آموزشی

نکاتی جهت انتخاب رنگ مبل راحتی

انتخاب رنگ مبل راحتی شاید در نگاه اول امری ساده بنظر برسد اما در حقیقت بایستی اصول زیادی را برای انتخاب آن رعایت کنید. امروزه عقیده بر این است که ایجاد ترکیب های رنگی برای مبل نیازمند اطلاع از جدیدترین روش ها و اصول روز دنیا است. بیشتر افرادی که خودشان دکوراسیون منزل را دیزاین میک نند ممکن است بعد از گذشته شش ماه یا یک سال از نحوه چیدمان و ترکیب رنگ بندی مبل راضی نباشند و اقدام به تهیه مبلمان جدید برای خانه خود کنند. اما متاسفانه امروزه مواردی مانند مساحت و فضای خانه ها و همچنین مسائل مالی و اقتصادی محدودیت‌هایی را برای آنها به وجود می‌آورد. برای اینکه با این مشکلات مواجه نشوید در این مقاله سعی داریم که به راه حل های برای آن اشاره کنیم.

گام نخست در انتخاب رنگ مبل راحتی

نخست بهتر است قبل از اینکه اقدام به تهیه مبلمان و وسایل منزل کنید، با مرور سرفصل های اصلی تئوری رنگ ها و اینکه کدام رنگ ها را می‌توان با هم ترکیب کرد اطلاعات خود را به روز کنید

تنظیم رنگ پارچه و چوب و تطابق  آن با محیط یک فرایند حاضر آماده نیست که به راحتی  آن را از بازار تهیه کنید. شما باید قادر باشید ازهوش و ذکاوت خود در کنار اعمال سلیقه بهره ببرید.

وقتی به عبارت ترکیب رنگ مبلمان منزل فکر می کنید چند موضوع در ذهن ایجاد می شود: یک مورد ترکیب رنگهای مختلف در یک مبل است که راهکارهای متفاوتی برای آن وجود دارد و دیگری ترکیب و ساختار چینشی رنگ ها است.

ایجاد تضاد برای انتخاب رنگ مبل راحتی

در این مورد می توانید پیش از خرید مبل به مبل های دو رنگ توجه کنید. این مبل ها تنوع رنگی خانه شما را بالا می برند. از معروف ترین و قدیمی ترین تضادهای رنگی می توان به قرار گرفتن رنگ های سیاه و سفید در کنار هم اشاره کرد. توصیه می شود برای ایجاد تضاد در کنار هم از رنگ های خالص و اصلی استفاده نکنید. به این علت که محیط را از حالت عادی خارج می کند. بهتر است از رنگ های هم خانواده و سایه ای کمک بگیرید. اگر مدل های دو رنگ مبلمان را مد نظر دارید به شما پیشنهاد می کنیم که مبلمان راحتی دو رنگ را تهیه کنید. در این مدل ها مبل های تک نفره به یک رنگ و کاناپه ها نیز به رنگ دیگر انتخاب می شوند.

برای ایجاد تضاد رنگی در خانه خود می‌توانید از مبل های دو رنگ استفاده کنید. این گونه مبل ها تنوع رنگی خانه شما را به شیوه ای زیبا افزایش می دهد.

استفاده متوالی از تک رنگ ها

می‌توانید از تک رنگ ها به صورت متوالی و گسترده استفاده کنید. به طوری که در کنار هم قرار بگیرند و از آن ها به عنوان یک نقطه قوت بهره ببرید. شما با استفاده از ترکیب رنگ مناسب می توانید از مبلهای چرم هم استفاده کنید. پیشنهاد ما برای تک رنگ ها در این بخش استفاده از رنگهای روشن می باشد.

ایجاد بالانس برای انتخاب رنگ مبل راحتی

برای ایجاد بالانس رنگی می توانید با شناسایی رنگ های بی اثر در محیط به تهیه مبلمان با رنگ های شاد بپردازید و حال و هوای خانه را به تعادل بکشید. برای ایجاد تعادل رنگی در خانه هایی که از دکوراسیون مبل سلطنتی استفاده می کنند، باید طوری باشد که رنگ بندی آنها با توجه به ضرب و برق اغراق آمیز و فانتزی به نظر نرسد، در نتیجه خانه لوکس تر و سنگین تر دیده شود.

انتخاب رنگ مبل راحتی: ایجاد ترکیب با رنگ سفید

طبق اصول رنگ شناسی اگر رنگ سفید را به هر رنگ دیگری اضافه کنید، آن رنگ کمرنگ تر خواهد شد و لطافت بیشتری به خود می گیرد. بنابراین اگر شما هر وسیله رنگی مخصوصا رنگ های تند را در کنار یک وسیله تزیینی سفید قرار دهید، آن وسیله رنگی جلوه آرام تری به خود می گیرد. همین کم اثر شدن رنگ پایه، سنگ بنای مدل های اخیر در صنعت دکوراسیون است که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

انتخاب یک طرح رنگی برای کاغذ دیواری و طرح مبلمان

در این روش می توانید پس از سفارش مبلمان خود با یک طراح یا دفتر دکوراسیون مشورت کنید و کاغذ دیواری متناسب با مبل های خود را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

انتخاب رنگ مبل راحتی برخلاف تصور عموم کار چندان ساده نیست و نیازمند کسب اطلاعات از اصول ترکیب بندی رنگ ها و انتخاب آنها است. بنابراین توصیه می شود قبل از این که به تهیه مبلمان خانه خود بپردازید سرفصل های اصول تئوری رنگ ها را مرور کنید و به نکاتی از قبیل ایجاد تضاد برای دستیابی به ترکیب رنگ مناسب، ایجاد بالانس رنگی، انتخاب ترکیب با رنگ سفید، انتخاب طرح رنگی کاغذ دیواری هماهنگ با طرح مبل ها توجه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا