آموزشی

انتخاب مبل راحتی مناسب خانه ‌های ایرانی

انتخاب مبل راحتی مناسب خانه ‌های ایرانی امروزه یکی از نیازها و پایه‌های یک دکوراسیون مناسب برای منازل تمامی افراد است که نیاز به دقت فراوان و اطلاعات کافی در مورد مبلمان دارد. مبل راحتی در طرح‌ها و مدل گوناگون تولید می گردد که هرکدام از آنها ویژگی‌های خاص خود و اطلاعات مربوط به خود را دارند به طوری که این مبلمان هرکدام برای یک نوع دکوراسیون مورد تایید می‌باشند و مناسب هستند. مبلمان راحتی که امروزه در بازار می‌باشد بیشترشان دارای کیفیت خوب و مورد قبول می‌باشد که هر کدام به نوع خود مناسب انواع منازل در ایران است.

دلایل استفاده از مبل راحتی در خانه‌های ایرانی

یکی از دلایل خرید مبلمان راحتی مکانی برای استراحت در طول روز می‌باشد. به دلیل استفاده فراوان از پارچه و نرم بودن در زمان طراحی و ساخت مبلمان راحتی این مبل‌ها بهترین گزینه برای یک استراحت مطلوب به شمار می‌روند و به همین دلیل بسیاری از خانه‌های ایرانی در کنار مبلمان استیل و یا کلاسیک خود یک دست از بهترین مبلمان راحتی را دارند که در طول روز روی آن استراحت می‌کنند و این امر باعث می‌شود که طول عمر مبلمان استیل و کلاسیک خریداری شده نیز بالاتر برود.

اندازه استاندارد مبل راحتی و طول و عرض آن باید به صورتی باشد که در حین نشستن های طولانی مدت به قسمت‌هایی که بر روی مبل قرار می‌گیرد فشار وارد نکند و راحتی کامل را برای شما در زمان نشستن فراهم آورد..

ویژگی‌های مبل راحتی مناسب خانه ‌های ایرانی

اندازه استاندارد مبل راحتی و طول و عرض آن باید به صورتی باشد که در حین نشستن های طولانی مدت به قسمت‌هایی که بر روی مبل قرار می‌گیرد فشار وارد نکند و راحتی کامل را برای شما در زمان نشستن فراهم آورد. مبل‌های راحتی باید به نوعی باشند که گودی کمر که بسیار حساس است و به راحتی ممکن است آسیب ببیند را به صورت کامل بپوشانند.

ارتفاع مبلمان از سطح زمین نیز به اندازه‌ای استاندارد و مناسب باشد که به پای شما آسیب وارد نشود. مبل‌های راحتی باید استانداردی را فراهم سازند و نه آنقدر سخت باشند که باعث به هم خوردن آرامش شما شوند و نه آنقدر نرم باشند که باعث به وجود آمدن حس تو رفتگی و آسیب به بدن شود. همچنین مبل راحتی مناسب است که پارچه آن پرز پرز نشود.

ارتفاع مبل راحتی مناسب خانه ‌های ایرانی

در انتخاب مبل برای خانه‌های ایرانی باید به اندازه و خصوصا ارتفاع مبل توجه خاصی داشت. اگر ارتفاع مبل به قدری باشد که شما در زمان نشستن مجبور شوید به پای خود فشار وارد کنید این انتخاب گزینه مناسبی برای شما حساب نمی‌گردد.

ارتفاع مبل یکی از مهم‌ترین مسئله‌ها و ویژگی مبلمان است که دقت به آن بسیاری ضروری است. مبلمان ایرانی که در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولا دارای ارتفاع پایینی هستند.

جنس پارچه مبل راحتی مناسب خانه ‌های ایرانی

در هنگام خرید هر کدام از لوازم منزل قیمت و حد کیفیت حرف اول را می‌زنند و مبلمان راحتی انتخاب شده برای خانه‌خای ایرانی نیز از این امر مستثنی نیستند. کیفیت مبلمان راحتی نیز نه تنها به مواد اولیه بستگی دارد بلکه به کیفیت پارچه استفاده شده نیز بستگی فراوانی دارد.

به همین دلیل بایستی هنگام خرید به جنس پارچه استفاده شده در مبل توجه بسیاری شود. کیفیت پارچه مبلمان یکی از موارد تعیین کننده کیفیت اصلی مبل می‌باشد و باید دقت شود که پارچه‌ها و یا چرمی که برای مبلمان استفاده شده است از بهترین نوع باشد.

طراحی مبل راحتی مناسب خانه ‌های ایرانی

پایه و دسته‌های مبلمان نیز بایستی استاندارد خاصی داشته باشند پایه‌ها باید در حدی محکم و مقاوم باشند که پس از استفاده طولانی مدت دچار شکستگی و ترک خوردگی نشوند و از سوی دیگر لرزشی در مبل ایجاد نکنند و نشستن را با مشکل روبرو نکنند.

دسته‌های مبلمان نیز به نوع طراحی و سلیقه افراد بستگی دارند و استاندارد خاصی در مورد آن‌ها صادق نیست. پاپه‌ ها و همچنین دسته‌های مبلمان مانند ستون‌‌های این مبلمان می‌باشد پس باید از کیفیت و همچنین مقاومت بالایی برخوردار باشد و از بهترین انواع چوب برای ساخت این مبلمان استفاده شده باشد.

اگر در هنگام خرید مبل راحتی کوسن مخصوص به خود را ندارد و میخواهید کوسن برای آن خریداری کنید، به همخوانی رنگ مبل با کوسن توجه داشته باشید.

کوسن‌های یکی بخش اصلی مبل‌های راحتی

مبل‌های راحتی به طور معمول دارای کوسن‌های بسیار خاص و شیک هستند که جزو یکی از آپشن‌های مبلمان حساب می‌گردند. اگر مبلمان راحتی به طور کلی ساده باشند نمی‌توان از کوسن‌های پر زرق و برق استفاده کرد زیرا هماهنگی بین مبلمان و کوسن را به هم می‌زند.

از همین نظر اگر در هنگام خرید مبل راحتی کوسن مخصوص به خود را ندارد و میخواهید کوسن برای آن خریداری کنید، به همخوانی رنگ مبل با کوسن توجه داشته باشید.

کلام آخر

مبلمان در منازل ایرانی از زمان‌های قدیم دارای اهمیت فراوانی بوده و در دکوراسیون هر منزل ایرانی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. تنها مبلمان دارای بهترین کیفیت مناسب منازل ایرانی می‌باشد تا زیبایی خانه را به کمال برسانند. مبلمان برای اینکه دارای بالاترین کیفیت ممکن شوند باید در ساخت آنها دقت فراوانی انجام گردد و از بهترین مواد اولیه و نوع پارچه و چوب برای ساخت آنها استفاده گردد. منازل ایرانی دارای سایزهای گوناگونی مهستند از این رو باید در نظر داشت که مبلمان متناسب این منزل به درستی انتخاب گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا