آموزشی

ویژگی های کلاف مبل راحتی خوب و نحوه تشخیص آن

کلاف مبل راحتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه تشخیص دهیم؟ این سوال ممکن است برای خیلی از افرادی که می‌خواهند یک مبل با کیفیت و درجه یک را برای خود تهیه کنند پیش آمده باشد. مبل از دو قسمت کلاف و رویه مبل درست می‌شود که کلاف مبل از چوب ساخته می‌شود و رویه مبل از پارچه.

کلاف مبل مانند اسکلت بدن می‌باشد پس از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر دارای بالاترین درجه کیفیت نباشد نمی‌توان از آن مبل خوبی انتظار داشت. کلاف مبل باید از بهترین نوع چوب و همچنین برای ساختش از بروزترین دستگاه‌های موجود استفاده شود تا کلاف مبلی با بهترین ویژگی‌های ممکن را داشته باشیم. ساخت کلاف مبل اولین قدم برای ساخت یک مبل خوب می‌باشد پس باید دقت شود تا این کلاف براساس طرح مبل باشد و کوچیک‌ترین ترک و یا ایرادی در بدنه آن وجود نداشته باشد.

اهمیت جنس چوب در کلاف مبل راحتی

ساخت کلاف مبل اولین مرحله برای ساخت مبل است و انتخاب بهترین نوع چوب اولین مرحله در ساخت کلاف مبل. انتخاب درست نوع چوب مورد استفاده در کلاف چوب دارای اهمیت فراوانی است. زیرا هر گونه چوب موجود در طبیعت دارای ویژگی‌ها و خصوصیت مخصوص به خود بوده و هرکدام برای نوعی از مبل راحتی خاصی مناسب می‌باشند. امروزه از انواع فراوانی از چوب‌ها در صنعت مبلمان استفاده می گردد مانند گردو، بلوط، ماهون، کاج و افرا که هرکدام از این چوب دارای انواع و رنگ‌های متفاوت می‌باشند. در نتیجه انتخاب بهترین نوع چوب دارای اهمیت فراوانی نیز می‌باشند.

مهم ترین نکته در ساخته یک کلاف عالی استفاده از بهترین نوع چوب است که بایستی به دقت انتخاب شده باشد.

 

اهمیت طراحی و کیفیت ساخت در کلاف مبل راحتی

یکی از نکاتی که باعث می‌گرد یک کلاف خوب را از بد تشخیص دهیم صدای غیژ مانندی است که هنگام نشستن متوجه آن میشویم اگر شما این صدا را شنیدید مطمئن باشید که کلاف مبل دارای ایراد می‌باشد و در نقاط که چوب‌ها با یکدیگر پیوند خورده‌اند مشکلی وجود دارد. یکی از دیگر ویژگی‌ها کلاف خوب مبل راحتی چوب‌ها آن می‌باشد که باید به بهترین صورت برش خورده باشند و مطابق طرح اصلی مبل باشند و در نقاط اتصال چوب‌ها هیچ مشکلی وجود نداشته باشد زیرا این نقاط حساس‌ترین مراکز کلاف مبل هستند.

انواع کلاف مبل راحتی

همانطور که امروزه مبلمان راحتی را می‌توان در انواع مختلف یافت برای هرکدام از این انواع باید کلاف‌ها مخصوص و طرح مخصوص به خودشان ساخته شود. کلاف‌هایی مانند سلطنتی و مدرن و دیگر انواع مبل راحتی که هرکدام دارای ویژگی‌ها و تخصص مورد نیاز برای ساخت آن می‌باشد. باید دقت شود برای هر نوع کلاف برای هر نوع مدل مبل راحتی باید چوب‌هایی مورد استفاده قرار بگیرد که هیچگونه خارش و با نقاط ترک خوردگی نداشته باشند. زیرا این مسیله باعث می‌گردد تا عمر مبل راحتی بسیار کم شود و کلاف، کیفیت خوب و عالی خود را نداشته و به سرعت از هم بپاشد.

کلاف مبل مهم‌ترین قسمت مبل است و یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در کیفیت کلاف مبل جنس چوب و کیفیت ساخت آن است.

 

عملیات تولید کلاف مبلمان

بعد از انتخاب چوب مناسب تازه به جای حساس کار می رسیم که نیاز به دقت فراوانی دارد. اول از همه برش چوب است که باید دقت شود تا بدون هیچگونه آسیب و یا لکه باشد. این مسئله یعنی تراش خوردن و کیفیت برش تا حد زیادی متاثر از کیفیت چوب است. سپس نوبت به صاف کردن چوب و حالت دادن به آن می شود. پس از آن مرحله وصل کردن چوب‌ها به یکدیگر براساس طرح اصلی مبل است که باید در آن بسیار دقت شود تا مبل دقیقا طبق طرح اصلی باشد.

نتیجه گیری

مبل از دو قسمتاصلی تشکیل شده است که شامل کلاف و رویه مبل می‌باشد. ساخت کلاف مبل دارای ریزه‌کاریه‌هایی است که توجه نکردن به آنها باعث می‌گردد تا عمر مبل کم گردیده و در نتیجه مبل نمی تواند کیفیت اولیه خود را حفظ کند. در کلاف تمامی نکات مانند نوع چوب، برش، ترک خوردگی و بسیار دیگری از موارد برای ساخت یک کلاف مناسب و درجه یک تاثیر گذار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا