آموزشی

تفاوت‌ها و شباهت‌ های مبل راحتی و کلاسیک

در این مقاله به مقایسه دو نوع از پرطرفدارترین مدل‌های مبلمان می‌پردازیم و به این پرسش که تفاوت‌ها و شباهت‌های مبلمان راحتی و کلاسیک در چیست؟ پاسخ می‌دهیم

مبلمان امروزه از ارزش بالایی در هر خانه‌ی ایرانی برخوردار می‌باشد و تاثیر بسیار فراوان و مثبتی بر روی دکوراسیون خانه دارد. تصمیم به اینکه از چه نوع مبلمانی در خانه استفاده کنیم در بسیاری از موارد دشوار و خسته کننده می‌باشد و دلیل سختی این عمل این می‌باشد که اطلاعات لازم و کافی در مورد انواع مبلمان را در اختیار نداشته باشید و نتوانید ویژگی‌های مبلمان را از یکدیگر تشخیص دهیم. در این مقاله دو نوع مبل راحتی و کلاسیک مورد بحث قرار می‌گیرند و در مورد تشابهات و همچنین تقاوت‌های این دو نوع از پرطرفدارترین مبلمان اشاره می‌گردد.

مبلمان کلاسیک

همانطور که از اسم این نوع از مبلمان مشخص است این مبلمان ظاهر بسیار کلاسیک و شیکی دارند و به صورت کلی برای خانه‌هایی که نمای سلطنتی و همچنین مکان‌‌های بسیار رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از نکاتی که این مبل را از دیگر مبل‌ها متمایز می‌کند طراحی چوب و همچنین کنده‌کاری‌های  فوق‌العاده در دسته‌ها و همچنین تاج مبل می‌باشد که طراحی این مبلمان را خاص و زیبا کرده است. مبلمان کلاسیک به دلیل همبن طراحی خاص و شیکی که دارند در بسیار از مکان‌ها به مبلمان راحتی ترجیح داده می‌شوند و جز یکی از پرطرفدارترین مبلمان‌ها نیز هستند.

مبلمان راحتی

این مبلمان مانند مبلمان کلاسیک اسمشان بیانگر ویژگیشان می‌باشد. این مبلمان دارای طراحی راحت و نرمی می‌باشند و می‌توان گفت مبلمانی هستند که مخصوص استراحت می‌باشند. در ساخت مبلمان راحتی پارچه بسیاری مصرف می‌گردد و از مواد اولیه بسیار نرمی استفاده می‌کنند که  این مبلمان را به هدف اولیه خود که راحتی می‌باشد نزدیک‌تر کنند.

در مبلمان راحتی چوب بسیار کمی استفاده می‌شود ولی در همان مقدار کم باد از چوب‌هایی با کیفیت بالا استفاده گردد. طراحی مبلمان راحتی باید به صورتی باشد که زمانی که فرد روی مبل می‌نشیند بسیار راحت باشد و به هیچکدام از قسمت‌های بدن فشاری وارد نشود.

در مبلمان کلاسیک مقدار چوب بیشتر و همچنین کنده‌کاری روی چوب بیشتری انجام می‌گیرد که یک از دلایل قیمت بالا بودن این مبل است

تفاوت چیدمان مبلمان راحتی و کلاسیک

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که مبلمان راحتی و کلاسیک با یکدیگر دارند مقدار فضایی است که در محیط به خود اختصاص می‌دهند. مبل راحتی به طور معمول در دکوراسیون داخلی منزل مقدار فضای بیشتری را اشغال می کنند و مبلمان کلاسیک به علت ظریف‌تر بودن پایه ها و دسته ها همچنین سایز اصلی خود مبلمان فضای کمتری را برای خود مشغول می‌کنند.

در هنگام جابه جایی چیدمان مبلمان راحتی به علت اینکه باید فضای بیشتری داشته باشند نسبت به مبلمان کلاسیک سختر است ولی از آن نظری وزنی، وزن مبلمان کلاسیک به دلیل استفاده بیشتر از چوب و کارهای چوب بسیاری که دارد بیشتر از مبلمان راحتی می‌باشد.

تفاوت تعداد مبلمان راحتی و کلاسیک

یکی از بزرگترین تفاوت‌های میان دو مبل راحتی و کلاسیک تعدا مبلمان نیز می‌باشد که در مبلمان کلاسیک که در بیشترین حالت ۹ نفره که شامل یک عدد کاناپه، دو مبل دو نفره و دو عدد مبل تک نفره می‌باشد. در مبلمان راحتی معمولا تعداد ۷ نفره می‌باشد که شامل کاناپه دو و سه نفره و دو عدد مبل تک نفره می‌باشد.

مبلمان کلاسیک به علت ظریف بودن خود و اینکه برای مکان‌های طراحی شده است که بسیار رسمی هستند و از این نظر باید تعداد افراد بیشتری را شامل شود ولی از نظر مبلمان راحتی که برای اتاق‌های نشیمن طراحی شده است تعداد افراد به میزان افراد خانواده و تعدادی بیشتر می‌باشد.

  

شباهت مبل کلاسیک و راحتی

مبل کلاسیک و راحتی شباهت‌های بسیاری با یکدیگر ندارند این دو مبل هردو باید از چوب‌های باکیفیت و انواع پارچه درجه یک ساخته شوند و مورد استفاده قرار بگیرند.

هر دو این مبلمان به دلیل طراحی خاصی که دارند مناسب منازل و ادارات می‌باشند و می‌توانند جلوه خاصی به به اتاق نشیمن یا دفاتر و ادارات بدهند. چوب‌هایی که در این مبلمان مورد استفاده می‌گیرد در چند مورد با یکدیگر متفاوت هستند ولی باید هر دو دارای  ویژگی‌های خاصی باشد مانند: سختی، انعطاف پذیری، مقاومت و کیفیت. مبلمان راحتی و کلاسیک هردو جز پرطرفدارترین نوع مبلمان محسوب می‌گردند و دلیل این تقاضا کیفیت و خاص بودن هر دو این مبلمان می‌باشد.

تفاوت قیمت مبلمان کلاسیک و راحتی

تعیین قیمت یک مبل بستگی به خیلی از شرایط و ویژگی‌های مبل دارد مانند نوع چوب، نوع پارچه، مقدار چوب و پارچه و همچنین مقدار کاری که روی چوب صورت گرفته است مانند کنده‌کاری اگر از این رو به خواهیم به موضوع نگاه کنیم با اطمینان باید قیمت مبل کلاسیک از قیمت مبل راحتی بیشتر باشد که به طور معمول به این صورت است ولی مهمترین نکته برای تعیین قیمت مبلمان کیفیت آن می‌باشد که در مورد بعضی از مبلمان راحتی کیفیت برتر ان باعث افزایش قیمتش می‌شود.

نتیجه گیری

دو تا از پرطرفدارترین مدل‌های مبلمان، مبل راحتی و مبل کلاسیک در این مقاله مورد بحث قرار گرفتند و با یکدیگر مقایسه شدند که در مجموع می‌توان گفت که این مبلمان هرکدام دارای ویژگی و خصوصیات منحصربه‌فرد خود می‌باشند. این مبلمان با توجه به طراحی و ویژگی‌هایی که دارند برای مکان‌های مناسب خود مورد استفاده قرار می‌گیرند و استفاده می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا