آموزشی

آموزش چیدمان صحیح مبلمان در هال و پذیرایی

چیدمان صحیح مبلمان دارای اصول و قواعد مشخصی است که اغلب افراد به دلیل عدم آگاهی از آنها مبلمان خود را به روشی غلط می چینند. درواقع چیدمان تنها قرار دادن مبل در هر جایی از منزل که فضایی کافی برای آن وجود داشته باشد نیست بلکه در هنگام چینش باید به یکی سری نکات دقت کنید.

چیدمان صحیح مبلمان می‌تواند به داشتن خانه‌ی شیک، زیبا و در عین حال مدرن کمک کند. امر چیدمان مبلمان و اثاثیه امروزه بقدری مورد توجه قرار گرفته است که افراد متخصص سال ها در این زمینه کار می کنند تا شیوه صحیح چینش اثاثیه مختلف در انواع ساختمان ها را فرا گیرند.

به دلیل اینکه مبلمان بیشترین فضای منزل و به خصوص اتاق پذیرایی را اشغال می‌نماید، به همین علت روش چیدن و در کنار هم قرار گرفتن مبلمان دارای اهمیت ویژه‌ای است. انواع چیدمان برای انواع منازل وجود دارد که در این مقاله به شرح آنها می‌پردازیم.

چیدمان صحیح مبلمان بر اساس مسیرهای رفت و آمد

یکی از مهمترین نکاتی که باید در چیدمان صحیح مبلمان به آن دقت شود این است که نحوه چیدمان باید به گونه ای باشد که باعث مسدود کردن مسیر رفت و آمد در خانه نشود. این فاکتور مهمترین نکته در چیدمان مبلمان در هال و پذیرایی است.

معمولا به دلیل اینکه در اغلب منازل درب خانه به پذیرایی باز می شود و از طرفی مبلمان فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهند، بنابراین محل قرارگیری مبلمان نبابد جلوی درب باشد. قرار گیری مبلمان در مسیر رفت و آمد ضمن محدود کردن دسترسی، نمای مبلمان و پذیرایی را ناخوشانید جلوه می دهد.

ساخت یک نقشه‌ی ذهنی اولین قدم برای یک چیدمان شیک و عالی مطابق با دکوراسیون خانه است.

 

چیدمان صحیح مبلمان بر اساس دکوراسیون منزل

محبوبیت طراحی داخلی تا جایی پیشرفته است که بسیاری از افراد از آگاهی نسبی راجب به انواع سبک دکوراسیون منزل برخوردار هستند. شما با نگاهی ساده متوجه می شوید که سبک مبلمانی خاص سنتی است یا کلاسیک و یا مدرن اما این را هم بدانید که چیدمان نیز دارای سبک است. اگر چیدمان با دکوراسیون داخلی هماهنگ نباشد باعث می‌گردد تا مبلمان و همچنین دکوراسیون داخلی نتوانند به خوبی خود را نشان دهند و از زیبایی اولیه آنها کاسته می‌شود. چیدمان های کلاسیک اغلب رسمی و با فضای زیاد بین میلمان انجام میگرد. اما در چیدمان مدرن این محدودیت ها برداشته می شود. استفاده از پاف ها برای میزبان و چیدن آنها در جلوی مبلمان میهمان نمونه از چیدمان مدرن است. بطورکلی در چیدمان مدرن صمیمیت بیشتری مشاهده می شود.

چیدمان صحیح مبلمان براساس طرح مبلمان

در این مدل چیدمان، طرح و جنس مبل بسیار حائز اهمیت است. زیرا چیدمانی که در منزل صورت می‌گیرد باید به صورتی باشد که مبلمان بتوانند بهترین شکل و صورت خود را به نمایش بگذارند. مبلمانی که در طراحی آنها چوب بسیار به کار رفته است می‌توانند در کنار دیوارهایی از جنس چوب و زیر نور کامل بسیار بیشتر به چشم بیایند و یا در مورد مبلمان راحتی که می‌توانند در بالاترین قسمت پذیرایی خود را به صورت کامل به نمایش بگذارند و طرح اتاق پذیرایی را بسیار دلنشین کنند.

در چیدمان مبلمان باید مراقب باشید که مبلمان مسیرهای رفت و آمد را مسدود نکند و عبور افراد از در‌ب های مختلف خانه آزادانه باشد.

 

چیدمان مبل بر اساس طراحی خانه

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آنها دقت شود این است که چیدمان مبلمان متناسب با طراحی داحلی خانه باشد.  به عبارتی دیگر مبلمان به صورتی چیده شوند که در زمان روز نور طبیعی بتواند به خوبی زیبایی آنها را نشان دهد و در زمان شب نیز نوری که از لامپ‌ها و لوستر در داخل خانه وجود دارد به آنها بتابد و مبلمان را به زیبایی به نمایش بگذارد.

سالن های پذیرایی اغلب فرم مربع یا مستطیل شکل دارند. تعداد مبلمان و چیدمان آنها باید به گونه ای باشد که با این فرمت همخوانی داشته باشد. اگر سالن شما مربعی و کوچک است و تعداد نفرات مبلمان زیاد است باید به فکر حذف کردن چند عدد از آنها باشد. زیرا چیدمان فشرده در سالن کوچک نمایی زشت و نامطلوب خواهد داشت. این نکته بیشتر در زمان خرید مبلمان حائز اهمیت است. به هر جهت اگر مبل خود را از قبل تهیه کرده اید و به منزل جدیدی منتقل شده اید بهتر است با قرار دادن مبلمان اضافه در هال و یا اتاق های خواب این تعادل را بوجود آورید. چرا که سالن پذیرایی قلب خانه است و نمای آن اهمیت بسیاری دارد.

تنیجه گیری


برای داشتن یک چیدمان اصولی توجه به چند نکته تاثیر بسزایی در نمای منزل شما خواهد داشت. داشتن یک نقشه ذهنی از کل فضا و مسیرهای دسترسی و رفت و آمد به قسمت های مختلف خانه و در نظر گرفتن درب‌های ورودی و خروجی اتاق‌ها و منزل از جمله این نکات هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا