آموزشی

ایده های ناب تزئین پنجره اتاق خواب و پذیرایی

برای زیباسازی و تغییر دکوراسیون نیازی به استفاده از لوازم لوکس نیست و با برخی اقدامات ساده می توان تغییری زیبا در دکوراسیون ایجاد کرد. یکی از راه های ساده برای زیبایی اتاق خواب و پذیرایی، تزئین پنجره ها است که متناسب با سلیقه خود می توانید فضای بسیاری از اتاق خواب، پذیرایی یا نشیمن را تحت تأثیر قرار دهید. اما ممکن است پنجره های بزرگ و کوچکی که د ر اتاق ها نصب می شود زیبایی خاصی را به همراه نداشته باشد که لازم است جهت هماهنگی و زیبایی دکوراسیون منزل آن پنچره ها را تزئین کنیم.

ایده های ناب تزیین پنجره اتاق خواب و پذیرایی

برای تزئین هر پنجره محل قرارگیری آن، سبک دکوراسیون، فضای اطراف  و عوامل دیگری تأثیرگذار است که باید به آن ها توجه شود تا با انتخابی درست تزئیناتی خاص و زیبا داشته باشید. اصولاً تا زمانی که تزئین مناسبی برای پنجره ها انجام نشود دکور اتاق به اتمام نمیرسد پس بعد از چیدمان کامل اتاق خواب به فکر انتخاب روشی برای تزئین پنجره باشید. در حقیقت در ذهن همه افراد پنجره راحتترین اجزاء منزل برای تزئینات به شمار می آید که تزئین آن به سادگی امکان پذیر است اما باید بدانیم یکی از بخش هایی است که برای تزئینات نیاز به توجه دارد.

ایده های تزیین پنجره اتاق خواب

اتاق خواب ها همگی دارای پنجره هایی با ابعاد متناسب هستند. برای پنجره اتاق خواب دو نفره می توان از یک پرده ساده با رنگ متناسب برای دکوراسیون استفاده کرد همچنین می توان از پرده هایی طرح دار با رنگ های متناسب برای جوانان و نوجوانان و هماهنگ با دکور اتاق خواب تک نفره استفاده نمود. در اتاق خواب دو نفره برای ایجاد فضایی زیبا و چشم نواز میتوان از ریسه های نور در لا به لای پرده استفاده نمود تا با روشن نمودن آن اتاق خوابتان زیبا و دلنواز شود. در اتاق خواب تک نفره که مختص به افرادی با سنین مختلف است مثلا کودکان و نوجوانان می توان از آویز های تزئینی مانند عروسک های کوچک و یا ریسه های رنگی برای نصب و آویزان کردن از پرده استفاده کرد.

 ایده های تزیین پنجره اتاق خواب دخترانه

برای تزئین پنجره اتاق خواب دختران می توان از یک پرده که مشابه روتختی آن باشد استفاده نمود. همچنین می توان از یک پرده ساده برای اتاق دختران استفاده کرد اما با استفاده از ریسه های نور های رنگارنگ جلوه خاصی را به اتاق و پنجره داد. می توان یک فضا در کنار پنجره اتاق خواب آن ها ایجاد نمود و با قرار دادن یک نشیمن در کنار آن و گذاشتن لوازم تزئینی مورد علاقه فرزند خود در کنار پنجره آن قسمت را به محیطی برای گذراندن اوقات فراغت و مطالعه تبدیل کرد.

 ایده های تزیین پنجره کوچک اتاق خواب

برای تزئین پنجره کوچک می توان چارچوب آن را با یک رنگ متمایز و هماهنگ با دکوراسیون رنگ زد که باعث برجسته شدن پنجره د رمحیط شود. به دلیل ورود نور به داخل بهتر است پنجره های کوچک به طور کامل پوشانده نشوند تا جلوی ورود نور گرفته نشود به همین دلیل می توان از پرده های نازک کرکره ای استفاده نمود. پنجره های کوچک را می توانید با چسباندن طلق های بدون رنگ با طرح های ساده روی آن ها تزئین نمایید تا جلوی ورود نور پوشانده نشود و دیگر نیازی به نصب پرده نباشد.

 

ایده های تزیین شیشه پنجره اتاق خواب

برای تزئین خود شیشه پنجره ها می توان از برچسب هایی استفاده کرد که به راحتی روی شیشه نصب می شوند. تزئین شیشه پنجره اتاق خواب  می تواند به صورتی باشد که شامل یک پرده ساده باشد و یا از آویز های تزئینی برای زیبایی بیشتر آن استفاده کرد. برای اتاق کودکان و نوجوانان می توان برچسب هایی با طرح های عروسکی،گل، انیمیشنی و طرح دلخواه کودکان را روی شیشه نصب کرد و یا از کاغذهای رنگی و کاردستی کودکان روی شیشه استفاده کرد تا بتوانند علاوه بر داشتن نور کافی در اتاق زیبایی خاصی را داشته باشند.

 تزیین پنجره پذیرایی + تزیین شیشه پنجره پذیرایی

برای پنجره پذیرایی بهتر است از یک پرده با رنگ مناسب با دکوراسیون استفاده نمود. می توانید جهت زیبایی بیشتر پذیرایی و در جریان بودن انرژی مثبت در خانه تعدادی گل و گلدان طبیعی در پشت پنجره قرار دهید تا نور طبیعی خورشید را هم دریافت کنند. برای زیبایی و انعکاس رنگ های جذاب در پذیرایی می توانید طلق های رنگی و طرح دار یا ساده را روی شیشه نصب نمایید تا با انعکاس نور خورشید فضای خانه چشم نواز و دلنواز شود. با کمی خلاقیت می توان متناسب با هر فصل المان های آن فصل را همراه یک چیدمان زیبا در کنار پنجره قرار داد. علاوه بر این ها می توانید از یک میز کوچک با پایه بلند همراه یک آباژور، مجسمه یا دکوری زیبا استفاده کرده و آن را کنار پنجره قرار دهید.

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید