آموزشی

تفاوت مبلمان راحتی و استیل در چیست؟

همیشه ممکن است اولین سؤالی که در هنگام خرید مبلمان برای شما پیش بیاید این باشد که تفاوت مبل راحتی و استیل در چیست؟ اولین نکته‌ای که شما باید در هنگام خرید مبلمان بدانید این است که چه مبلمانی برای شما مناسبتر است و همچنین برای کجا و چه کاری میخواهید از آنها استفاده کنید، زیرا هر مبلمانی بنا به شکل و ظاهر آن کارایی خاص خود را دارند و هر کدام برای فضاهای معینی از منزل و یا محل کار مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به نقش مهم مبلمان در دکوراسیون داخلی، در انتخاب نوع آن بایستی دقت زیادی به خرج داد. به طور کلی مبلمان  در ایران به سه دسته کلی استیل، کلاسیک و راحتی تقسیم می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با تفاوتهای مبل راحتی و مبل استیل آشنا کنیم تا در هنگام خرید بتوانید انتخاب راحتتری داشته باشید.

تفاوت مبل استیل و مبل راحتی

تفاوتهای مبلمان استیل و راحتی فقط در ظاهر، شکل و اسکلت آن نمیباشد بلکه مواردی از جمله مواد بکار رفته در ساخت، قیمت و همچنین تعداد و اندازه ست مبلمان در شناسایی این دو مدل از مبلمان تاثیر دارند.

در ساخت مبلمان استیل و راحتی از چه موادی استفاده میشود؟

مبل استیل یا سلطنتی

چیزی که در نگاه اول این مدل از مبلمان را از مبل راحتی متمایز میکند ظاهر لوکس و چشم نواز آن است و بدلیل اینکه از مبل استیل به عنوان مبل سلطنتی یاد میشود از رنگهایی مانند طلایی و رنگهای براق در رنگ آمیزی آن استفاده میشود تا کاملا گویای آنچه که بر اساس آن نامگذاری شده باشد.

همچنین در روکش این مبلمان از پارچه‌هایی با رنگهای پر زرق و برق استفاده میشود تا کاملا چشم بیننده را بگیرد و در انتها نیز از مرغوبترین و سختترین چوبها، بدلیل طراحی‌های موجود در آنها، استفاده میشود تا هماهنگی کامل بین مواد استفاده شده در ساخت این مدل از مبلمان را تکمیل کند.

مبل راحتی

مبلمان راحتی را همانطور که از اسم آن بر می‌آید، براحتی خریداری میکنیم. طراحی مبلمان راحتی به گونه‌ای است که افراد دوست دارند بر روی آن لم بدهند، هر طور که میخواهند بنشینند و یا خود را بر روی آنها دراز کنند، از همین رو عموما در ساخت اسکلت آنها از پایه‌های کوتاه استفاده میشود تا در هنگام نشتن بر روی آن، پاها آویزان نباشند.

نکته دیگری که در طراحی این مبلمان به چشم میخورد، وجود پارچه زیاد بر روی آنها است و از همین جهت دسته‌های این مدل از مبلمان به صورت پهن طراحی میشود تا افراد بتوانند دست خود را بر روی آنها براحتی دراز کنند و حتی بتواند بر روی آنها بنشینند. اگر منزل کوچکی دارید و فقط جای برای استفاده از یک ست مبلمان دارید، پیشنهاد میشود تا از مبل راحتی برای منزل خود استفاده کنید.

مبل استیل

همانطور که اشاره کردیم مبل  استیل با نام مبل سلطنتی نیز در کشورمان شناخته میشود، از اینرو، همانطور که از نام آن مشخص است و همینطور بدلیل دارا بودن زرق و برق زیاد، از این مبلمان برای مراسمات تشریفاتی بین کشورها که احتمالا تا بحال در تلویزیون مشاهده کرده‌اید و یا وقتی شما مهمانی مهم دارید از ست مبلمان استیل خود برای مهمانی استفاده میکنید که عموما با یک میز غذاخوری نیز همراه هستند.

از آنجاییکه ظاهر این مبلمان عموما بزرگ هستند پس زمانیکه قصد خرید آن را دارید باید بدانید یک فضای کوچک جوابگوی ست مبلمان شما نیست، نه از این جهت که فقط بخواهید آن را در منزل خود جای دهید بلکه از این جهت که برای چشم آمدن این مدل، باید فضای بزرگی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید صندلی ‌های آن را در فواصل مناسب از هم بچینید.

مبل راحتی

اگر بدنبال بوجود آوردن یک فضای مدرن در منزل خود هستید، مبل راحتی بهترین گزینه است. از آنجاییکه دنیای روز بروز در حال پیشرفت است و شما هر روز با انواع و اقسام لوازم دکوری برخورد میکنید یک ست مبلمان راحتی میتواند برای منزل شما بسیلر مفید باشد.

مبلمان راحتی بر عکس مبلمان استیل که تقریبا ظاهر و شکل آنها مانند یکدیگر است، میتوانند در هر شکل، طراحی و اندازه‌ای وجود داشته باشند. شما میتوانید مبلمان راحتی را در اشکال مختلف هندسی مانند دایره، مثلث، مربع، مستطیل و … پیدا کنید. تنوع بسیار زیاد ایم مدل از مبلمان به شما اجازه میدهد تا براحتی ست مبلمانی را که هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزل شما است، پیدا کنید.

تفاوت مبل راحتی و استیل در تعداد

خارج از اینکه در هر مدل از مبلمان، شما میتوانید به صورت سفارشی آنها را تهیه کنید و تعداد آنها را خودتان مشخص کنید، اما بطور کلی مبلمان استیل در بازار بصورت ۹ نفره طراحی‌ها میشوند و دارای یک کاناپه سه نفره، چهار عدد مبل تک و دو عدد صندلی برای میزبان هستند و از طرف دیگر مبل راحتی عموما دارای یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره و دو عدد مبل تکی است.

تفاوت مبل راحتی و استیل در قیمت

تفاوت مبل راحتی و استیل در قیمت بسیار مشخص است ولی در نهایت بستگی به کیفیت دو مبل دارد. هیچگاه با قاطعیت نمیتوان گفت که کدام مدل گرانتر است و مرغوبیت مواد بکار رفته در هر کدام میتواند علتی بر زیاد بود قیمت هر کدام نسبت به دبگری باشد، اما نکته‌ای حائز اهمیت است وجود و استفاده از چوبهای گران قیمت و سخت مانند چوب گردو در مبلمان استیل است که به دلیل وجود منبت کاری بر رو ی آنها که جزء جداناپذیر مبلمان استیل هستند استفاده میشود و همین به تنهایی میتواند دلیل برای گران بود احتمالی مبلمان استیل نسبت به مبلمان راحتی باشد.

کلام آخر

در این مقاله مبلمان راحتی و استیل مورد بحث قرار گرفتند و در مورد تفاوت‌ها آنها اشاره گردیده است ولی در کل هر خانه نیازمند یک دست از هرکدام از این مبلمان می‌باشد تا خانه را تکمیل کنند. کارگاه تولیدی مبلمان ستاره سبز با استفاده از بهترین مواد اولیه و بروزترین دستگاه‌های روز دنیا توانسته است مبلمانی با کیفیت و با قیمت مناسب برای منازل ایرانی تهیه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا