آموزشی

فنگ شویی چیست؟

آشنایی با فنگ شویی و قوانین آن در دکوراسیون داخلی

از  زمان های قدیم تا به امروز  انسان ها با استفاده از لوازمی که در اختیار داشتند اقدام به چیدمان و دکور کردن محیط زندگی خود می کردند که هر کدام متناسب با سلیقه خود و یا با کمک دیگران این کار را انجام می دادند. بعد از گذشت زمان با بررسی تمامی عناصر طبیعی و مصنوعی اصولی تحت عنوان قوانین فنگ شویی در کشور چین جمع آوری شد که رعایت آن ها علاوه بر زیبایی محیط باعث جریان داشتن انرژی های مثبت در محیط می شود که تأثیر مستقیم بر انرژی تمامی افراد دارد.

در حقیقت فنگ شویی نوعی علم است که تمامی راز های داشتن یک دکوراسیون زیبا و آرام را به سادگی بیان می کند.  علم فنگ شویی در تمامی مناطق دنیا مورد استفاده قرار میگیرد و دارای قوانینی جامع و کامل است که د ر ادامه به آن ها اشاره می شود. در تمامی محیط ها با ایجاد تعادل و هماهنگی بین لوازم و عناصر موجود در آن فضا محیط می توان اصول فنگ شویی را رعایت کرد. قوانین فنگ شویی در دکوراسیون داخلی برای تمام فضا ها و سبک های قدیمی، مدرن، روستیک،ساحلی،صنعتی، مینیمال و … قابل اجرا است.

 

 

 فنگ شویی چیست؟

معنای فنگ شویی  در لغت باد و آب است که از حرکت باد و آب  و به کار بردن درست عناصر دیگر با آن ها، انرژی های خوب در محیط زندگی ما جریان پیدا میکند. فنگ شویی باعث می شود شما دکوراسیون و چیدمان مناسب و درست اشیاء در هر محیطی را پیدا کرده و با رعایت آن ها باعث خفظ سلامتی و جریان داشتن انرژی مثبت و آرامش جسم،ذهن،روح و زندگی سلامت را داشته باشید. ایجاد ارتباط بین فضای زندگی و محیط کار با عناصر طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

 

 تاریخچه فنگ شویی

فنگ شویی از حدود 5 هزار سال پیش تا به امروز قدمت دارد. در حقیقت فنگ شویی در زمانی کشف شد که مردم چین که در اطراف رودخانه ای در روستای لو زندگی می کردند به دلیل طغیان های مکرر این رودخانه به فکر پیشگیری از خسارت های مکرر آن بودند. فردی به نام فوهسی بعد از مشاهده مسیر رودخانه از بالای کوه ، راهی برای اصلاح و تغییر مسیر رودخانه پیدا می کند تا بتواند جلوی طغیان و آسیب رساندن به اطراف آن را بگیرد. فوهسی بعد از گذشت چند سال با همین اصول ساده توانست بسیاری از مشکلات معیشتی را کنترل کند و شرایط را بهبود بخشد که بعد از گذشت سال ها با کنار هم قرار دادن همین اصول ساده اما کاربردی می توان محیط اطراف را با شرایط خود وفق داد و انرژی های منفی را دور کرد.

 

 

قوانین فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

حال به برخی اصول فنگ شویی که در عین سادگی بسیار کاربردی هستند اشاره شده است که در دکوراسیون داخلی منزل و اتاق خواب شما بسیار تأثیرگذار است.

همانطور که میدانید عناصر طبیعی شامل آب، چوب، آتش،خاک و فلز می باشد به همین دلیل تلاش نمایید تا جایی که امکان دارد هر کدام از این عناصر را در محیط خود داشته باشید.

 

 

  1. راهروی ورودی منزل یکی از فضاهایی است که اولین فضایی است که هنگام ورود به منزل با آن مواجه می شوید. راهروی ورودی را خلوت کنید و از یک جاکفشی مناسب برای قرار دادن کفش ها درون آن استفاده نمایید. سعی نمایید نور پردازی آن را کامل نمایید و می توانیداز رنگ سبز، آبی و سفید برای فضای ورودی استفاده نمایید.
  1. از قرار دادن آینه روبروی درب ورودی خودداری نمایید زیرا تمامی نور و انرژی های مثبت و خوب در برخورد با آینه منعکس شده و از درب خارج می شود.

 

  1. شاید برای شما هم جالب باشد که انرژی داخل حمام منفی است پس بهتر است در هنگامی که از آن استفاده نمیکنید درب آن را ببندید.
  2. از گل و گیاهان طبیعی در فضاهای مد نظر خود استفاده نمایید. گیاهان انرژی بسیاری دارند که به محیط می بخشند پس بهتر است در هر محیط متناسب با ابعاد و اندازه آن فضا گیاهانی با گلدان های زیبا قرار دهید.

 

  1. توجه نمایید که تمامی قسمت های خانه سالم باشد و هیچ فضایی نیاز به تعمیرات نداشته باشد.
  2. استفاده از قاب عکس هایی با عکس خانواده و اجزایی که حس خوب به شما می دهند. سعی کنید قاب عکس ها را روی دیوار خالی رو به روی فضایی که بیشترین زمان را در آنجا سپری می کنید نصب نمایید تا با نگاه به آن ها حس خوب به شما منتقل شود. سعی کنید از قاب هایی که دارای تصاویر نبرد، افراد ستم دیده و تصاویر غم انگیز دوری کنید تا انرژی منفی وارد ذهن شما نشود.

 

  1. سعی نمایید اتاق هایی را انتخاب نمایید که دارای پنجره باشند. پنجره باعث می شود نور طبیعی به اتاق شما وارد شود که خود انرژی و زندگی را در اتاق به جریان می اندازد. همچنین می توانید در زمان هایی طول روز پنجره اتاق را باز نمایید تا هوای تازه در محیط گردش داشته باشد.

 

  1. تمامی فضا ها و اتاق هایتان را همیشه تمیز نگه دارید و گرد و خاک ها را پاک کرده  و هر وسیله را در جای خود قرار دهید.
  2. از لوازم دکوری که از چوب و عناصر طبیعی ساخته شده اند بیشتر استفاده نمایید تا از آن ها انرژی های خوب بگیرید.

 

  1. از نماد های فنگ شویی مانند وزغ سه پا،کشتی برکت، چرتکه،سکه یی چینگ و کاسه تبتی برای دکوراسیون خود استفاده نمایید.

 

  1. از قرار دادن لوازم دکوری مانند اسلحه و سر خشک شده حیوانات روی دیوار خودداری نمایید.

 

  1. از قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب بپرهیزید زیرا وجود آن و تماشای آن در اتاق خواب باعث بر هم زدن خواب شما می شود.
  2. آب نشانه جریان داشتن و طبیعت است که می توانید از یک تنگ ماهی که نشان دهنده حیات و زندگی است در فضایی که مناسب است استفاده نمایید تا حس خوب آن را جذب نمایید.

 

  1. تخت خواب خود را زیر پنجره و یا روبروی درب ورودی اتاق قرار ندهید و سعی کنید تخت خواب شما در یک گوشه دنج اتاق قرار گیرد.

 

  1. سعی نمایید مبلمان، سرویس خواب، میز تلویزیون و تمامی لوازم منزل را به صورتی انتخاب نمایید که محیطی خلوت و آرام داشته باشید و از شلوغ کردن فضاهایی که بیشترین وقت را درون آن می گذرانید پرهیز کنید.

 

  1. در هنگام قراردادن و چیدمان میز نهار خوری توجه نمایید تا لوازم مورد نیاز برای خوردن غذاها در جای مناسب خود قرار گیرند تا بتوانید با حس خوب با یکدیگر معاشرت نمایید.

 

  1. در فضاهایی که پنجره و نور کافی وجود ندارد با استفاده از آباژور و نورهای مخفی محیط را روشن نمایید تا حس زندگی و آرامش جربان داشته باشد.

 

  1. شمع از عواملی است که باعث ایجاد آرامش و جریان انرژی مثبت در فضا می شود پس بهتر است در بعضی زمان ها از نور شمع استفاده نمایید. می توانید از شمع های ساده و عطر دار در اتاق خواب، سرویس های بهداشتی و اتاق نشیمن خود استفاده نمایید.

 

  1. تشک تخت خواب و روتختی خود را در زمان های مشخصی تکان دهید و آن ها را جا به جا نمایید.
  2. از قرار دادن شومینه در قسمت شمالی خانه خودداری نمایید زیرا بخش شمالی خانه نماد آب است. اما در صورتیکه شومینه در این قسمت قرار داشت آن را روشن نکنید و درون آن چوب قرار دهید تا اثر مخرب آن را دور کند.

 

کاربردهای فنگ شویی

آیا فنگ شویی حقیقت دارد ؟ در جواب این سوال باید گفت بله فنگ شویی در تمامی فضاها اثر میگذارد. در هنگام خانه تکانی می توانید با رعات اصول فنگ شویی تغییراتی را اعمال کنید که علاوه بر زیبایی محیط انرژی های مثبت را جاری کند. حتی زمانی که میخواهید سرویس خواب، مبلمان، لوازم مختلف را خریداری نمایید به نحوه قرارگیری، رنگ و سایز مناسب آن ها در اتاق خواب و نشیمن خود توجه نمایید. حتی میتوانید قبل از چیدمان اتاق ها و یا محل کار خود و حتی چیدمان داخل کمد ها به اصول فنگ شویی حاکم بر آن ها توجه نمایید تا بتوانید هر وسیله را در جای مناسب خود قرار دهید و از ورود انرژی های منفی جلوگیری نمایید.

هدف فنگ شویی

در نهایت هدف فنگ شویی ایجاد ارتباط مناسب بین زندگی روزمره انسان  با محیط طبیعی اطراف است تا شما را به انرژی خوب و مطلوب برساند. شما می توانید محیط اطرف خود و فیزیک بدن خود را شناسایی نمایید و مطابق با آن ها اصول فنگ شویی را رعایت کنید تا با گذشت زمان جریان انرژی های خوب را حس نمایید. درست مثل زمانی که با وارد شدن به یک خانه یا محیطی به شما حس خوب منتقل می شود و شما را جذب آن محیط می نماید. با رعایت برخی نکات ساده علاوه بر سلامتی روح وجسمی می توانید در زنرگی خود پیشرفت کنید. حتی می توانید در ارتباط با افراد و محیط های اطراف خود موفق تر بوده و شاهد بهبود کیفیت زندگی خود باشید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید