آموزشی

مراحل تعویض فوم مبل در منزل

تعمیر فوم مبل یا تعویض فوم مبل یکی دیگر از گزینه‌های تعمیر مبلمان است. اگر مدت زمان زیادی از خرید مبلمان شما نمی گذرد با کمی تعمیر می توانید مبلمان خود را نوسازی کنید، با این کار هم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می شود و هم طول عمر آنها را افزایش می‌دهید.

یکی از مهمترین قسمت‌های مبل همان قسمت نشیمن آن است، هم باعث زیبایی ظاهری مبلمان می شود و هم تمام راحتی شما هنگامی که روی مبل نشسته اید به آن ربط دارد. خوشبختانه تعمیر فوم و اسفنج مبل یکی از راحت ترین کارها در امور مربوط به تعمیر مبل است که با طی کردن آموزش قدم به قدم زیر می‌توانید در مدت زمان کوتاهی تعمیر تشک مبل را در منزل انجام دهید.

تفاوت اسفنج مبل با فوم مبل

اغلب افراد هنگام خرید مبل برای انتخاب نشیمن مبل با چند گزینه از جمله فوم گرم، فوم سرد و اسفنج روبرو می‌شوند که اطلاعات دقیقی از تفاوت آنها ندارند. با کمی کسب اطلاعات می‌توانید انتخاب بهتر و درست‌تری داشته باشید.

اسفنج مبل همان ابرهای کرم رنگ است که با ضخامت های متفاوتی تولید می شوند. اگر اسفنج ضخامت بیشتری داشته باشد طول عمر بیشتری دارد. اگر قصد تعویض ابر مبل یا تعویض اسفنج مبل دارید باید توجه داشته باشید که اسفنج رایج برای تولید مبلمان از نوع اسفنج های 30 کیلویی است.

فوم مبل به نسبت ابر و اسفنج طول عمر بیشتری دارد. فوم‌هایی که در ساخت مبلمان استفاده می‌شوند معمولا دو نوع هستند فوم سرد و فوم گرم. فوم سرد مقاومت و دوام بیشتری دارند. تعمیر فوم مبل با فوم سرد بیشتر در کاناپه‌ها کاربرد دارد و تعویض ابر مبل با فوم گرم در مبل‌هایی که حالت استیل دارند استفاده می‌شود.

برای عوض کردن ابر یا فوم مبلمان به ابزار و وسایل زیر نیاز دارید:

  • تیغ کاتر برای اندازه کردن فوم مبل
  • متر برای اندازه گیری دقیق رویه مبل و فوم مبل
  • خودکار برای علامت زدن روی فوم مبل
  • چسب فوم در صورت نیاز برای بهم چسباندن تکه های فوم مبل
  • فوم (سرد یا گرم) برای تعویض اسفنج مبل

لوازم مورد نیاز برای تعمییر تشک مبل در منزل

مراحل تعمیرفوم در منزل

میزان افت قسمت نشیمن مبل با توجه به کیفیت متریال استفاده شده و طول عمر مبلمان متفاوت است اما به هرحال فوم یا اسفنج مبل طول عمر مفیدی دارد. اگر مبلمان شما از نوع راحتی است و دارای لمسه دوزی مثل برخی از مبل های استیل نمی باشد، می توانید تعویض اسفنج مبل خود را در منزل طبق مراحل زیر انجام دهید.

اگر مبل استیل شما لمسه دوزی شده است، برای تعویض ابر مبل استیل باید از متخصص تعمیر مبل کمک بگیرید. همچنین دقت کنید که اگر قسمت هایی از مبلمان شکستگی دارد، قبل از تعویض فوم یا ابر، تعمیر مبل شکسته را انجام دهید.

  1. در اولین مرحله از تعمیر فوم مبل در خانه باید رویه قسمت نشیمن مبل را باز کنید و فوم یا اسفنج مبل را از آن خارج کنید، اگر رویه تشک نشیمن مبل شما زیپ ندارد، به کمک کاتر از روی درز خیاطی آن را باز کنید.
  2. حالا رویه پارچه ای تشک مبل را کامل برگردانید تا بتوانید فوم مبل را بر اساس آن اندازه گیری کنید و ببرید.
  3. حالا اندازه ها را از لبه های دوخت تشک از یک سر تا سر دیگر به همراه عمق تشک اندازه گیری کنید و در برگه‌ای یادداشت کنید. توصیه می شود برای یک تعویض تشک مبل موفق در اندازه گیری عمق، عرض و ارتفاع رویه دقت کافی به خرج دهید تا اندازه فوم مبل را دقیق ببرید.
  4.  به هر اندازه ای که در مرحله قبل یادداشت کردید 3 سانتی متر اضافه کنید، مثلا اگر 45 سانتی متر یادداشت کردید، آن را به 48 سانتی متر تغییر دهید.
  5. طبق اندازه هایی که یادداشت کردید با کمک یک خودکار و متر روی فوم علامت بزنید و با یک تیغ کاتر به حالت عمود (نه زاویه دار) شروع به برش زدن فومی که از قبل خریداری کرده‌اید کنید ، نکته ای که در این مرحله قابل توجه است و شما باید رعایت کنید این است که طوری فوم را برش بزنید تا بتوانید اضافه آن را با کمک چسب مخصوص به تکه‌ای دیگر بچسبانید و دوباره استفاده کنید.
  6. اکنون در این مرحله از تعویض تشک مبل در منزل باید فوم برش زده شده را داخل رویه مبل خود قرار دهید.
  7. برای راحت تر انجام شدن این مرحله می توانید فوم را از عرض تا کنید و بعد داخل رویه مبل خود کنید.

در نهایت اگر تعویض فوم مبل برای شما سخت است یا نوع مبلمان شما به گونه ای است که تعمیر فوم مبل در خانه برای شما امکانپذیر نیست می‌توانید از یک متخصص ماهر در این زمینه کمک بگیرید و ظاهر جدیدی به مبلمان و منزل خود بدهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا