آموزشی

مبل چستر پارچه ای یا چرم؟

مبل چستر پارچه ای بخرم یا چرم؟ کدام یک برای منزل من مناسب تر است؟ گر  این نوع مبلمان انتخاب شما است این مقاله را تا انتها بخوانید.

مبل راحتی چستر که لمسه کاری وجه ممیزه آن است یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین مدل های مبل راحتی در بازار است. اگر بخواهیم کاملا صادق باشیم، هیچ تعریف واقعی برای مبلمان چستر وجود ندارد و دقیق نمی‌توان گفت که مبل چستر چه چیزی است و چه چیزی نیست. اما طبق گفته‌ی برخی طراحان، لمسه‌دوزی پشتی و دسته‌های مبل، پشتی کوتاه، دسته‌های لوله استوانه‌ای از جمله ویژگی‌های مبل چسترفیلد است که آن‌ها را از دیگر سبک‌های مبلمان متمایز می‌کند.

در لمسه کاری مبلمان چستر، روکش مبلمان به صورت منظم دارای برجستگی و یا فرورفتگی است که با دوختن دکمه به شکل لوزی درآمده است. به لحاظ جنس روکش این مدل مبل از دیرباز بیشتر در دو نوع مخملی و چرمی موجود بوده است. اما امروزه سایر پارچه های در تهیه این نوع از مبلمان کاربرد دارد. این که کدام جنس برای روکش مبلمان چستر بهتر است را در این مقاله خواهیم خواند.

اهمیت سبک دکوراسیون در انتخاب جنس روکش مبل چستر

جنس پارچه یکی از پارامترهای خرید مبلمان است. همانطور که گفته شد روکش مبل چستر میتواند چرم مخمل و یا پارچه های دیگر باشد. در پاسخ به این سوال که چه جنسی را انتخاب کنیم ابتدا باید به سبک طراحی داخلی منزل خود توجه کنیم.

در خانه های مجلل و بسیار بزرگ می توان با بهره مندی از مبل چستر یک دکوراسیون ایده آل را ایجاد نمود. استفاده از این مبل در منازل لوکس و مدرن نیز بسیار پرکاربرد می باشد و یک محیط دلنشین و زیبا را فراهم می آورد.

طراحی های منحصر به فرد این نوع مبلمان با استفاده از پارچه های مختلف و همینطور تنوع در مدل دسته های به کار رفته در آن، سبب شده مشتریان خاص خود را داشته باشد و در طول تاریخ در بسیاری از منازل لوکس و مدرن و همچنین قصرهای بسیار بزرگ مورد استفاده قرار گرفته اند.

ظاهر رسمی این مبل شاید این ذهنیت را ایجاد کند که نمی توانید از آن در هر سالنی استفاده کنید. اما این مبل در تمام دکوراسیون های کلاسیک و مدرن به راحتی قابل استفاده است. برای مبلمان چستر نیز دو سبک کلاسیک و مدرن وجود دارد. مبل های چستر کلاسیک را اغلب با سنگ‌های زینتی، پارچه های مخمل‌هایی با رنگ‌های تیره (آبی‌های تیره، قرمز یاقوتی، قهوه‌ای روشن و سبز زمردی) میبینیم که یادآور تجمل و لوکس گرایی است. این مدل از مبلمان را برای خانه های بزرگ که دارای طراحی داخلی کلاسیک هستند پیشنهاد می کنیم.

اما استفاده از مبل‌های چسترفیلد تنها به سبک کلاسیک خلاصه نمی شود بلکه امروز در یک محیط مدرن نیز با وجود استفاده از رنگهای خنثی و ملایمی چون سفید، بژ، خاکستری روشن نیز شکوه و زیبایی خاص خود را خواهند داشت. معمولا چرم و مخمل امکان پیاده سازی چنین رنگ هایی را فراهم نمی آورند و بایستd به دنبال سایر جنس های روکش مبلمان بود.

ویژگی های انواع مبل چستر پارچه ای، چرم و مخمل

اگر پارچه مبلی که شما انتخاب کرده‌اید چرمی است و به طور کلی سلیقه و چیدمان منزل شما به سبک صنعتی نزدیک‌تر است باید بدانید که انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای انجام داده‌اید و می‌توانید از ترکیب چوب و فلز جهت تناسب و تکمیل کردن چیدمان منزلتان استفاده نمایید. مبل چرمی خاصیتی که دارد این است که بسیار دیر کثیف می‌شود و اگر به رنگ چرم تیره مانند مشکی و یا قهوه‌ای سوخته باشد، به هیچ وجه کثیفی را در خود نشان نمی‌دهد و به همین خاطر بسیار مناسب افرادی است که کودک و یا حیوان خانگی در منزل خود دارند و یا به دلیل مشغله قادر نیستند تا دائما مبلمان خود تمیز نمایند.

اگر انتخاب شما برای پارچه مبل چستر، استفاده از مخمل است، بنابراین می‌توان به این نتیجه دست یافت که چیدمان منزل شما بسیار نزدیک به سبک کلاسیک و سلطنتی است. رنگ مخمل سبز زمردی، قرمز یاقوتی، آبی درباری و قهوه‌ای گزینه های بسیار مناسبی به شمار می‌روند. بنابراین چیدمان سلطنتی، استفاده از لوازم دکوری نسبتا تجملاتی و استفاده از میزهای جلو مبلی یا میز عسلی با ترکیب سنگ و فلز می‌تواند گزینه مناسبی برای چیدمان سلطنتی و کلاسیک به شمار برود. کافی است این چیدمان را در منزل خود امتحان کنید تا شاهد نتیجه فوق‌العاده و تاثیر بسیاری که بر فضای شما می‌گذارد باشید.

همیشه زمانی که نام مبل چسترفیلد را می‌شنویم، روکش چرمی و مخملی آن به ذهنمان خطور می‌کند و کمتر آن را با روکش پارچه‌ های دیگر میشناسیم. با اینکه روکش چرم و مخملی این مبلمان بسیار رایج است اما امروزه بیشتر افراد برای هماهنگی بهتر مبل چستر فیلد با دکوراسیون‌شان، خواستار ظاهر منعطف تری از این مبل هستند و همین باعث افزایش تقاضا برای طراحی مبل چستر پارچه ای شده است. اگر شما نیز به دنبال ظاهر معاصر و لطیف‌تری از مبل چستر برای دکوراسیون اتاق‌تان هستید، نوع پارچه‌ای آن می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای‌تان باشد.

استفاده از رنگ‌های خنثی برای پارچه مبل چستر در به وجود آوردن یک فضای مدرن نقش بسیار مهمی دارند. البته که از رنگ‌های تیره‌تر هم می‌توانید استفاده نمایید اما عمدتا رنگ‌های خنثی، رنگ‌های روشن و رنگ‌های پاستلی گزینه‌های مناسب‌تری برای سبک مدرن به شمار می‌روند.

اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن و مینیمال است، رنگهای روشن مانند طوسی، آبی روشن، سفید و… جلوه مدرن و بسیار زیبایی به فضای شما می‌بخشد. برای جنس روکش مبل چستر خود نیز می توانید از بین گزینه های پارچه مازراتی، پورشه، کتان، ساتن، سیتی، ملیتا، سیلویا، مایا، مسکو، لاوانته، جری، تالوس مارمریت و غیره انتخاب کنید.

در این شرایط می‌توانید از المان‌ها و لوازم دکوری مدرن و ساده‌ در کنار دکوراسیون مبلمان خود استفاده نمایید. خوشبختانه امروزه ما مجبور نیستیم که از همان نمونه‌های قدیمی برای دکوراسیون خانه‌هایمان استفاده کنیم. مبل چستر پارچه ای این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید آن را در هر نوع پارچه، رنگ و الگو که مایل باشید، سفارش دهید.

بهترین مرکز ارائه دهنده مبل چستر پارچه ای

امروزه انواع مبل های چستر در طرح ها و مدل های مختلفی ارائه می شوند و در سبک های مختلف دکوراسیون و چیدمان منزل، اداره، مکان های عمومی، کافی شاپ و رستوران ها کاربرد دارند.

اما لمسه کاری و طراحی متفاوت این نوع مبلمان باعث شده تا قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع مبلمان داشته باشد و با دست به دست شدن قیمت ها توسط واسطه گران با قیمت های گزافی در خرده فروشی ها عرضه شود. اگر شماهم جز علاقه مندان این سبک از مبلمان راحتی هستید اما بودجه شما محدود است پیشنهاد می کنیم تا با مراجعه مستقیم به تولیدی ها، این کالا را با قیمت های بصرفه تری تهیه کنید.

البته بایستی خاطر نشان کرد که کیفیت همچنان از قیمت مهمتر است و خرید یک مبل ارزان و بی کیفیت که گاها در بسیاری از تولید های کوچک ارائه می شود نه تنها بصرفه نبوده بلکه شما را مجبور به صرف هزینه های مجدد در آینده نزدیک می کند. بنابراین تولیدی را انتخاب کنید که به دلیل اهمیت اعتبار تجارت خود کیفیت محصولات خود را تضمین نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا