آموزشی

دکوراسیون منزل با مبل چستر

برای دیزاین زیبای اتاق پذیرایی از مدل های مختلفی از مبل راحتی استفاده می شود. یکی از این مدل ها دکوراسیون منزل با مبل چستر است که با توجه به ابعاد آن اغلب برای اتاق های بزرگ در نظر گرفته می شود.

خصوصیت ویژه مبلمان چستر آن است که در ساخت آنها از پارچه های پرزدار به همراه دکمه های زیبا استفاده شده است. ویژگی بارز دیگر آن است که طراحی دسته ها به صورت لوله های استوانه ای شکل است.

علی رغم اینکه مبلمان چستر در طراحی و بافت خود به راحتی مشتری اهمیت زیادی داده است اما در عین حال با ظاهر اشرافی که دارد بیشتر در سالن های پذیرایی با سبک کلاسیک کاربرد دارد. در ادامه این مطلب بطور مفصل با این نوع مبلمان و نکات دکوراسیون منزل با مبل راحتی چستر آشنا خواهیم شد.

مبل چستر فیلد در اصل ساخت کشور ترکیه است، اما این روزها برای دکوراسیون های مدرن اروپایی نیز از این سبک مبلمان بسیار استفاده می شود.

مبل چستر چیست؟

دکوراسیون منزل با مبل چستر

مبل چستر به مبلی گفته می شود که دست و پشتی مبل هم اندازه و یکسان باشد. گاهی بر روی دسته مبل و گاهی بر روی پشتی مبل هنر لمسه دوزی به کار گرفته می شود. بدین معنی که روکش مبل با دکمه های زیبا تزیین شده و بافتی لوزی مانند را ایجاد کرده است.

این نوع مبلمان در اصل ساخت کشور ترکیه است، اما این روزها برای دکوراسیون های مدرن اروپایی نیز از این سبک مبلمان بسیار استفاده می شود.
مبلمان چستر در دسته مبلمان راحتی قرار می گیرند اما چیزی که سبب تمایز آن با سایر مدل های مبل راحتی شده است شکل طراحی و نرمی و قابلیت استفاده از این مبل در هر فضایی است.

در تهیه آنها اغلب از جنس پارچه های مختلفی استفاده می شود اما نوع چرمی طرفداران بیشتری دارد. مبلمان چستر دکوراسیون منزل را فوق العاده مدرن و شیک می سازد.

بیشتر بدانید: معرفی مبل راحتی چستر کلاسیک

نحوه تولید مبل چستر

برای ساخت این نوع مبلمان در ابتدا تخت چوبی را با استفاده از خطوط مشخص و تعین شده اندازه گیری می کنند و با استفاده از ابزارهای مخصوص روند سوراخ کردن نقطه های مشخص شده را برای لمسه دوزی مشخص می کنند.

سپس با استفاده از پشم شیشه یا متریال مشخص دیگری که سبب نرمی کار می شود فضای روی تخته پوشانده می شود. پس از اینکه روکش چوب به اتمام رسید پارچه ای که مد نظر است بر روی کار قرار داده می شود. عموماً اندازه پارچه دو برابر ابعاد چوب انتخابی است زیرا در هنگام دوخت گل میخ ها و یا کوک زدن لوزی های طراحی شده اندازه پارچه کمتر می شود.

پس از اینکه پارچه به خوبی بر روی چوب و فومی که به عنوان روکش چوب مد نظر قرار داده شده است فیکس شد و روند دوخت لوزی ها به اتمام رسید فرایند پرس کردن کناره های پارچه آغاز می شود. کناره های پارچه به خوبی کشیده می شود تا شکل بد فرمی به کار داده نشود سپس با استفاده از دستگاه های مخصوص روند پرس کردن پارچه رویه مبل صورت می گیرد. این مرحله از کار است که نیاز به استحکام بیشتر پارچه دارد زیرا به دلیل کشش و پرس ممکن است پارچه های نازک به سرعت پاره شوند.

مزایای دکوراسیون منزل با مبل چستر

دکوراسیون منزل با مبل چستر

معمولا طراحی مبل چستر بدین صورت است که لمسه‌کاری‌هایی بر روی بدنه آن انجام می‌شود که همین طراحی به این مبل ظاهری کلاسیک و شیک بخشیده است و باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند.
اگر از بین سبک های مختلف مبلمان سلطنتی، اسپرت، مدرن و… نمیدانید کدام را باید انتخاب کنید بهترین انتخاب برای شما مبل چستر است زیرا به دلیل شکل و طرح ویژه سود برای هر فضایی با هر سبک دکوراسیونی همخوانی دارد.
مبل های چستر در اصل برای خانه های اشرافی طراحی شده بودند. زیرا نرمی و انعطاف بسیار بالای این نوع مبل باعث می شود تا لباس های اشراف زاده ها چین و چروک پیدا نکند.
اگر در منزل ابعاد بزرگی برای اتاق پذیرایی در نظر گرفته اید، می توانید از مبلمان چستر استفاده کنید.
مبل چستر علاوه بر فضای منزل، در اماکن اداری هم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع سبک دکوراسیون منزل با مبل چستر

همانطور که گفته شد مبل چستر به دلیل شکل بسیار زیبا و مدرنی که دارد برای هر سبک دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.
اگرچه مبل چستر در رده مبل های راحتی دسته بندی شده است اما به راحتی می توان برای دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی نیز از آن استفاده کرد.

از مبل چستر چرمی برای دکوراسیون های کلاسیک به راحتی می توان استفاده کرد زیرا هارمونی رنگ را با چوب های که برای این سبک از دکوراسیون استفاده می شود به راحتی می توان فراهم کرد.

دکوراسیون های سلطنتی یا همان اشرافی را می توان با یک مبل مخملی مشکی با ایده پردازی به وسیله دکوری های طلایی به راحتی به انجام رساند البته می توان از گل میخ های طلایی یا الماسی شکل برای اشرافی تر جلوه دادن دکوراسیون های کلاسیک استفاده کرد.

دکوراسیون های مدرن نیز ارتباط مستقیم با تم های رنگی دارند. سادگی در طراحی و بهره گیری از رنگ های شاد ایده مناسبی برای فضا سازی با استفاده از مبل های چستر به شمار می آید. برای این منظور شما می توانید از مبل چستری که تنها دسته های آن از هنر لمسه دوزی بدون گل میخ بهره گرفته است با تم رنگی سفید و کوسن های رنگی استفاده کنید.

نوع چینش در دکوراسیون منزل با مبل چستر

اولین روشی که می‌توانید مبل چستر فیلد را با آن چیدمان نمایید. قرار دادن این ست مبلمان در مرکز فضای منزل است و به دلیل آنکه پشتی مبلمان دارای حالت زاویه‌داری است، جلوی دید افراد را نمی‌گیرد. از طرفی به دلیل آنکه این نوع مبل به گونه‌ای طراحی شده است که قسمت بدنه پشت مبل هم از زیبایی خاصی برخوردار است، به طور کلی به همین علت قرار دادن ست مبلمان در مرکز فضا مشکلی را به وجود نیاورده و حتی زیبایی را به فضای شما منتقل می‌کند. اما مطمئن شوید که فضای کافی برای انجام این چیدمان داشته باشید و همچنین مانع رفت‌وآمد نشود چرا که در فضاهای کوچک عملی کردن این نوع چیدمان تقریبا غیر ممکن است.

از دیگر خاصیت چیدمان مبل چستر در مرکز فضا این مورد است که از یک مبل سه نفره می‌توان به عنوان جداکننده فضاها استفاده نمود و می‌توانید مبل را به همان حالت در مرکز فضا رها کنید و یا پشت آن یک میز یا کنسول کوچک قرار دهید.

نوع دیگر چیدمان با مبل چستر به صورت مربعی است که می‌توانید این چیدمان را حول تلویزیون انجام دهید به این صورت که یک مبل سه نفره را روبه‌روی تلویزیون قرار دهید و یک مبل دو نفره را هم به صورت زاویه نود درجه نسبت به مبل سه نفره قرار دهید. اگر در ست مبلمان شما مبل تک نفره وجود داشت، می‌توانید روبه‌ روی مبل دو نفره خود یک یا دو عدد مبل تک نفره قرار دهید. در غیر این صورت می‌توانید از دو یا یک عدد پاف به جنس پارچه مبلمان خود استفاده نمایید. این نوع چیدمان یکی از زیباترین و پرطرفدارترین انواع چیدمان محسوب می‌شود. این چیدمان را می‌توان حول شومینه و یا هر نقطه کانونی که در منزل خود دارید انجام دهید. کاملا بستگی به فضا، سلیقه و نیاز شما دارد.

یکی دیگر از انواع چیدمان با مبل چستر که در واقع یک فضای خاص و خارق‌العاده را خلق می‌کند به این صورت است که دو مبل چستر سه نفره و یا دو نفره را روبه‌روی هم قرار دهید. این فضا کاملا مناسب گفتگو و بازی است و فضای شما را بسیار خاص و جذاب جلوه می‌دهد. می‌توانید از یک میز بزرگ هم در تکمیل فضای خود استفاده نمایید.

استفاده از کوسن برای دکوراسیون منزل با مبل چستر

در طراحی مبل چستر فیلد به علت راحتی و نرمی بسیار، نیازی به وجود کوسن نیست اما می‌توانید برای زیبایی بخشیدن بیشتر از کوسن‌ها استفاده کنید.
از کوسن‌هایی با رنگ‌های تند مثل زرد، سبز، آبی برای ایجاد فضایی زنده و شاد استفاده کنید. اما به طور کلی توجه داشته باشید که کوسن شما از نظر جنس، رنگ و طرح با مبل و فضای شما کاملا هم‌خوانی داشته باشد و به هیچ عنوان در استفاده از کوسن‌ها زیاده‌روی نکنید.

مبل چستر فیلد قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع مبل راحتی دارد اما در صورتیکه خرید خود را بطور مستقیم از تولیدی های این نوع مبلمان انجام دهید می توانید با قیمت های معقولانه بصرفه تری این نوع مبلمان را تهیه کنید.

کلام آخر

مبل چسترفیلد از جمله مبل‌هایی است که هرچند در ابتدا ممکن است به شما حس قدیمی بودن بدهد اما کافی است معجزه‌ای را که در یک فضا خلق می‌کند ببینید تا بدانید مبل چستر هیچ گاه از مد نمی‌افتد و به دلیل ساختار ظاهری و طراحی زیبایی که دارا است، با اکثر انواع چیدمان و دکوراسیون تناسب و داشته زیبایی را به وجود می‌آورد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که مبلمان چستر بسیار علاقه دارید اما در انتخاب آن مردد هستید در درجه اول باید بگوییم که تنها دو فاکتور پارچه و تم رنگی استفاده شده در این قبیل مبلمان در انتخاب آن برای سبک های دکوراسیون داخلی موثر است. در هنگام خرید تنها کافی است تا بر اساس رنگ دکوراسیون منزل خود دست به انتخاب بزنید.

نکته دیگر توجه به بودجه خرید است. این نوع مبلمان قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع مبل راحتی دارد اما در صورتیکه خرید خود را بطور مستقیم از تولیدی های این نوع مبلمان انجام دهید می توانید با قیمت های معقولانه بصرفه تری این نوع مبلمان را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا