آموزشی

نحوه ست کردن کوسن با مبل راحتی

اغلب وسایل خانه به یک مکمل اساسی نیاز دارند و در مورد مبل راحتی این کوسن ها هستند که نقش مکمل را ایفا می کنند. دانستن نحوه ست کردن کوسن با مبل راحتی بر خلاف سادگی ظاهر امر، اهمیت بسیاری دارد. کوسن‌ها با قرار گرفتن بر روی مبل، مبل را زیباتر  و از همه مهمتر کارآمدتر نشان می‌دهند. زیرا باعث می شوند تا در زمان نشستن روی مبل راحتی بیشتری برای فرد فراهم شود. کوسن‌ها دارای انواع فراوانی نیز هستند که ضمن آنکه دامنه انتخاب شما را باز تر می کند اما تصمیم گیری برای انتخاب صحیح را نیز سخت تر می سازد. برای اطلاع از نحوه صحیح ست کردن کوسن با مبل راحتی به نکاتی که در ادامه مطلب آورده شده است دقت کنید.

اهمیت رنگ در ست کردن کوسن با مبل راحتی

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب کوسن باید دقت شود رنگ آن است. از آنجاییکه که کوسن بر روی مبلمان قرار می‌گیرد باعث می شود تا اولین جزئیاتی از مبل که به چشم می آید همین تناسب رنگ کوسن با رنگ پس زمینه یعنی مبلمان باشد.

اولین قاعده اصلی در انتخاب رنگ کوسن‌ها آن است که میان رنگ کوسن و مبلمان تضاد وجود داشته باشد. این تضاد هم به لحاظ تیرگی و روشنی قابل اجرا است و هم به لحاظ طیف رنگی. اگر رنگ کوسن را از همان طیف رنگی مبلمان خود انتخاب کرده اید تضاد روشنی و تیرگی را بایستی رعایت کنید. برای مثال اگر رنگ مبل قهوه ای تیره است رنگ کوسن باید میان کرم تا قهوه ای روشن قرار بگیرد و برعکس. این تضاد باعث می‌گردد تا رنگ خود مبل نیز بیشتر به چشم بیاید. در گزینه دوم می توانید از رنگ های متضاد، رنگ های مکمل و یا متمم استفاده کنید.

دقت در انتخاب رنگ کوسن‌های تاثیر بسزایی در نمای مبلمان شما خواهد داشت، برای این منظور تسلط ابتدایی به قواعد رنگ شناسی موردنیاز است.

 

اهمیت چیدمان در ست کردن کوسن با مبل راحتی

انواع مختلفی از چیدمان برای کوسن‌ها وجود دارد که در این خصوص تعداد، شکل و بازهم رنگ کوسن ها بی ربط نخواهد بود. در بعضی از منازل و بر روی بعضی از مبلمان از تعداد زیادی از کوسن‌ها با رنگ های مختلف استفاده می‌ شود. برای این مدل ست باید رنگ کوسن‌ها با یکدیگر هماهنگی و همخوانی داشته باشد.

در مدلی دیگر برای مبلمان چند نفره یا کاناپه از دو کوسن بیشتر استفاده نمی‌شود که هرکدام در دو طرف مبل قرار دارد. این مدل چیدمان مختص سبک کلاسیک است که از سادگی و در عین حال زیباییخاصی برخوردار است. اما نکته مهم در این چیدمان آن است که باید از کوسن‌هایی استفاده ‌شود که دارای رنگ سنگین تر و هماهنگی بیشتری هستند.

توجه به تناسب سبک کوسن با مبل راحتی

امروزه در کنار طرح‌های کلاسیک کوسن‌ها، انواع مدرن و اسپورت نیز وارد بازار شده اند که در کنار کارهای کلاسیک توانسته‌اند انتخاب‌های بیشتری را برای ما به وجود آورند. کوسن‌های امروزی شامل مدل هایی هستندکه از طرح‌های فانتزی و یا حتی کودکانه برخوردار هستند و طرفداران زیادی نیز پیدا کرده اند. این مدل کوسن‌ها بیشتر برای مبلمان‌های فانتزی و اسپورت استفاده می‌شوند و به دلیل طراحی منحصربفردی که دارند باعث می‌شوند تا مبلمان زیبایی بیشتری بدست آورد. البته طرح‌های کلاسیک نیز در نوع خود از محبوبیت خاص برخوردار هستند و تنها گزینه های مناسب برای مبلمان رسمی و طرح‌های سلطنتی بشمار می روند.

کوسن‌های استوانه‌ای شکل امروزه کمتر دیده می‌شود ولی این کوسن‌ها جذابیت خاصی داشته که استفاده هوشمندانه آنها می تواند نمای دکوراسیون منزل شما را خاص سازد.

 

ست کردن شکل کوسن با مبل راحتی

کوسن‌ها در کنار طرح‌های فراوانی که دارند به لحاظ شکل نیز دارای تنوع می باشند. این اشکال می تواند به صورت مربعی‌ شکل، استوانه‌ای شکل، مستطیل شکل و دایره‌ای باشد. البته کاربرد هرکدام از این اشکال برای انواع خاصی از مبلمان تناسب دارند.

  • به عنوان مثال کوسن‌های مستطیل شکل برای مبلمانی استفاده می‌گردد که کشیده تر هستند.
  • از کوسن‌های دایره‌ای شکل که جز متداو‌ترین اشکال کوسن‌ها است برای مبلمان سلطنتی و اصلی پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کوسن‌های استوانه‌ای شکل امروزه کمتر دیده می‌شود ولی این کوسن‌ها جذابیت خاصی داشته که استفاده هوشمندانه آنها می تواند نمای دکوراسیون منزل شما را خاص سازد.
  • در آخر کوسن‌های مربعی شکل هستند که امروزه استفاده‌ آنها از دیگر مدل‌های کوسن‌ها رایجتر است. دلیل این استفاده فراوان، همخوانی بیشتر آنها برای استفاده در تمامی انواع مبلمان است.

نتیجه گیری

کوسن‌ها از اجزا مهم مبلمان هستند که تاثیر بسیار فراوانی در زیبایی و کارکرد آنها دارد. کوسن‌ها امروزه در طرح‌های فروان و اشکال گوناگونی طراحی می شوند که کاربرد هرکدام صرفا برای نوع خاصی از مبلمان تناسب دارد. این بدین معنی است که انتخاب غیر اصولی کوسن ها و تنها بر اساس علاقه شخصی خود باعث می شود تا نمای مبلمان شما زیبایی خود را از دست بدهد.

بر این اساس حتما به تناسب رنگ و سبک کوسن با دکوراسیون مبل و فضای کلی منزل خود دقت کنید. البته باید بگوییم که در نگاه جزئی تر علاوه بر مبلمان توجه به تناسب کوسن با فرش و پرده منجر به انتخابی هوشمندانه و دقیق تر هم می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا