیون مدرن منزل خود هماهنگ سازیم.
برای مثال چنان چه زمینه‌ فرش ماشینی موردنظر شما آبی‌ است حتی اگر نقش آن ترکیب شده با رنگ‌ های طلایی، زرد و نارنجی باشد، توصیه می شود تا در دکوراسیون اتاق خود از عناصری استفاده کنید که به رنگ آبی هستند. چنان چه طیف ‌های متفاوت رنگ آبی را برای این‌ کار به کار ببرید بی شک دکوراسیون شما از یکنواختی بیرون می آید و یک هارمونی خارق العاده را ایجاد می‌ نماید.
کلا می توان این گونه بیان کرد که استفاده از رنگ زمینه‌ فرش ماشینی به طور صحیح و ترکیب درست آن با سایر عناصر خانه منجر می‌شود تا جلوه‌ آن بیشتر از قبل شود. برای مثال زمانی که زمینه‌ فرش کرم و قهوه‌ ای ا‌ست، دکوراسیون منزل زمانی با فرش هماهنگی خاص را پیدا می کند که دیوارها و کفپوش کرم و استخوانی باشند. همچنین مبلمان و میز در این دکوراسیون بهتر است که به رنگ قهوه ‌ای باشد. گفتنی است در این حالت رنگ قهوه ‌ای زمینه‌ فرش سریعا، توجه هر شخصی را به‌ خود جلب می نماید.
کلام آخر این که جستجو کردن جهت یافتن یک فرش ماشینی خاص و زیبا و ترکیب کردن آن با دکوراسیون مدرن منزل به گونه ای که با یکدیگر هماهنگ باشند، می تواند زیبایی فضای داخلی منزل شما را دو چندان نماید. فرش های ماشینی در صورتی که به درستی انتخاب شوند، این توانایی را دارند تا در دکوراسیون مدرن منزل شما، حس هیجان و سر زندگی را بدمند و تا حد زیادی حال و هوای آن را تغییر سازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا