آموزشی

مزایا و معایب خرید از فروشگاه های اینترنتی

 

خرید اینترنتی هر روز محبوب تر می شود و توسعه بیشتری می یابد. اطلاع از مزایا و معایب خرید اینترنتی برای افرادی که اینگونه خرید می کنند بسیار مفید خواهد بود.

امروزه خرید اینترنتی به یک روش رایج خرید تبدیل شده است. افراد بسیاری هستند که به دنبال گزینه های شگفت انگیز خرید هستند، طراحی فروشگاه اینترنتی برای چنین افرادی خلق شده است. خرید اینترنتی دارای مزایای بسیاری است به همین دلیل است که طراحی فروشگاه اینترنتی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مزایای استفاده از فروشگاه اینترنتی

حق انتخاب 
مشتریان اینترنتی دارای قدرت انتخاب بالایی  در طیف وسیعی از  فروشگاه های  اینترنتی هستند . کاربران اینترنتی محدود به انتخاب فروشگاه های محلی نیستند و می توانند کالای مورد نیاز خود را از دورترین فروشگاه اینترنتی تهیه نمایند . در حال حاضر با توجه به افزایش روند خرید اینترنتی ، خریداران اینترنتی نگرانی زیادی برای  انتخاب فروشگاه اینترنتی مطمان نیستند ، با مقایسه ای که در کوتاه ترین زمان می توانند انجام دهند به راحتی می توانند گزینه ی مناسب را انتخاب نمایند و از طرفی نیز فروشگاه های اینترنتی به منظور جلب رضایت مشتری و تبدیل مشتری یه یک مشتری همیشگی ، استاندارد های لازم را رعایت می کنند .

افزایش قدرت خرید 
تنها با چند کلیک و صرف چند ثانیه ، مشتری می تواند محصولات شما را ببیند ، مقایسه کند و به سبد خرید خود اضافه کند . بدون صرف زمان و  هزینه های رفت و آمد ، جای پارک ماشین و … خرید اینترنتی انجام خواهد شد . این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث افزایش توان خرید مشتریان شما می شود .

دسترسی بیشتر به خدمات و محصولات
با توجه به اینکه هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی برای فروشگاه اینترنتی وجود ندارد ، هم برای صاحبان فروشگاه اینترنتی و هم برای خریداران اینترنتی این یک مزیت محسوب می شود . مشتریان در هر نقطه ی مکانی و زمانی با دسترسی به آدرس اینترنتی فروشگاه محصول خود را نتخاب نموده و خرید می کنند  و صاحبان فروشگاه نیز در هر لحظه از زمان می توانند از فروشگاه اینترنتی خود ، کسب درامد کنند .

صرفه جویی در زمان

 با مراجعه به فروشگاه اینترنتی این امکان برای کاربران فراهم می شود که تنها با چند کلیک تمام نیاز های خود را خریداری کنند و این امر تا حد زیادی در زمان صرفه جویی می کند.

صرفه جویی در سوخت

 بازار صنایع سوختی هر روزه با افزایش و کاهش هزینه های سوخت در جدال هستند. یکی از مزایای خرید آنلاین این است که افراد دیگر برای خرید، نیاز به وسایل نقلیه ندارند در نتیجه هزینه ای برای سوخت پرداخت نخواهند کرد.

صرفه جویی در انرژی

 گاهی خرید نیاز به زمان زیادی دارد و به همین دلیل ممکن است خسته کننده باشد. بدتر از این زمانی است که محصول مورد نظر شما در بازار موجود نباشد. یک فروشگاه اینترنتی ، این مشکل را نیز برطرف کرده است. در خرید اینترنتی لازم نیست شما انرژی پر ارزشتان را هنگام خرید صرف کنید.

مقایسه قیمت ها

 یکی از مزیت هایی که در خرید از فروشگاه اینترنتی موجود است، امکان مقایسه است. در واقع این یک نوآوری پیشرفته است که اجازه می دهد تا به راحتی برند ها و قیمت ها را تنها با چند کلیک بررسی و مقایسه کنید. با این امکان کاربران قادر خواهند بود تا مقرون به صرفه ترین فروشگاه اینترنتی را برای خرید محصول مورد نظر خود انتخاب کنند.

دسترسی ۲۴ ساعته

 فروشگاه اینترنتی امکان خرید را در طول ۲۴ ساعت روز، ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال فراهم می کند. در حالی که به ندرت می توانید فروشگاهی را پیدا کنید که ۲۴ ساعته در طول تمام هفته باز باشد. یک فروشگاه اینترنتی این امکان را فراهم کرده و به خریدار اجازه می دهد تا به صورت آزاد در هر زمان که می خواهد به خرید بپردازد.

عدم وجود صف

 در یک فروشگاه اینترنتی این مشکل نیز برطرف می شود. در هنگام خرید اینترنتی هیچ گونه صف طولانی برای خرید کالای مورد نظر شما وجود ندارد. تمام فروشگاه های اینترنتی با ویژگی های سفارش شخصی منحصر به فرد برای خرید طراحی شده اند.

جستجوی آسان کالا

 این نوع فروشگاه به کاربر این امکان را می دهد تا به راحتی، کالای مورد نظر با رنگ، سایز، مدل و سبک خاص خود را برای خرید بیابد. علاوه بر این می تواند به راحتی وجود و یا عدم وجود کالا ها را بررسی کند.

معایب استفاده از فروشگاه اینترنتی

 

علاوه بر مزایا، معایبی نیز وجود دارد.این معایب عبارتند از:

عدم امکان بررسی کالا از نزدیک

 یکی از مشکلاتی که در خرید اینترنتی افراد با آن مواجه هستند، عدم بررسی کالا از نزدیک است. در فروشگاه اینترنتی تنها شرح محصول و عکس آن نمایش داده می شود که این موجب بروز مشکل برای خریداران آنلاین می شود.  فروشگاه سرای ابریشم خلیج فارس با دارا بودن یک شعبه فیزیکی این امکان را برای مشتری فراهم مینماید که در صورت تمایل، بتوانند کالا را در محل خریداری نمایند.

عدم دسترسی به کالا در لحظه

 برخلاف خرید در دنیای واقعی، کاربر بعد از خرید کالای مورد نظر خود از فروشگاه اینترنتی قادر به استفاده بلافاصله از محصول که موجب ایجاد رضایت بیشتر می شود، نخواهد بود. در خرید آنلاین، مشتری باید مدتی برای دریافت محصول درب منزل خود صبر کند.

چرا خرید از مجموعه آقای جهیزیه؟

مجموعه آقای جهیزیه طرح ها و امکانات ویژه ای برای مشتریان در نظر گرفته است:

  • خدمات ۲۴ ساعته
  • ضمانت کالا
  • ارسال رایگان برای خریدهای بیش از یک میلیون تومان
  • طرح های تخفیفی ویژه در باشگاه مشتریان برای مشتریان وفادار
  • امکان خرید یکجا و ست کردن جهیزیه در سایت
  • کالا قابل سفارشی سازی طبق سلیقه مشتری است.
  • امکان همکاری در فروش برای دیگر فروشندگان همکار
  • قیمت حداقلی و رقابتی
  • امکان مشاهده نظرات و امتیازات بقیه کاربران نسبت به کالاها قبل از خرید
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید