آموزشیتازه ها

بهترین راه های نگهداری و حفاظت از موکت های اداری

یک تجربه خرید لذت بخش، زمانی برای شما ماندگار خواهد بود که هزینه و وقتی را که برای خرید یک محصول صرف کرده اید، طولانی مدت برای شما باقی بماند. با راهنمایی ها و اطلاعاتی که در این نوشتار ارایه خواهیم کرد، شما می توانید برنامه نگهداری و مراقبت از پیش تعیین شده ای برای موکت داشته باشید تا با توجه به آن، بر طول عمر و ظاهر موکتی که خریداری نموده اید بیفزایید و همچنین عملکرد مفید و زیبایی آن را حفظ کنید.
پوشش های کف، از آن دست محصولاتی هستند که طول عمر محصول در کنار مانایی و زیبایی آن بسیار با اهمیت است. در خصوص آنچه گفته شد، رویکرد نحوه حفاظت از پوشش های کف که در این نوشتار به اختصار موکت فضاهای پرتردد اداری- تجاری و هتلی خواهد بود، ارایه خواهد شد تا کاربران بتوانند با پیروی از دستورالعمل های آن، لذت خرید خود را تا مادام استفاده از موکت، به همراه داشته باشند.
در زیر نکاتی ارایه خواهد شد تا با پیروی از آنها تجربیات مفیدی در راستای حفاظت هرچه بیشتر از موکت های خود کسب نمایید.

نگهداری پیشگیرانه از موکت در مقابل آلودگی ها حفظ کردن موکت ها و زدودن آنها از هر گونه آلودگی و گرد و غبار آسانتر و ارزانتر از تمیز کردن موکت های آسیب دیده می باشد. برای رسیدن به این هدف اولین اقدام حفاظت موکت ها از گرد و غبار و خاک است. در این مسیر به راهکارهای زیر توجه کنید:

نصب پادری 

– هدف مهم وحیاتی جهت حفاظت از موکت های اداری – تجاری در گام نخست جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل الیاف موکت است. برای دست یابی به این هدف، در مقابل تمامی ورودی و خروجی های ساختمان، نصب پادری مناسب که دارای استاندارای های تردد است الزامی می باشد. (ما سیستم پادری آلومینیومی Guardway را به شما پیشنهاد می کنیم)
– پادری نصب شده می بایست علاوه بر قدرت جذب خاک خشک، توان جذب رطوبت و خاک های مرطوب را نیز داشته باشد. از این رو پادری را انتخاب نمایید که دارای محتوای ساختاری متفاوتی باشد ، بدین صورت که متریال های بخش رویه آن (بخش رویه پادری که در تماس با محیط بیرونی است) توان برآورده کردن تمامی انتظارات شما را داشته باشد.
– طول مفید پادری هایی که در بخش ورودی قرار گرفته می شود، برعملکرد مفید آنها موثر است. حداقل طول مفید پادری در بخش های ورود و خروج ساختمان می بایست تا 5 الی6 قدم شما را پوشش دهد. این ابعاد حدود 80 درصد گرد و غباری را که شما با خود وارد فضا می کنید را از بین می برد.

– علاوه بر نصب پادری در مقابل درهای اصلی ورود و خروج ساختمان، شما می توانید در فضاهای داخلی که ممکن است آلودگی ها را به موکت انتقال دهد نیز از پادری استفاده نمایید.
– مهم ترین نکته در خصوص پادری های نصب شده، حفظ نظافت خود پادری است که باید روزانه و با توجه به میزان تردد نظافت شود. استفاده از جاروبرقی جهت نظافت پادری های نصب شده، از عواملی است که در حفظ پایداری ، دوام و همچنین عملکرد مفید پادری شما ایفای نقش می کند. عدم رعایت اصول نظافتی در خصوص پادری های نصب شده سبب کاهش بهره وری پادری شده و قدرت جذب آن را کاهش می دهد.

جارو کردن- Vacuuming

بخش مهمی از یک برنامه نگهداری پوشش کف فضاهای پرتردد ، به خصوص فضاهایی که با موکت تجهیز شده اند، جاروی مکرر و کامل است. جاروی مداوم و زمان بندی شده تنها راهکار حفاظتی است که جهت موکت های اداری و تجاری کارآمد خواهد بود. این عمل تقریبا 80٪ خاک خشک و قابل نفوذ را برطرف می نماید.
تجمع خاک در الیاف موکت شما، اجتناب ناپذیر است اما جارو کردن های مداوم مقدار آلودگی را کنترل خواهدکرد .برای دست یابی به شرایط مطلوب، تعیین کردن یک جدول زمانبندی شده، برای شما بسیار کارآمد خواهد بود. در این جدول می بایست مناطق کم ترافیک، متوسط و پرتردد محیط خود را تعیین کنید و براساس آن زمان بندی مشخصی را برای جارو کردن تعیین نمایید.
پس از این مرحله، نظارت بر روند این کار و مونیتور کردن اقدامات در مرحله دوم اهمیت قرار گرفته است. در پروسه کار نظافت موکت، نکته حائز اهمیت دیگر، جهت های مختلف الیاف موکت و همچنین ارتفاع الیاف موکت می باشد. موکت با الیاف بلند، علاوه بر اینکه توان نگهداری آلودگی بیشتر را در خود خواهد داشت، همچنین عمق و توانایی زیادی برای پنهان کردن لکه و گرد و غبار را نیز داراست. از این رو با توجه به آنچه در خصوص موکت های پرز بلند گفته شد، نیازمندی آن ها به نظافت مداوم و مستر بیشتر خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا